The Godfather: Η ταινία για το πώς γυρίστηκε ένα κινηματογραφικό έπος έχει το πιο αμφιλεγόμενο καστ

Αν έχουν πετύχει διάνα στην παραγωγή, θα μιλάμε για όραμα αντίστοιχο με αυτό που έφερε τον Πιτίνο στον Παναθηναϊκό.

Μέσα στον γενικό χαμό του 2020 όπου ένας πόλεμος μας έλειπε και εμφανίστηκε στα σύνορα Αρμενίας-Αζερμπαϊτζάν, συνέβη κάτι που δεν του δόθηκε ενδεχομένως η απαραίτητη προσοχή.

Από εμάς τουλάχιστον όχι. Κι αυτό αφορά στην απόφαση της Paramount Pictures να προχωρήσει σε διπλή επιχείρηση ντοκιμαντέρ σχετικά με το πώς έγινε κινηματογραφική πράξη το The Godfather και την διαδικασία σύνθεσης του από τον Κόπολα. Κι αυτά σε μια περίοδο που ο σκηνοθέτης απασχολείται με το director’s cut της τρίτης ταινίας που θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο και θα περιλαμβάνει το αρχικό όραμα του και του σεναριογράφου σχετικά με το φινάλε της τριλογίας, προς τιμήν της 30ης επετείου κυκλοφορίας της.

Από τη μία λοιπόν θα υπάρξει μια σειρά 10 επεισοδίων, όπου άνθρωποι που συμμετείχαν από οποιοδήποτε πόστο σε μια από τις 4-5 κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών, θα αφηγούνται πώς έζησαν τα πράγματα από το δικό τους μετερίζει και θα τιτλοφορείται The Offer.

Από την άλλη, το πιο σημαντικό, αφορά στην δημιουργία ταινίας βιογραφικής φύσεως, στην οποία θα εξιστορηθεί και πάλι η πορεία της ταινίας από το σενάριο του Κόπολα με τον Mario Puzo μέχρι την επαφή τους με την Paramount και την προσπάθεια τους να πείσουν τον Ρόμπερτ Έβανς να την χρηματοδοτήσει. Κι όχι μόνο αυτό.

Αλλά και τις διάφορες διαφωνίες στις επιλογές των πρωταγωνιστών, ιδίως του Μάρλον Μπράντο και του Αλ Πατσίνο, για τους οποίους ο ηγέτης του στούντιο φέρεται να είχε προβάλλει αντιρρήσεις και χρειάστηκαν πολλές συζητήσεις και αφορισμοί του Κόπολα για να προχωρήσει το πρότζεκτ ακριβώς όπως το ήθελε. Ταυτόχρονα, για να αποδοθεί με την μεγαλύτερη πιστότητα Ο Νονός, χρειάστηκε να γίνουν οχλήσεις προς πρόσωπα της μαφίας, που μόνο με ανοιχτές αγκάλες δεν ήθελαν να υποδεχτούν τον Κόπολα και να βγάλουν στη φόρα μυστικά του…επαγγέλματος.

Η ταινία που θα σκηνοθετήσει ο Μπάρι Λέβινσον (Rainman, Goodmorning Vietnam, Bugsy) τιτλοφορείται Francis and the Godfather, κι αν η σκηνοθετική επιλογή είναι ταιριαστή, αφού ο Λέβινσον έχει το ιδανικό αφηγηματικό ύφος για ένα τέτοιο είδος σινεμά και ο ίδιος ο Κόπολα τον ενέκρινε («οτιδήποτε κάνει ο Μπάρι θα είναι σίγουρα ενδιαφέρον» ανέφερε), τα πράγματα δεν είναι ίδια στο κομμάτι της επιλογής των πρωταγωνιστών.

Χωρίς να αναιρείται ότι είναι και οι δύο πολύ αγαπημένοι μας και αναμφίβολα ταλαντούχοι, χαρισματικοί και σίγουρα αδικημένοι από το Χόλιγουντ, έχουμε την αίσθηση πως ο Όσκαρ Άιζακ και ο Τζέικ Γκίλενχαλ είναι επιλογές με ενδιαφέρον, μα και ερωτηματικά. Ιδίως ο Άιζακ, όσο χαμαιλέων κι αν είναι, σε πρώτη ανάγνωση δεν γεμίζει εύκολα το μάτι για να υποδυθεί τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, με τον Γκίλενχαλ να ενσαρκώνει τον ηγέτη της Paramount Ρόμπερτ Έβανς.

Το μόνο βέβαιο είναι πως οι δυο τους ταιριάζουν αρκετά ως εικόνα και σε προδιαθέτουν για κάτι πολύ καλό, οπότε μόνο να περιμένουμε να τους δούμε μπορούμε.

Κι αυτή η αναμονή δεν έχει προς το παρόν ορισμένο χρονικό φινάλε, αφού πέραν του ότι απαιτείται αρκετή δουλειά στο υπόλοιπο κάστινγκ που θα ενσαρκώσει τους έτερους πρωταγωνιστές του Godfather, υπάρχει στη μέση ο κορωνοϊός που σίγουρα θα επιφέρει αναβολές επί αναβολών σε πολλά στάδια της διαδικασίας παραγωγής ενός τόσο μεγαλεπήβολου έργου.

Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως το Francis and the Godfather δεν είναι η μόνη βιογραφία σχετικά με ένα κινηματογραφικό ορόσημο. Ο Μπεν Άφλεκ ετοιμάζει κάτι αντίστοιχο για το Chinatown και ο Ντέιβιντ Λιντς έχει έτοιμο το Mank, μια βιογραφία για το Citizen Kane που θα προβληθεί στο Netflix.

Απ΄ό,τι φαίνεται το παλιό σινεμά έχει πολλές παρασκηνιακές ιστορίες που αντέχουν στο χρόνο και μπορούν να σταθούν ως αυτόνομα φιλμ.