Το όνομα του Στέφανο Σολίμα μπορεί να μην χτυπάει άμεσα καμπανάκια στα μυαλά των σινεφίλ αυτού του κόσμου, μπορεί να μην είναι το νούμερο ένα όνομα της κινηματογραφικής και τηλεοπτικής πιάτσας αυτή τη στιγμή ωστόσο οι μερακλήδες του crime drama είδους γνωρίζουν πολύ καλά περί τίνος πρόκειται και αποκλείεται να μην ξέρουν για πόσο μεγάλο μάστορα μιλάμε όταν έχουμε να κάνουμε με ιστορίες για ναρκωτικά, μαφίες, βρώμικους αστυνόμους και άλλα τέτοια ενδιαφέροντα και σκοτεινά πράγματα.
Πρόκειται άλλωστε για τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από τα ιταλικά μαφιόζικα έπη «Gomorah» και «Subbura» (κάντε μια χάρη στον εαυτό σας και τσεκάρετέ τα, θα σας φύγει η μαγκιά) αλλά και από το «Sicario 2», μια από τις καλύτερες action ταινίες της προηγούμενης δεκαετίας. Ο Σολίμα έχει ένα αφηγηματικό ύφος σκληρό και σκοτεινό, κυνικό και ρεαλιστικό, αυτό ακριβώς που πρέπει για τις ιστορίες με τις οποίες γουστάρει να καταπιάνεται. Και από αυτόν τον κανόνα δεν εξαιρείται η τηλεοπτική δημιουργία του, που όσοι την ανακάλυψαν έμειναν με ανοιχτό το στόμα.
Ο λόγος για το «ZeroZeroZero», την μίνι σειρά οκτώ επεισοδίων που προβλήθηκε στο Amazon Prime στέλνοντας ένα σαφέστατο μήνυμα τόσο στο Netflix όσο και στο HBO Μax πως δεν θα παίξουν μόνα τους μπάλα στην εποχή των streaming πλατφορμών που αναδύεται τηλεοπτικά. Πρόκειται για ένα γκανγκστερικό έπος, μια μεγάλη οκτάωρη ταινία που εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μεγάλο πλεονέκτημα της τηλεόρασης έναντι του κινηματογράφου: αν έχεις τον χρόνο να απλώσεις την αφήγησή σου και τις ιστορίες των χαρακτήρων σου, μην τολμήσεις να αφήσεις την ευκαιρία να πάει χαμένη.
Το «ZeroZeroZero» είναι ένα άτυπο «σεμινάριο» για το πως λειτουργεί το εμπόριο των ναρκωτικών σε παγκόσμιο επίπεδο. Εξελίσσεται σε τρία διαφορετικά μέρη του πλανήτη ταυτόχρονα: στο Μεξικό, εκεί όπου η πρέζα παράγεται, στις ΗΠΑ, εκεί όπου οι μεσάζοντες επιχειρηματίες αναλαμβάνουν τη διανομή της και στην Ιταλία, εκεί όπου η ντόπια μαφία περιμένει το μερίδιό της για να ξεκινήσει τις αγοραπωλησίες. Και μέσα από αυτή την τριπλή αφήγηση, τρεις ταυτόχρονες αστυνομικές/γκανγκστερικές ιστορίες εξελίσσονται, η κάθε μία με τους δικούς της χαρακτήρες, τα δικά της διακυβεύματα και φυσικά, τους δικούς της εσωτερικούς κανόνες, έτσι όπως αυτοί διαμορφώνονται από τους κανόνες του εκάστοτε κοινωνικού περιβάλλοντος.
Μια ιστορία προδοσίας στην Ιταλία, εκεί όπου ένας γερασμένος και επιβλητικός μαφιόζος πασχίζει να κρατήσει την δύναμή του, ένα οικογενειακό δράμα της αστικής τάξης στις ΗΠΑ, εκεί όπου οι νομότυπες δουλειές μιας οικογενειακής εφοπλιστικής επιχείρησης παραμερίζονται για την απείρως πιο κερδοφόρα πιάτσα των ναρκωτικών και μια μοναχική προσωπική πορεία στο Μεξικό, εκεί όπου ένας αξιωματικός του στρατού επιχειρεί να πάρει τον έλεγχο του εμπορίου ναρκωτικών από τα τοπικά καρτέλ και έχει έναν αιματοβαμμένο δρόμο να διανύσει με αποφασιστικότητα αν θέλει να το πετύχει. Οι τρεις ιστορίες αλληλοεπηρεάζονται αναπόφευκτα αλλά η σπονδυλωτή αφήγηση δεν διαρρηγνύεται ποτέ και ο Σολίμα ενορχηστρώνει άψογα τα περάσματα από τη μια στην άλλη.
Δεν θα προκαλέσει μεγάλη φασαρία το «ZeroZeroZero», είναι δεδομένο αυτό. Η έλλειψη ελαφρότητάς του είναι τόσο χαρακτηριστική και η σκοτεινιά της ατμόσφαιράς του τόσο αδιαπέραστη που το καθιστά ακατάλληλο για μαζικά κοινά. Οι λάτρεις του καλού crime drama όμως, ξέρουν: βλέπεις Σολίμα, είναι εγγύηση…