Και στο τέλος μένεις άφωνος: 3 τρομερές σειρές με φινάλε- ανατροπή που δεν το βρήκε κανείς

Συνέβη αυτό που δεν περίμενε κανείς…

Μια σειρά μπορεί να είναι καταπληκτική, να σε κάνει να κολλήσεις και να χύσει την καρδάρα με το γάλα στο φινάλε. Το έχουμε δει ουκ ολίγες φορές (τελευταίο παράδειγμα το Squid Game). Υπάρχουν και αυτές όμως που είναι καλές στα πρώτα επεισόδια, αλλά το ανατρεπτικό φινάλε τις απογειώνει και τις κάνει να τις θυμάσαι για πάντα.

Αν είστε λάτρεις του ανατρεπτικού τέλους, τότε πρέπει να δείτε τις τρεις σειρές που ακολουθούν. Ακόμα και αν είστε γεννημένοι ντετέκτιβ δεν πρόκειται να βρείτε το φινάλε τους:

Safe

Στις πρώτες σκηνές νομίζεις ότι θα δεις μια ψιλοσαχλή κωμωδία. Μετά μια teenage καγκουριά. Μετά μια σχέση πατέρα-κόρης και πως εξελίσσεται μετά το θάνατο της μητέρας. Οκ δράμα, αλλά τίποτα ιδιαίτερο. Και…ΜΠΟΥΜ! Σκάει όλο αυτό το μυστήριο, εμφανίζεται ένα νεκρό πτώμα, εμφανίζονται άνθρωποι που κρύβουν πράγματα. Που μετά τα ομολογούν, αλλά ξέρεις ότι δεν λένε όλοι την αλήθεια.

Σε κάθε σκηνή που περνάει το πράγμα απλώνεται όλο και περισσότερο. Σε μετατρέπει η σειρά σε έναν μικρό ντετέκτιβ που μετρά τις αντιδράσεις, μετρά τις συμπεριφορές και αναζητά ενόχους. Θυμίζει λίγο το Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές. Όλοι τους έχουν μια ενοχή, όλοι τους δείχνουν πως θέλουν να μιλήσουν, ξέρουν όμως ότι αυτό θα αναδείξει την λιποψυχία τους.

Δες τα πρώτα επεισόδια, νιώσε ό,τι νιώσεις και ετοιμάσου ψυχολογικά για το μεγάλο φινάλε. Ακόμα και αν κρύβεις έναν Σέρλοκ Χολμς μέσα σου δεν πρόκειται να το βρεις…

The Undoing

Στην περίπτωση του The Undoing, της σειράς του HBO με πρωταγωνίστρια τη Νικόλ Κίντμαν και τον Χιου Γκραντ δίπλα της, πάρθηκαν μια σειρά από επιλογές σε μικρές λεπτομέρειες ή σε στοιχεία που το απλό μάτι του θεατή δεν τα βλέπει ή τα προσπερνά, που συνέβαλλαν σε ένα πλήρες τελικό αποτέλεσμα.

Η πληρότητα είναι μια έννοια που περιγράφει ίσως καλύτερα από κάθε άλλη το Undoing. Δεν αφήνει συναισθηματικά και νοητικά κενά στον θεατή, δεν τον μπερδεύει με το ότι δεν κινείται πάνω στη γραμμή της δολοφονίας που είναι το main event της πλοκής φαινομενικά, αλλά του επιτρέπει να διασφαλίσει κατανόηση καθώς εξετάζεται η διαρκής συναισθηματική ανατροπή της ηρωίδας που υποδύεται η Κίντμαν.

Το The Undoing διαθέτει με λίγα λόγια άποψη, σκηνοθετική και υποκριτική, έχει μια όχι προφανή στόχευση-οπτική και καλλιεργεί ταυτόχρονα τον σπόρο της διαρκούς αμφισβήτησης για το ποιος λέει την αλήθεια.

Όλα όσα ελπίζαμε ότι μπορεί να είναι αυτή η σειρά συν μερικά που δεν ξέραμε ότι θα μας αρέσουν, εναλλάσσονται και κατευθύνουν τον θεατή συνετά και με τρόπο που δεν προμηνύει τρομερές πρωτοπορίες που μπορεί να τον αποθαρρύνουν. Το The Undoing έχει και χαρακτηριστικά ενός κλασικού δράματος, κάτι που αποτελεί σχεδόν πάντα ζητούμενο για τον θεατή, ιδίως αυτόν της πανδημίας του κορωνοϊού και ένα φινάλε που ελάχιστοι είχαν προβλέψει.

Defending Jacob

Μία σειρά που άνετα χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη που μας έχει προσφέρει το Apple TV. Βασισμένο στο βιβλίο του Γουίλιαμ Λαντέι, το Defending Jacob επικεντρώνεται στον Άντι Μπάρμπερ, έναν βοηθό εισαγγελέα που βλέπει τον γιο του Τζέικομπ κατηγορούμενο για τον φόνο ενός συμμαθητή του, του Μπεν.

Το γενικό ζήτημα της ιστορίας φαντάζει σαν ένα αστυνομικό θρίλερ όπου ο στόχος είναι να βρεθεί ο δολοφόνος. Κι αυτό χιλιοειπωμένο κινηματογραφικά και όσο άρτια και να το παρουσιάσει κάποιος, δύσκολα μπορεί να το πάει στον απόλυτο ενθουσιασμό.

Μέχρι το έβδομο επεισόδιο βλέπεις μια σειρά με προφανείς υπόπτους, αουτσάιντερ και πιστεύεις μέσες άκρες ότι θα μαντέψεις το φινάλε. Κι ύστερα έρχεται το όγδοο και τελευταίο επεισόδιο και σου τινάζει το μυαλό στον αέρα. Μένεις παντελώς μετέωρος για το ποιος τελικά σκότωσε τον Μπεν, οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη και στην τελευταία σεκάνς αφενός προσπαθείς να καταλάβεις τι… δεν κατάλαβες, αφετέρου σίγουρα θα γκουκλάρεις για να πάρεις και μια δεύτερη γνώμη απ’ το κοινό.