Υπάρχουν ορισμένες σταθερές αξίες στον αμερικάνικο κινηματογράφο. Σταθερές και κλασικές. Και μπορεί κατά καιρούς να μας κάνουν να αναφωνούμε «άντε πάλι, άλλη μια από τα ίδια» αλλά από την άλλη, το ξέρουμε ότι σπανίως δεν θα περάσουμε καλά μαζί τους όταν μας προσφέρονται στο κινηματογραφικό μας πιάτο. Μια από αυτές τις αξίες ακούει στο όνομα: Τομ Χανκς.
Ναι, τα χρυσά του χρόνια έχουν περάσει και τα φρέσκα ονόματα του Χόλιγουντ είναι πλέον άλλα. Ναι, έχει παίξει σε τόσες πολλές ταινίες που έχουμε βαρεθεί να τον βλέπουμε. Ωστόσο η αλήθεια είναι πως δύσκολα θα δεις ταινία με αυτόν και θα χάσεις την ώρα σου. Ο άνθρωπος έχει και την εμπειρία να διαλέγει με σοφία τα σενάρια και τις παραγωγές που θα υπηρετήσει και το ερμηνευτικό βάρος να τις αναβαθμίσει με την παρουσία του. Και αν πιστέψουμε τις κριτικές από το εξωτερικό για την καινούρια δουλειά του τότε ούτε αυτή θα αποτελεί εξαίρεση.
Ο λόγος για το «News of the World», το γουέστερν που πρόκειται να ανέβει στο Netflix στις 10 Φεβρουαρίου και το οποίο έχει ήδη παιχτεί στις λιγοστές κινηματογραφικές αίθουσες που παρά τον κορωνοϊό παραμένουν ανοικτές στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Εδώ στα μέρη μας που έχουμε ξεχάσει τι θα πει κινηματογράφος, αναγκαστικά θα το δούμε μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών μας και με βάση αυτά που διαβάζουμε δεν γίνεται να μην περιμένουμε πως και πως την έλευσή του.
Ο Χανκς επανασυνδέεται με τον σκηνοθέτη του (εξαιρετικού) «Captain Phillips», Πολ Γκρίνγκρας αλλά αυτή τη φορά για να ζωντανέψει έναν χαρακτήρα από την Άγρια Δύση, τον Τζέφερσον Κάιλ Κιντ, έναν περιπλανώμενο καουμπόι, λίγο μετά το τέλος του αμερικάνικου εμφυλίου πολέμου. Ο Κιντ ασκεί ένα πολύ πρωτότυπο επάγγελμα: είναι… αναγνώστης ειδήσεων, κάποιος με άλλα λόγια που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και πληρώνεται κυριολεκτικά για να διαβάζει τις ειδήσεις στους ντόπιους από τις εφημερίδες!
Μιλάμε άλλωστε για μια ιστορία που εξελίσσεται περίπου στο 1870, σε μια εποχή δηλαδή που δεν ήταν ακριβώς δεδομένο πως όλοι οι άνθρωποι και ειδικά στις μικρές και φτωχές πόλεις της Αμερικής, ήξεραν να διαβάζουν, συνεπώς πολλοί εξ’ αυτών βασιζόντουσαν σε ανθρώπους όπως ο Κιντ για να μάθουν τι συμβαίνει στον κόσμο. Το επάγγελμα του Κιντ τον κάνει μοναχικό αλλά ταυτόχρονα και βαθιά φιλικό και ανθρώπινο. Είναι άλλωστε διασκεδαστής και ταυτόχρονα, πληροφοριοδότης, δίνει αληθινό σόου σε κάθε πόλη που διαβάζει ειδήσεις.
Όλα αλλάζουν για τον Κιντ όταν γίνεται μάρτυρας της σκηνής ενός φόνου. Ένας άντρας κρεμιέται από ένα δέντρο και εκτός από τον Κιντ, στον τόπο του εγκλήματος βρίσκεται και ένα μικρό, ξανθό κορίτσι που σαστισμένη κοιτάει τη σκηνή. Η μικρή ξανθιά Τζοάνα δεν μιλάει αγγλικά και φαίνεται ότι έχει περάσει μεγάλο μέρος της ζωής υπό την αιχμαλωσία μια φυλής Ινδιάνων. Η μικρή κατάγεται κάπου από τη Γερμανία αλλά μιλά καλύτερα τη διάλεκτο της φυλής που την μεγάλωσε. Ο Κιντ την παίρνει υπό την προστασία του και συνειδητοποιεί ότι θα πρέπει να την οδηγήσει στο σπίτι της.
Το μοτίβο του μοναχικού άντρα που συναναστρέφεται με ένα νεαρό παιδί και από κοινού βιώνουν μια περιπέτεια που τους αλλάζει και τους δένει δεν είναι καινούριο. Από το θρυλικό «Leon» και το πρόσφατο «Logan» μέχρι το σκοτεινό «You Were Never Really Here» και το αποκαλυπτικό «The Mandalorian», το έχουμε μάθει για τα καλά αυτό το μοτίβο. Συνεχίζουμε ωστόσο να το υπεραγαπάμε και εδώ που τα λέμε δεν το έχουμε δει ακόμα σε γουέστερν εκδοχή. Ανυπομονούμε…