Το να κάτσει κανείς να σχολιάσει το πόσο καλό ή όχι ήταν το reunion των Friends, είναι από τα πιο άτοπα πράγματα, γιατί αυτό που έστησε το HBO δεν έγινε για να παρουσιάσει κάτι καινούργιο ή να ικανοποιήσει κάποιες ελπίδες.
Είδαμε αρκετούς, ακόμα και αρθρογράφους, να λένε ότι ήταν ένα άσκοπο reunion. Άσκοπο με βάση ποιου τα κριτήρια και με ποια προσδοκία. Αν η προσδοκία ήταν να ανοίξει ένα νέο κύκλο επεισοδίων για τη σειρά, ναι, προφανώς και δεν είχε ουσία. Μόνο που δεν έγινε γι΄αυτό. Έγινε για να επαναφέρει μια γέφυρα με το παρελθόν, να μας φέρει ξανά σε επαφή με τους 6 πρωταγωνιστές και για να δείξουν οι Αμερικάνοι πως όταν πρόκειται για θέαμα, είναι κορυφαίοι.
Δε μπορούμε να φανταστούμε πως υπάρχει κάποιος που δεν θεώρησε επιτυχημένες επιλογές όλα όσα έγιναν στο reunion. Δεν ήταν ωραίο το ντουέτο Lady Gaga και Λίζα Κάντροου για το Smelly Cat; Δεν ήταν ωραίο που οι πρωταγωνιστές έκαναν table read σε κάποια επεισόδια ή που έπαιξαν το περίφημο κουίζ που είχαμε δει στην 4η σεζόν στο 12ο επεισόδιο, αλλά με διαφορετικές ερωτήσεις; Δεν ήταν όμορφο που τους είδαμε να περιπλανιούνται στους βασικούς χώρους των γυρισμάτων και να συγκινούνται από τις αναμνήσεις;
Θεωρούμε πως όλα όσα αποτέλεσαν αυτό το reunion των Friends, συνέβαλλαν με τον τρόπο τους για να απολαύσουμε ένα άρτιο πρόγραμμα, με τηλεοπτικούς όρους, με όρους θεάματος.
Μέσα απ΄αυτά τα 104 λεπτά αποκαλύφθηκε και κάτι που οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές το έχουν καταλάβει καιρό. Αυτή η σειρά ήταν η κορυφή της καριέρας τους και το τέλος τους. Από τους 6, αυτοί που έχουν κάνει πράγματα τηλεοπτικά και κινηματογραφικά, είναι 3. Η Τζένιφερ Άνιστον, ο Ντέιβιντ Σουίμερ και ο Ματ ΛεΜπλανκ.
Η Λίζα Κάντροου και η Κόρτνι Κοξ είχαν σπάνιες συμμετοχές σε παραγωγές σε αυτά τα 17 χρόνια. Ο Μάθιου Πέρι το πάλεψε με μια αναβίωση του The Odd Couple και κάτι ψιλοταινίες, αλλά φτάσαμε στο 2021 για να συμμετέχει σε μια μεγάλη παραγωγή, τη νέα ταινία του Άνταμ ΜακΚέι στο Netflix, το Don’t Look Up, όπου θα έχει έναν πολύ μικρό ρόλο.
Από τους 3 που δραστηριοποιήθηκαν περισσότερο, ο ΛεΜπλανκ έκανε τρεις σειρές που δεν διέφεραν και πολύ από τον Τζόι και παρουσίασε το Top Gear. Ο Σουίμερ είχε έντονη δραστηριότητα στη θεατρική ζωή του Σικάγο όπου έμενε σε αυτά τα χρόνια και συμμετείχε σε αξιόλογες σειρές. Όχι κάτι το τρομερό πάντως, με εξαίρεση το People VS O.J. Simpson.
Τέλος, η Τζένιφερ Άνιστον έφτασε κοντά στο να είναι υποψήφια για Όσκαρ το 2015 με το Cake, που αποτέλεσε την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της κινηματογραφικά και το The Morning Show, την καλύτερη της δουλειά τηλεοπτικά μετά τα Φιλαράκια. Σε αυτό το διάστημα έχει να επιδείξει και τίμιες κωμωδίες στο πλάι του Άνταμ Σάντλερ και του Όουεν Ουίλσον ή του Μπεν Στίλερ. Η Άνιστον επί της ουσίας κεφαλαιοποίησε το πολύ μεγάλο stardom της που ενισχύθηκε από την πορεία της σχέσης της με τον Πιτ.
Το reunion κατέδειξε πως η εξάδα είναι εγκλωβισμένη οριστικά και αμετάκλητα σε αυτούς τους ρόλους σε ψυχολογικό επίπεδο και φάνηκε πως η χημεία με ένα σενάριο, με έναν ρόλο που υποδύεται κάποιος, είναι πολύ σημαντική κι ίσως μεγεθύνει παραπάνω τις πραγματικές ερμηνευτικές ικανότητες. Με το Cake η Άνιστον ήταν η εξαίρεση στον κανόνα για ένα σύνολο ηθοποιών που δείχνουν να επαναπαύτηκαν στα μεγάλα έσοδα που έχουν αυτά τα χρόνια από τη διαρκή προβολή της σειράς παγκοσμίως.
Εξαίρετο στήσιμο το reunion, πολύ δυνατές τηλεοπτικές στιγμές για τους συμμετέχοντες, ένα ευχάριστο συναίσθημα για τους θεατές, αλλά ως εκεί. Τα Φιλαράκια έχουν ολοκληρώσει από χρόνια τον κύκλο τους και ορθά οι ίδιοι δεν έχουν υποκύψει σε πιέσεις για μια ακόμα σεζόν στο σήμερα.