Ότι θα έφτανε η στιγμή που θα στεκόμασταν στο πλάι μιας πολυεθνικής, ενός κορπορατικού κολοσσού κι όχι μαζί με τον άνθρωπο που τους σέρνει σε δικαστήρια, δεν το περιμέναμε. Να όμως που η Σκάρλετ Γιοχάνσον τα έκανε ψιλομαντάρα.
Τα τελευταία 3-4 χρόνια οι ηθοποιοί στο Χόλιγουντ έχουν αποφασίσει να διεκδικούν σωστά το δίκιο τους και να βάζουν τη βιομηχανία στη θέση της. Το πράττουν ορθά για το μισθολογικό ως προς τις γυναίκες, το πράττουν ορθά για την εκπροσώπηση φυλών και «μειονοτήτων» που συχνά δέχονταν την απομόνωση και την απόρριψη, γενικώς δικαίως κολλάνε στον τοίχο όλα τα κακώς κείμενα.
Στην περίπτωση της διαμάχης της Σκάρλετ Γιοχάνσον με τη Disney – και όχι με τη Marvel, έχει τη σημασία του αυτό – όσο κι αν το παλέψαμε, κακώς κείμενα δε μπορέσαμε να δούμε από την πλευρά ενός κινηματογραφικού brand που έχει συνδεθεί με ρατσισμό, με στερεότυπα κλπ., αλλά και που όλο το κινηματογραφικό κοινό που το κατηγορεί, του τα έχει σκάσει αδρά για να δει όλα τα blockbusters του.
Η κυκλοφορία της ταινίας Black Widow ταυτόχρονα σε κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά και στο Disney+, φαντάζει σε όλους εμάς τους απ΄έξω απόλυτα φυσιολογική. Σε μια περίοδο που ακολούθησε παγκόσμιο lockdown, με τις αίθουσες να υπολειτουργούν και να δέχονται μικρότερο αριθμό ανθρώπων, τι πιο αναμενόμενο από την ταυτόχρονη κυκλοφορία; Ναι, όλοι βλέπουμε το σινεμά ρομαντικά και το στηρίζουμε έναντι του streaming, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές.
Μια εταιρεία οφείλει να λειτουργεί επιχειρηματικά και να αποζητά το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Αυτό δεν ωφελεί μόνο την ίδια, αλλά και όλους τους συντελεστές που έχουν να λένε ότι πήραν μέρος σε μια ταινία με τάδε έσοδα.
Δεν αμφισβητείται ότι το Black Widow σε μια περίοδο χωρίς κορονοϊό, θα είχε άνετα έσοδα πάνω από 1 δισεκατομμύριο. Αυτό δείχνει η λογική πορεία βάσει του τι έκαναν οι ταινίες της Marvel εκτός των Avengers. Κάπου τόσο έκανε το Captain Marvel, τόσο το Thor: Ragnarok, τόσο τα Spider-Man, τόσο το Dr. Strange.
Το Black Widow μάλιστα, δεδομένου ότι σηματοδοτούσε το τέλος μιας δεκαετούς εποχής και απέτιε φόρο τιμής στον ρόλο της Σκάρλετ Γιοχάνσον, ενδεχομένως να πήγαινε λίγο παραπάνω στα έσοδα.
Πανδημίας παρούσης όμως, είχε μόλις 80 εκατομμύρια δολάρια έσοδα από τις αίθουσες στο πρώτο τριήμερο κυκλοφορίας. Συνολικά όμως είχε κοντά στα 210 εκατομμύρια. Πώς συνέβη αυτό; Χάρη στα 30 δολάρια που κοστολόγησε την ταινία η Disney στην πλατφόρμα της.
Έρχεται λοιπόν η Σκάρλετ Γιοχάνσον που πήρε 20 εκατομμύρια μισθό για την ταινία, να ζητήσει ακόμα 50 εκατομμύρια, γιατί λέει η ταυτόχρονη κυκλοφορία της αφαίρεσε κέρδη που θα είχε από τα μπόνους εσόδων. Φτάσαμε σε αυτό το σημείο. Ηθοποιοί να αμείβονται και με μπόνους σαν τους ποδοσφαιριστές, λες και τα έσοδα των ταινιών τα χτίζουν μόνοι τους. Πολύ περισσότερο μάλιστα στην περίπτωση της Σκάρλετ.
Ναι, πολύ τη συμπαθούμε, δεν υπήρχε καταλληλότερη για Black Widow, άλλά αυτό το λέμε τώρα, 11 χρόνια μετά. Τι θα λέγαμε το 2010, όταν πρωτοεπιλέχθηκε και εμφανίστηκε στο Iron-Man 2; Ευτυχώς το διαδίκτυο δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένο τότε.
Η Σκάρλετ Γιοχάνσον σίγουρα έκανε upgrade στο ρόλο. Είχε αναμφίβολα ισότιμο μερίδιο συμμετοχής με τους άλλους 5 των βασικών Avengers στο χτίσιμο αυτής της αυτοκρατορίας. Αλλά όπως ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και ο Κρις Έβανς ή ο Χέμσγουορθ, περισσότερο οφείλουν στο franchise και το MCU, παρά τους οφείλει αυτό.
Σκόπιμα βέβαια η Γιοχάνσον δεν τα έβαλε με τη Marvel, η οποία της έδινε μπόνους όλα αυτά τα χρόνια με διαιτητικό τρόπο και χωρίς δικαστικές οδούς. Τα έβαλε με τη μαμά Disney, ποιος ξέρει για ποιους προσωπικούς στόχους.
Σε κάθε περίπτωση, χαμένη δε βγήκε απ΄αυτή τη δεκαετία, κέρδισε πολλά εκατομμύρια, κεφαλαιοποίησε πολλές φορές το όνομα που έχτισε μέσα από το MCU, απέκτησε φανατικό κοινό και είναι κάπως σοκ να τη βλέπεις να μετατρέπεται σε κάτι τόσο στυγνό και αδηφάγο. Και μάλιστα να βρίσκει συμπαράσταση από άλλους ηθοποιούς, όπως τον Ντέιβ Μπαουτίστα ή την Γκαλ Γκαντότ που σκέφτεται να πράξει τα ίδια στο μέλλον, αν και μαζί με την Πάτι Τζένκινς πήραν τον μποναμά τους – περίπου 10 εκατομμύρια έκαστη παραπάνω – για την κυκλοφορία του δεύτερου Wonder Woman στο HBO Max.
Όση συμπάθεια, όση αγάπη κι αν υπάρχει για τη Σκάρλετ, η στάση της εδώ και κάποιες εβδομάδες είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων άστοχη, όταν μάλιστα το συμβόλαιο της δεν έγραφε πουθενά για αποκλειστική κυκλοφορία στις αίθουσες και κατόπιν 4 εβδομάδων στο Disney+.