Η στρατηγική του Netflix με επίκεντρο το Squid Game που του δίνει προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό

Το Squid Game είναι το νέο Casa de Papel
Squid Game
6 Οκτωβρίου 2021 | 23:12

Στο τέλος του μήνα έχει Halloween. Όσοι λίγοι ντυθούν, εννοείται πως θα ψάξουν στολή τύπου Squid Game. Στις επόμενες Απόκριες, τις πρώτες μετά από 2 χρόνια, το 80% θα έχει επιλέξει αυτή τη στολή.

Πώς κολλάνε αυτά με το Netflix; Κολλάνε όπως ακριβώς κόλλησε και κάτι αντίστοιχο που συνέβη στις πρώτες 2 σεζόν του Casa de Papel. Κολλάνε όπως κόλλησε κάτι με το Queen’s Gambit, μια σειρά που έδωσε τέτοια ώθηση στο σκάκι, ώστε να έγινε πανζουρλισμός με τις πωλήσεις του στη Βρετανία.

Από τον Ιανουάριο του 2021 το Netflix δεν έχει βγάλει καμία τόσο κυριαρχική σειρά. Από το ξεκίνημα της πανδημίας έχει αλλάξει η συχνότητα με την οποία εντυπωσιαζόμασταν με τις νέες κυκλοφορίες. Η φετινή χρονιά έχει κυλήσει μάλλον αδιάφορα για την πλατφόρμα.

Αυτό όμως δεν της στοίχισε, γιατί έχει ακόμα το πλεονέκτημα να βρίσκεται σε τόσες αγορές, όπου ο ανταγωνισμός θα φτάσει το καλοκαίρι του 2022 ή, αν έχει φτάσει, έχει λιγότερη καλή υπηρεσία.

Τα τελευταία δύο χρόνια όμως έχει φροντίσει το Netflix να θωρακίσει αυτό το προβάδισμα που διαθέτει. Πώς; Βρίσκοντας διαμάντια εκεί που δεν τα περιμένει κανείς. Τις προηγούμενες φορές βέβαια ήταν πιο αναπάντεχα, όπως στην περίπτωση του Dark ή του Casa de Papel.

Στην περίπτωση του Squid Game μοιάζει κάπως πιο αναμενόμενο, ή έστω λιγότερο έκπληξη, γιατί η Νότια Κορέα δείχνει αυτή την εποχή να είναι από τους πιο αναπτυσσόμενους πολιτισμούς σε επίπεδο pop culture. Από το περσινό Parasite μέχρι το ντελίρριο που προκαλούν οι BTS και η K-pop ως το Squid Game, η Νότια Κορέα θριαμβεύει. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που το Oxford Dictionary θα προσθέσει στο βρετανικό λεξιλόγιο 26 κορεάτικες λέξεις.

Τι κάνει λοιπόν το Netflix; Χτίζει μικρές αυτοκρατορίες γύρω από τις επιτυχίες του. Με το Squid Game εγκαινιάζεται μια περίοδος κατά την οποία θα εμφανίζονται κατά ριπάς σειρές και ταινίες από τη Νότια Κορέα, με την εστίαση να βρίσκεται σε αυτό το τόσο weird πράγμα που έδωσε και συνεχίζει να δίνει το Squid Game.

Το Squid Game θεμελίωσε μια διεθνιστική κουλτούρα που έχει το Netflix

Πρόκειται για τη σειρά που έστειλε τη μετοχή του Netflix στο χρηματιστήριο σε ιστορικό υψηλό, αφού έγινε η πρώτη σειρά σε κάθε αγορά που βρίσκεται η υπηρεσία, ξεπερνώντας τα νούμερα που έκαναν τα The Witcher, Lupin και Bridgerton.

Τα δε συνολικά νούμερα που έκαναν η κορεάτικη, η γαλλική και η βρετανική σειρά, αποτελούν τον άξονα πάνω στον οποίο θέλουν οι μέτοχοι της εταιρείας να κινηθεί το Netflix. Να είναι παγκόσμιο, να απευθύνεται σε όλους, να διαθέτει στρατηγικά πλεονεκτήματα.

Το Netflix επένδυσε 700 εκατομμύρια δολάρια στη νοτιοκορεάτικη μυθοπλασία και με το Squid Game φαίνεται να έχει πάρει πίσω το μεγαλύτερο ποσοστό.

Θέλετε να διαβάσετε και το οξύμωρο; Αυτή η νοτιοκορεάτικη μανία και επιτυχία, γεννήθηκαν από τη φτώχεια και την ανισότητα. Η Νότιος Κορέα βρίσκεται σε μια εποχή κρίσης, ιδίως σε επίπεδο κατοικιών και δεν είναι τυχαίο ότι το Parasite και το Squid Game χτίστηκαν γύρω από φτωχούς και χρεωμένους ως τα μπούνια survivors, που δεν τους φαίνεται καθόλου ότι μπορούν να επιβιώσουν.

Είναι κι αυτό στην εξίσωση. Οι εικόνες από τη μυθοπλασία της Ν. Κορέας δεν περιλαμβάνουν σούπερ γυμνασμένους τύπους ή κορμάρες. Κορμιά του μέσου όρου βλέπουμε, που επιβιώνουν, που με κάποιο τρόπο τη σκαπουλάρουν.

Το Squid Game είναι σίγουρα το νέο Casa de Papel. Και το κατάφερε παρά τον άσχημο χειρισμό με την μοναδική επιλογή της αγγλικής γλώσσας αντί των κορεάτικων. Προβλέπεται πως θα το ξεπεράσει. Και θα το κάνει σε μια εποχή που το Netflix έχει ανάγκη ένα flagship, με την πανδημία να το ευνοεί, καθυστερώντας την επέκταση των ανταγωνιστικών streaming υπηρεσιών.

Menshouse.gr © 2022 - All Rights Reserved