Όταν έχεις μέσα σε μια χρονιά την τελευταία σεζόν του La Casa de Papel, του πρώτου τεράστιου hit, και το Squid Game, που έγινε απρόσμενα παγκόσμια επιτυχία, τότε λογικό είναι να εκμεταλλευτείς τη συγκυρία. Και το Netflix το κάνει.
Στα πλάνα της πλατφόρμας ήταν εδώ και καιρό η αύξηση των τιμών στα πακέτα συνδρομών, όμως έπρεπε να έρθει η στιγμή που θα μπορούσε να δικαιολογηθεί περισσότερο, δίχως να υπάρξει απώλεια συνδρομητών ή γκρίνια. Κι αυτή είναι η κατάλληλη περίοδος.
Όπως ανέφερε το Reuters, το Netflix θα ανεβάζει τις τιμές του στις ΗΠΑ και τον Καναδά και συνήθως αυτό είναι προπομπός και για τις υπόλοιπες αγορές. Στις ΗΠΑ λοιπόν, το βασικό πλάνο πήγε από τα 8.99 δολάρια στα 9.99, το στάνταρ πλάνο ανέβηκε κατά 1.5 δολάριο και είναι πλέον στα 15.49 και το premium ανέβηκε 2 δολάρια για να πάει στα 19.99!
Στον Καναδά, οι τιμές για κάθε πλάνο ακολούθησαν την εξής πορεία: το βασικό πλάνο έμεινε σταθερό, το στάνταρ πήγε από τα 14.99 στα 16.49 δολάρια και το premium από τα 18.99 στα 20.99 δολάρια.
Στην ανακοίνωση μέσω του CNN, το Netflix εξήγησε ότι όπως έγινε και τον Οκτώβριο του 2020, έτσι και τώρα η αύξηση δικαιολογείται από το ότι «κατανοούμε ότι οι άνθρωποι έχουν πια περισσότερες επιλογές διασκέδασης από ποτέ και δεσμευόμαστε να προσφέρουμε ακόμα καλύτερη εμπειρία στα μέλη μας.
Ανεβάζουμε τις τιμές μας για να μπορούμε να δίνουμε μια ποικιλία ποιοτικών επιλογών ψυχαγωγίας. Όπως πάντοτε, προσφέρουμε ένα εύρος συνδρομών για να διαλέξουν τα μέλη αυτή που αντέχει η τσέπη τους».
Οι αγορές των ΗΠΑ και Καναδά ανησυχούν το Netflix
Το Netflix έχει αυξήσει τον κύκλο δαπανών του τα τελευταία χρόνια για να αγοράσει πρότζεκτ, όπως το Red Notice που κόστισε 200 εκατομμύρια δολάρια, και εν μέσω ενός αυξανόμενου ανταγωνισμού, με τη Disney να διαθέτει πολύ μεγαλύτερο μπάτζετ, η αύξηση της τιμής είναι μονόδρομος και λογικά θα έρθει προς την Ευρώπη, ιδίως από το καλοκαίρι του 2022 που θα έρθουν σε μεγάλη κλίμακα τα Disney+ και HBO Max.
Θα περίμενε κανείς αυτή η άνοδος να φέρει πτώση στη μετοχή του Netflix. Δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, υπήρξε άνοδος της μετοχής κατά 2%. Σε λίγο καιρό κιόλας η πλατφόρμα θα ανακοινώσει τα έσοδα από το τελευταίο τέταρτο του 2021.
Τον Οκτώβριο το Netflix είχε 4.4 εκατομμύρια νέους συνδρομητές, προφανώς λόγω της επιτυχίας του Squid Game, και έπιασε συνολικά τα 213.5 εκατομμύρια συνδρομητές. Άλλωστε, απ΄αυτούς μόνο οι 70.000 ήταν από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, βασικές αγορές για την πλατφόρμα. Γι΄αυτό και η άνοδος των τιμών ξεκινάει από εκεί.
Στα προηγούμενα δύο τέταρτα του 2021, το Netflix είχε απώλειες σε συνδρομητές, ενώ το έτος έκλεισε συνολικά με μόλις 1 εκατομμύρια περισσότερους συνδρομητές σε αυτές τις 2 χώρες. 74 εκατομμύρια λογαριασμοί βρίσκονται στις ΗΠΑ και τον Καναδά, αλλά η ανάπτυξη σε αυτές τις χώρες είναι αρκετά πεσμένη.