Οι σινεφίλ όλου του κόσμου είναι ευλογημένοι που ζουν σε μια εποχή που ο Μάρτιν Σκορτσέζε βγάζει ταινίες. Είναι ευλογημένοι που παρά το γεγονός ότι αυτός ο τύπος έκανε την εμφάνισή του στα δοξασμένα 70s του Χόλιγουντ, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους δημιουργούς της γενιάς του που όσο γερνούσαν μαζί τους γερνούσε και το περιεχόμενο των ταινιών που έβγαζαν, εκείνος κατάπινε τις δεκαετίες δημιουργώντας ταινίες που έμοιαζαν να έχουν ξεπηδήσει από το μυαλό ενός πιτσιρικά δημιουργού.
Το 2006 ο Σκορτσέζε ήταν ήδη 64 χρονών. Είχε ήδη γράψει ιστορία στο είδος του crime drama ωστόσο όπως φάνηκε όχι απλά δεν είχε πει την τελευταία του κουβέντα αλλά είχε ακόμα πολλά να προσφέρει στο είδος. Ο θρυλικός «Πληροφοριοδότης» του που κυκλοφόρησε στις αίθουσες εκείνη τη χρονιά μπορεί να αποτελούσε την αμερικανοποίηση του κορεάτικου αστυνομικού φιλμ «Infernal Affairs» αλλά μόνο ένα στείρο ριμέικ δεν υπήρξε.
Η βαθιά ματιά του Σκορτσέζε τόσο στην έννοια της προσωπικής ψυχοσύνθεσης όσο και στο κοινωνικό υπόστρωμα των ιστοριών όπου εξελίσσονται οι crime drama ιστορίες και αυτή η ταυτόχρονη δυνατότητά του να λέει «μεγάλες» ιστορίες διαχειριζόμενος τον κινηματογραφικό χρόνο λες και τον συμπυκνώνει, έκαναν τον «Πληροφοριοδότη» όχι απλά να υπερβαίνει την κορεάτικη ιστορία πάνω στην οποία βασίστηκε αλλά και να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ταινίες του αστυνομικού είδους συνολικά.
Ο Σκορτσέζε στήνει την ιστορία του «Πληροφοριοδότη» γύρω από την εμβληματική φιγούρα του Τζακ Νίκολσον, ο οποίος υποδύεται τον μεγαλομαφιόζο της Βοστώνης, Φρανκ Κοστέλο. Ο Κοστέλο, μόνιμος στόχος της τοπικής αστυνομίας και του FBI, είναι κάτι σαν πνευματικός πατέρας του καριερίστα αστυνομικού Κόλιν Σάλιβαν (Ματ Ντέιμον).
Ο Σάλιβαν φυσικά παίζει διπλό ρόλο: ανεβαίνοντας στην ιεραρχεία της αστυνομίας γίνεται ολοένα και το πιο δυνατό κρυφό χαρτί του Κοστέλο αφού διαρκώς τον τροφοδοτεί με πληροφορίες από το αστυνομικό σώμα με αποτέλεσμα να παραμένει ασύλληπτος. Όμως έχει και η αστυνομία ένα κρυφό χαρτί στο περιβάλλον του Κοστέλο. Ο Μπίλι Κόστιγκαν (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) είναι ένας μυστικός αστυνομικός που βρίσκεται στον στενό πυρήνα συνεργατών του Κοστέλο. Δυο πληροφοριοδότες στα αντίπαλα στρατόπεδα. Ποιου το παιχνίδι θα είναι τελικά το πετυχημένο;
Τα ψυχογραφήματα που κάνει ο μάστορας Σκοτσέζε σε αυτή την τριανδρία αναβαθμίζουν καθοριστικά την ταινία. Οι χαρακτήρες του Ντι Κάπριο και του Ντέιμον είναι άνθρωποι που ζουν ως ξένοι μεταξύ ξένων, σε ένα περιβάλλον που δεν είναι το αληθινό τους, προσποιούνται 24 ώρες το 24ωρο πως είναι κάποιοι άλλοι και αυτή η συνθήκη γίνεται θαυματουργή στα χέρια του Σκορτσέζε. Ανάμεσά τους στέκεται η μορφή του Κοστέλο, πατρική φιγούρα και για τους δυο αλλά με διαφορετικό τρόπο για τον καθένα, ένας εμβληματικός μαφιόζος που δεν έχει δικά του παιδιά αλλά καθορίζει ως «μπαμπάς» τις έτσι κι αλλιώς ιδιότυπες ζωές των δυο βασικών αντιπάλων της ιστορίας.
Ο «Πληροφοριοδότης» του Μάρτιν Σκορτσέζε στριμάρει στο Netflix και αυτονόητα χτυπάει κόκκινο σε θεάσεις. Αν δεν το έχεις δει δεν νοείται να σου λείπει κάτι τέτοιο. Αν πάλι το έχεις δει, καιρός να το ξαναπολαύσεις. Ξέρεις άλλωστε ήδη πόσο μεγάλη ταινία είναι…