Αξίζει κάθε λεπτό απ' τα 158: Μη διανοηθείς να χάσεις την ταινιάρα που πάει για πάνω από 3 Όσκαρ φέτος (Vid)

Η απόλυτη πρωταγωνίστρια

Πόσες υποψηφιότητες για Όσκαρ έχει η Μέριλ Στριπ; 18. Κάτι μας λέει ότι σε 20 χρόνια θα υπάρχει μια κυρία που θα την έχει ξεπεράσει. Η Κέιτ Μπλάνσετ ετοιμάζεται για την 8η της, μιας και η νέα της ταινία Tar έχει πάρει ήδη τον δρόμο για την τελετή του Μαρτίου.

Πριν από 8 χρόνια ο Ντέιμιαν Σαζέλ μας σύστηκε το Whiplash και το αδυσώπητο μουσικό Τέρενς Φλέτσερ. Το 2022, ο Τοντ Φιλντ δίνει έναν αντίστοιχο ρόλο στην Κέιτ Μπλάνσετ, αλλά δεν μένει μόνο στο σκληρό εξωτερικό περίβλημα όπως έκανε η ταινία του Σαζέλ με τον Φλέτσερ. Εισβάλλει στα άδυτα της ηρωίδας και τη στέλνει να βουτήξει στα βαθύτερα του εαυτού της.

Στην πρώτη προβολή της ταινίας Tar στο Φεστιβάλ Βενετίας, αυτό που συνέβη, ήταν συγκλονιστικό. Επί 6 λεπτά το κοινό παραληρούσε στη θέα της Κέιτ Μπλάνσετ μετά το φινάλε μιας σχεδόν τρίωρης ταινίας (158′) που δεν είναι καθόλου εύκολη στο να την παρακολουθήσεις.

Από το Blue Jasmine είχε η Μπλάνσετ να συνταράξει τόσο τον θεατή. Για πολλούς είναι το magnum opus της. Ο Τοντ Φιλντ περίμενε 16 χρόνια για να κάνει αυτή την ταινία και ήθελε μόνο την Κέιτ Μπλάνσετ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Από τη μέρα της πρεμιέρας η κουβέντα καταλήγει διαρκώς στον Μάρτιο του 2023, στην απονομή των Όσκαρ, εκεί όπου οι εκτιμήσεις θέλουν την Μπλάνσετ να είναι ήδη φαβορί για το Ά Γυναικείο, δηλαδή το τρίτο της Όσκαρ, που θα την τοποθετήσει στην ίδια λίστα με την Μέριλ Στριπ και θα μας ξαφνιάσει αν στο τέλος της καριέρας της δεν έχει ισοφαρίσει την Όντρι Χέμπορν.

Στο Tar η Μπλάνσετ υποδύεται μια μαέστρο, κάτι που όπως λέει η ίδια είναι πολύ σπάνιο για γυναίκα και εσχάτως αρχίζει να αλλάζει.

Η Μπλάνσετ υποδύεται την Λίντια Ταρ, αρχιμαέστρο στη Φιλαρμονική του Βερολίνου, η οποία ζει μέσα από την αίσθηση της ανωτερότητας και της υπεροχής της, γνωρίζει ότι είναι ταλαντούχα και προικισμένη, κι αυτό την κάνει ως και χειριστική.

Σε μια σκηνή διαλύει ψυχικά έναν μαθητή της που έχει την αλαζονεία να αποκαλέσει τον Μπαχ νεκρό λευκό άνδρα και να αντιμετωπίσει τη μουσική με όρους μετανεωτερικότητας. Κάποιος θα μπορούσε να κάνει λόγο για μια χαρισματική απολυταρχία από την Ταρ.

Ο ψυχικός της κόσμος αρχίζει να ξεχύνεται σαν δολοφονημένο κορμί, όταν ένας πρώην συνάδελφος της αυτοκτονεί. Το Tar έχει ήδη μαζέψει 5 αστέρια, με το Variety να κάνει λόγο για μια ταινία που «σου κόβει την ανάσα με τον δραματισμό της, με την υψηλής τεχνικής καινοτομία της, με το όραμά της».

Είναι αδυσώπητη, αλλά και τρυφερή ιστορία της τέχνης, του πόθου, της εμμονής, της εξουσίας… Οι χαρακτήρες είναι αληθοφανέστατοι και φτιαγμένοι να σκιαγραφούν το τέλειο, ακόμα και ο πιο έσχατος ρόλος. Πιστεύεις κάθε στιγμή την πραγματικότητα που βλέπεις και είναι καταπληκτικό το πώς ανεβάζει τον πήχη».

Εκτός της Μπλάνσετ, στο Tar παίζουν οι Μαρκ Στρονγκ, Νοεμί Μερλάν, Νίνα Χος και Τζούλιαν Γκλόβερ, ενώ τη μουσική υπογράφει η Ισλανδή Χίλντουρ Γκουοναντότιρ, που μάθαμε για τα καλά στο Joker και βραβεύτηκε με Όσκαρ για τη δουλειά της εκεί.