Το Disney+ κάνει κίνηση-ματ απέναντι στο Netflix

Φαίνεται πως το Netflix δε νικιέται εύκολα

Υπάρχει ένα μότο που λέει «αν δε μπορείς να κερδίσεις τον αντίπαλό σου, τότε συμμαχείς μαζί του». Δεν ξέρουμε αν όντως υπάρχει ή το σκεφτήκαμε μόνοι μας κάτι τόσο πιασάρικο, αλλά η Disney φαίνεται πως το κάνει πράξη με το Netflix και τον ανταγωνισμό της.

Πριν από μια πενταετία, τα πλάνα της Disney, της Warner Bros και της Apple να φτιάξουν δυνατές πλατφόρμες τύπου Netflix και να διεκδικήσουν μερίδιο στην παγκόσμια αγορά, στοιχειοθετούσε το έναυσμα μιας εποχής στην οποία θα είχαμε μια τεράστια σύγκρουση, μια σύγκρουση πραγματικών γιγάντων της βιομηχανίας του θεάματος.

Τότε, όλες οι πλατφόρμες, όλοι οι επικεφαλής προγράμματος είχαν ξαμοληθεί στο κυνήγι των σπουδαίων σεναριογράφων, των σκηνοθετών, των παραγωγών, των ηθοποιών και έδιναν σχεδόν λευκές επιταγές για να διασφαλίσουν ένα δυνατό line up.

Βρισκόμαστε στο 2023 και όλα όσα οραματίζονταν τότε οι έχοντες τα ηνία, απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Το Netflix, όσο κι αν αντιμετώπισε πολλά προβλήματα στη διάρκεια του 2022, γύρισε το χαρτί, παρέμεινε κραταιό και έφερε προβλήματα στις άλλες πλατφόρμες. Απλώς κάποιες εξ αυτών μπορούν να αντέξουν τους κραδασμούς. Η Amazon και η Apple μπορούν να ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια, έχοντας ένα κοινό ταμείο με τις άλλες, τις βασικές τους δραστηριότητες.

Αντιθέτως, η Disney και το Disney+, όσο κι αν έχουν πάρει δισεκατομμύρια χάρη στο Marvel Cinematic Universe, υπέστησαν ένα χτύπημα στην πανδημία, διάστημα στο οποίο δεν έκαναν cut σε ανοίγματα. Αντιθέτως, θέλησαν να επενδύσουν, να χτίσουν περιεχόμενο με πολλές σειρές σε αυτά τα δύο χρόνια.

Οι συνδρομητές αυξήθηκαν, όμως δεν έφτασαν ποτέ στους στόχους που τέθηκαν. Κάπως έτσι, ήρθε ο Bob Iger, CEO της Disney, να ανακοινώσει απολύσεις 7.000 υπαλλήλων και να αντικαταστήσει τον Bob Chapek, που μετά από 15 χρόνια επικεφαλής στο Δ.Σ., πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια.

Στο πλάνο ελάφρυνσης από οικονομικά βάρη, βρίσκεται και η πώληση του μεριδίου της Disney στο Hulu, μια πολύ πετυχημένη πλατφόρμα στις ΗΠΑ, που ποτέ όμως δεν έκανε άνοιγμα εκτός Βόρειας Αμερικής.

Όλο αυτό ήταν προϊόν της απώλειας 1.5 δισ. δολαρίων που είχε η Disney, όμως υπάρχει μια άλλη απόφαση που μπορεί να αποδειχτεί καίρια και πολύ επικερδής, ανατρέποντας την χασούρα στα ταμεία.

Πριν εμφανιστεί το Disney+, η Disney είχε περιεχόμενο της σε αρκετές πλατφόρμες. Αυτό το απέσυρε με το που αποφάσισε να βγάλει τη δική της πλατφόρμα. Τώρα, που έχουν σφίξει τα ζόρια, έχει παρθεί η απόφαση να αποκτήσουν μια σημαντική πηγή εισοδήματος.

Καλώς ή κακώς, δε συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα αλλά στις περισσότερες αγορές, το Netflix είναι ένα dominant brand. Στη Disney φαίνεται να αφήνουν στην άκρη τους εγωισμούς και στο πλάνο τους είναι να ξαναβγάλουν προς πώληση ένα μέρος του περιεχομένου τους και να προχωρήσουν σε πολύ αυστηρά deal με τον ανταγωνισμό.

Και φυσικά, το Netflix κατά κύριο λόγο, αλλά και η Amazon, γνωρίζουν πως αν προσθέσουν σειρές ή ταινίες της Disney στις πλατφόρμες τους, θα κερδίσουν σε συνδρομητές. Ταυτόχρονα, η Disney θα έχει βάλει ένα ποσό δεκάδων εκατομμυρίων στα ταμεία της σε πρώτη φάση και θα μπορέσει να αποκτήσει ένα πάτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.