Από τη μία ο Άντονι Μάκι που έχει αναλάβει τον μεγαλύτερο ρόλο της καριέρας του ως Captain America. Από την άλλη ο Ντέιβιντ Χάρμπουρ που έχει ανέβει επίπεδο μέσω του Stranger Things. Και οι δύο γίνονται μέρος μιας ταινίας που θα ξεχαστεί γρήγορα στο Netflix.
Το We Have A Ghost φαντάζει ως μια προσπάθεια ενός κλασσικού μεταφυσικού horror. Είναι μια ωραία ανατροπή ότι δεν πάει καθόλου προς αυτή την κατεύθυνση. Πολύ γρήγορα γίνεται μια πιο ανάλαφρη ταινία, έχει περισσότερο κωμικά στοιχεία και κάποια πιο δραματικά τα οποία είναι υποδόρεια και περιμένουν τη στιγμή για να εμφανιστούν.
Δεν είναι απαραίτητα κακό ότι είναι ανάλαφρη. Όλα έχουν την αξία τους. Γενικά. Γιατί ειδικά, μάλλον είναι δύο ώρες χαμένες που δεν θα μας τις επιστρέψει κανείς. Τουλάχιστον μπορούμε να σώσουμε εσάς από αυτή την – να μας σχωράνε οι συντελεστές – πατάτα.
Για να είμαστε δίκαιοι, στο τελευταίο μισάωρο υπάρχει ένα κάποιο ενδιαφέρον που αναδύεται λόγω μιας εξέλιξης στην πλοκή, αλλά μη φανταστείτε κάτι το κραυγαλέα και άρδην αντίθετο από την ανουσιότητα που επικρατεί στα προηγούμενα 90-95 λεπτά.
Στο We Have A Ghost, που βρίσκεται από την Παρασκευή στη δεύτερη θέση στα movie trends του Netflix, έχουμε αυτό που λέει ο τίτλος.
Μια οικογένεια μετακομίζει σε μια μεγάλη έπαυλη που, επειδή έχει τη φήμη πως είναι στοιχειωμένη, είναι πάμφθηνη και γι΄αυτό μπορούν να αντέξουν το ενοίκιο.
Ο Φρανκ Πρέσλι, η γυναίκα του και οι δύο γιοι τους μετακομίζουν εκεί και στις πρώτες τους ημέρες διαμονής θα τους εμφανιστεί ένα φάντασμα. Ο Έρνεστ στην αρχή τους προσεγγίζει δειλά, αποκαλύπτεται μια φορά και μετα εξαφανίζεται.
Μέχρι που ο μικρός γιος, ο Κέβιν, τον καταφέρνει να εμφανιστεί ξανά παίζοντας την κιθάρα του. Οι δυο τους θα συνδεθούν. Ο Έρνεστ, το φάντασμα, είναι κολλημένος στο μεσοδιάστημα ζωής και θανάτου. Ο Κέβιν είναι κολλημένος στην υποτίμηση και αδιαφορία των γονιών του, του αδερφού του και των συμμαθητών του.
Είναι εμφανής ο παραλληλισμός και ότι το φάντασμα λειτουργεί για να αναδείξει πως ο ζωντανός Κέβιν ζει σαν φάντασμα. Έχουν ανάγκη ο ένας τον άλλον. Ο Έρνεστ για να βρει πως θα ξεκολλήσει και ο Κέβιν για να φωνάξει μέσα από το άυλο ότι δεν αντέχει άλλο αυτή την αντιμετώπιση.
Με τη βοήθεια του Κέβιν, ο Έρνεστ θα βρει τι είναι αυτό που τον κρατάει δέσμιο και η ψυχή του πρέπει να κλείσει τους ανοιχτούς λογαριασμούς που άφησε εν ζωή.
Μέχρι το σημείο που γίνεται η αποκάλυψη από το σενάριο, βλέπουμε σκηνές που αγγίζουν το γκροτέσκ, που κωμικά δεν στέκουν, που λανθάνουν ουσίας και κάποιας βάσης, με ανεξήγητες σεναριακές και σκηνοθετικές επιλογές και με τον Ντέιβιντ Χάρμπουρ να παλεύει μέσα στη σιωπή του ρόλου του, θυμίζοντας μια καρικατούρα του Πάτρικ Σουέιζι στην ταινία των 90s.
Αν μέχρι αυτό το σημείο δεν έχεις ξενερώσει με το πόσο κακός φαίνεται ο Άντονι Μάκι, που μάλλον πρέπει να σφιχταγκαλιάσει το Captain America για να μην επιστρέψει σε τελευταιαγωνιστικούς ρόλους, αλλά και με το πόσο κακή είναι η ταινία, μπορείς να πάρεις ανταμοιβή για την επένδυσή σου.
Φαίνεται πως το φάντασμα, που τελικά δεν λέγεται Έρνεστ, ήθελε να αντικρύσει για μια τελευταία φορά την κόρη του. Στην πορεία της αναζήτησης, μαθαίνει πως δολοφονήθηκε από τον Έρνεστ, έναν φίλο της αδερφής της γυναίκας του.
Εκείνη, η κουνιάδα του, επειδή δε μπορούσε να κάνει παιδιά, όταν πέθανε η αδερφή της, απεργάστηκε ένα σχέδιο δολοφονίας του πατέρα, για να γίνει μαμά του παιδιού.
Ο Κέβιν και ο Έρνεστ το φάντασμα πιστεύουν πως ο άλλος Έρνεστ, ο δολοφόνος, κάτι που δε γνωρίζουν σε αυτό το σημείο, θα έχει τις απαντήσεις που ψάχνουν.
Στο μεσοδιάστημα, ο πατέρας του Κέβιν και ο αδερφός του έχουν φαγωθεί να γίνουν διάσημοι ανεβάζοντας τα βίντεο που απεικονίζεται το φάντασμα. Αυτά γίνονται viral και ο κόσμος τρελαίνεται σε βαθμό που κατασκηνώνει έξω από το σπίτι τους, τηλεοπτικά συνεργεία καταφτάνουν και ο έλεγχος αγνοείται.
Με αυτόν τον υπερβολικά κλισέ τρόπο, το σενάριο προσπαθεί να καυτηριάσει ξανά το πόσο εθισμένοι είμαστε στο θέαμα και το πόσο ο άνθρωπος είναι επικίνδυνος ακόμα και για το άφθαρτο. Οκ, μέσα σε αυτόν τον ωκεανό ανουσιότητας της ταινίας, κάτι είναι κι αυτό.
Το We Have A Ghost είναι δίχως σκέψη για swipe right, για να μιλήσουμε με όρους Tinder. Καλύτερα να ψάχνετε μια ώρα στο Netflix άκαρπα, παρά να δώσετε ευκαιρία σε αυτή την ταινία.
Κρίμα για τον Ντέιβιντ Χάρμπουρ που αναγκάστηκε να αποδεχτεί αυτόν τον ρόλο και αυτή την ταινία.