Αυτό το αφοπλιστικά συγκινητικό road movie, παρόλη την επιτυχία που σημείωσε στους ελληνικούς κύκλους, δεν κατάφερε να επιλεγεί τελικά στα φετινά Όσκαρ, παρόλο που επελέγη αρχικά να εκπροσωπήσει τη χώρα.
Πρόκειται για μια ρομαντική ταινία, από έναν πολυβραβευμένο σκηνοθέτη, τον Γιώργο Γούση. Η ταινία, πραγματεύεται ένα οικουμενικό θέμα, αυτό της υπαρξιακής κρίσης.
Δυο περιθωριοποιημένοι αντιήρωες δρουν σε μια ελληνική επαρχία με μια φαινομενικά απλή πλοκή, ωστόσο δεν πρόκειται για μια επιφανειακή ιστορία.
Το έργο συνθέτουν, ένα αυτοκίνητο, ένα τοπίο και δυο αταίριαστοι, σε πρώτη ανάγνωση χαρακτήρες, (Έλενα Τοπαλίδου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος) οι οποίοι ξεκινούν το ταξίδι τους σε ένα δρόμο γεμάτο με εκπλήξεις και εμπόδια. Οι ήρωες αλληλοεπιδρούν σύμφωνα με τον τίτλο της ταινίας, σαν «Μαγνητικά πεδία» σε σκηνές γεμάτες από εσωτερικότητα αλλά και αναπάντητα ερωτήματα.
Ο δρόμος προς την υποψηφιότητα για Όσκαρ
Η ταινία του Γιώργου Γούση, με μπάτζετ μόλις 6.500 ευρώ, αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Ελλάδας στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας, για τα Όσκαρ αλλά δυστυχώς δεν πέρασε στο προτελευταίο στάδιο της λίστας.
Η επιλογή αυτή έγινε από επταμελή Επιτροπή του υπουργείο Πολιτισμού και μάλιστα όπως τόνισε σε ανακοίνωση του το υπουργείο, «πρόκειται για μία ταινία που μιλάει απευθείας στον θεατή, ενώ δύναται να σταθεί σε ένα διεθνές κοινό, από τη στιγμή που πραγματεύεται ένα θέμα οικουμενικό, αυτό της υπαρξιακής κρίσης».
Πλοκή
Στο δρόμο της η Έλενα δεν θα συναντήσει τυχαία τον Αντώνη, θα συναντήσει αυτόν τον άνδρα, γιατί επέλεξε να φύγει από την Αθήνα, και να αναζητήσει το άγνωστο, το καινούργιο, αυτό που θα την ξυπνήσει που θα την συνεφέρει, από τον αστικό λήθαργο που βιώνει. Ο Αντώνης, από την άλλη, έβαλε τα οστά της θείας Μαρίας σε ένα κουτί και ξεκίνησε με το δικό του αυτοκίνητο για το νησί της Κεφαλονιάς.
Στο νεκροταφείο ενός χωριού της Κεφαλονιάς, λοιπόν, στο οποίο γεννήθηκε η θεία, σκοπεύει να αποθέσει τα οστά της ο ένας εκ των πρωταγωνιστών (Αντώνης). Το αυτοκίνητό του όμως, παθαίνει βλάβη και δε μπορεί να το βγάλει καν από το πλοίο της γραμμής. Το πρόβλημα είναι μηχανολογικό ή μεταφυσικό;