To «λιώνεις» μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο: Επιτέλους, το Netflix «επέστρεψε»...
Βρείτε μας στο

Ο Τζόρνταν Πιλ του «Get Out» και του «Us». Ο Ρόμπερτ Έγκερς του «The Witch» και του «The Lighthouse». Ο Άρι Άστερ του «Hereditary» και του «Midsommar». Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ του «It Follows». Οι αδερφοί Φιλίππου του πρόσφατου «Talk to me». Το horror βιώνει μια χρυσή εποχή, μια εξαιρετικά εμπνευσμένη περίοδο, κατά την οποία νέοι δημιουργοί, με διαφορετική οπτική των πραγμάτων ο καθένας, ξεπηδούν διαρκώς και μας παραδίδουν τρομακτικές και σκεπτόμενες δημιουργίες.

Μέσα σε αυτή την ευρύτερη «παρέα», ο Μάικ Φλάναγκαν έχει έναν ιδιαίτερο ρόλο. Αν και πιστός «στρατιώτης» του horror και σε κινηματογραφικό επίπεδο, είναι οι τηλεοπτικές του δουλειές που τον έχουν κάνει να ξεχωρίζει μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό. Μπορεί οι κινηματογραφικές του δημιουργίες να μην έχουν ιδιαίτερη φήμη και πολλούς οπαδούς αλλά τα τελευταία χρόνια οι μίνι σειρές που φτιάχνει για το Netflix έχουν σηκώσει άπειρη συζήτηση και έχουν προκαλέσει μαζικούς φόβους – ειδικά τα «House of the Hill House» και το «Midnight Mass» είναι αληθινά αριστουργήματα.

Αναπόφευκτα λοιπόν, το μόλις 8 επεισοδίων «The fall of the house of Usher» που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες στο Netflix έκανε άπειρους οπαδούς του Φλάναγκαν που είχαν ανατριχιάσει με τις πρόσφατες δημιουργίες του για την δημοφιλή πλατφόρμα να στηθούν μπροστά στην τηλεόραση και να «καταπιούν» το ένα επεισόδιο μετά το άλλο. Και η αλήθεια είναι πως αυτό δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολο καθώς οι ρυθμοί αυτής της ιστορίας, σε αντίθεση με την βαριά και ασήκωτη ατμόσφαιρα των προηγούμενων δημιουργιών του Φλάναγκαν, είναι πολύ πιο γρήγοροι.

Η ιστορία έχει να κάνει με μια πάμπλουτη οικογένεια, οι επικεφαλής της οποίας είναι δυο αδέρφια. Διοικούν μια φαρμακευτική αυτοκρατορία, είναι από τους πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου και κάθε προσπάθεια ενός ιδεαλιστή εισαγγελέα να τους καταδικάσει για παρανομίες αποτυγχάνει ξανά και ξανά. Όμως αυτό που δεν μπορεί να καταφέρει ο νόμος, φαίνεται πως το κάνει μια ανεξήγητη, μεταφυσική δύναμη. Όλοι οι κληρονόμοι της οικογενειακής επιχείρησης ξεκινάνε να πεθαίνουν ο ένας μετά τον άλλο, σε μια σειρά θανάτων που μοιάζουν τυχαίοι αλλά είναι προφανές πως κάτι περίεργο παίζει με αυτούς. Άλλωστε, μια μυστηριώδης γυναίκα χωρίς όνομα είναι εμπλεκόμενη με όλους…

Πρόκειται για την μεταφορά ενός μικρού διηγήματος του θρυλικού Έντγκαρ Άλαν Πόε, τοποθετημένο στη σύγχρονη εποχή, με ισχυρές δόσεις μαύρης κωμωδίας, μπόλικων σχολιασμών για τον κόσμο των μεγάλων καπιταλιστών και της ανηθικότητας του κέρδους που αυτός εμπεριέχει (δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν ομοιό)και γεμάτο από αναφορές της ευρύτερης βιβλιογραφίας του Πόε. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η αφήγηση είναι γεμάτη από περιστατικά με ένα μυστήριο κοράκι (ξεκάθαρη αναφορά στο εμβληματικό «Κοράκι» του Πόε) που καθορίζει τα τεκταινόμενα.

Καταπληκτικές ερμηνείες και αποθέωση των αιχμηρών διαλόγων, μετρημένο σλάσερ και απότομη αλλαγή ύφους που σε κάνει να ανατριχιάζεις από το πουθενά, ανατροπές και κανόνες αρχαιοελληνικής τραγωδίας: ο Φλάναγκαν έχει τρελά κέφια και αυτό… βγαίνει προς τα έξω. Ό,τι πρέπει για να «λιώσει» κανείς μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Αν κρατηθεί και δεν το ολοκληρώσει από το… Σάββατο…

«Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»: Δε θα πέσει φωτιά να μας κάψει, αν πούμε το προφανές...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»: Δε θα πέσει φωτιά να μας κάψει, αν πούμε το προφανές...