Το στίγμα της Αλίκης Βουγιουκλάκη στον ελληνικό κινηματογράφο θα είναι για πάντα ανεξίτηλο.
Ανεξαρτήτως του αν κάποιος συμφωνεί ή έχει κάποια άλλη προτίμηση, ένα πράγμα είναι δεδομένο:
Υπήρξε αν όχι η μεγαλύτερη, σίγουρα μια από τις κορυφαίες σταρ όλων των εποχών.
Και αυτό δεν αποδεικνύεται μονάχα από τη λατρεία του κοινού, αλλά και από τις αμοιβές που εισέπραξε στη διάρκεια της λαμπρής καριέρας της.
Ειδικά στη δεκαετία του ’60 το δίδυμο Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ έσπαγε τα ταμεία.
Σε κινηματογραφικό επίπεδο ό,τι κι αν έπιαναν, γινόταν χρυσός!
Σχεδόν τέτοιος λοιπόν χρειάστηκε να δαπανηθεί κάποια στιγμή από τη «Φίνος Φιλμ» για να επιστρέψει η εθνική σταρ στην εταιρεία!
Τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία συνεργασία μαζί της (στην ταινία «Το δόλωμα») κι ενώ ενδιάμεσα είχε συνεργαστεί με άλλες εταιρείες, ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να την επαναφέρει.
Γνωρίζοντας ότι ήταν απίθανο να μην κάνει εισπρακτική επιτυχία, της προσέφερε γη και ύδωρ το 1968 για να παίξει στην ταινία «Η αρχόντισσα και ο αλήτης».
Και πέραν της πανάκριβης παραγωγής (με γυρίσματα σε Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα και Γιάννενα) φέρεται να δαπάνησε το αστρονομικό ποσό των 500.000 δραχμών για να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες της.
Ήταν τέτοιος μάλιστα ο ενθουσιασμός του όταν εκείνη και ο Παπαμιχαήλ απάντησαν θετικά, που την πρώτη μέρα των γυρισμάτων στήθηκε γλέντι για να γιορταστεί η επιστροφή του ζευγαριού στην εταιρεία.
Και όχι άδικα…
Γιατί ο Φίνος «ξηλώθηκε» μεν, αλλά δικαιώθηκε απόλυτα για την επιλογή του…
Το μυθικό ποσό που χωρίς ενδοιασμό και δεύτερη σκέψη είχε προσφέρει στην Αλίκη, επέστρεψε πίσω και με το παραπάνω.
Όταν προβλήθηκε λοιπόν στις 30 Δεκεμβρίου 1968 η ταινία έκοψε 750.000 εισιτήρια.
Έγινε η δεύτερη εμπορικότερη όλων των εποχών (πίσω μονάχα από την «Υπολοχαγό Νατάσα»).
Και φέροντας την σεναριακή υπογραφή του απόλυτα επιτυχημένου διδύμου των Ντίνου Δημόπουλου και Λάκη Μιχαηλίδη, λατρεύτηκε από το κοινό.
Με την ιδιαιτερότητα, εξάλλου, ότι ήταν η μόνη ταινία που η Βουγιουκλάκη «τσαλάκωσε» κάπως την εικόνα της (διατηρώντας το νάζι και την τσαχπινιά, αλλά και μεταμφιεζόμενη σε άντρα) έγινε ίσως η χαρακτηριστικότερη στην καριέρα της.
Σημάδεψε, δε, τόσο πολύ την ίδια και τον Παπαμιχαήλ, που συνδυάστηκε ακόμα και με τις τελευταίες στιγμές της μεγάλης σταρ.
Τότε που την επισκέφθηκε ο πρώην σύζυγός της στο νοσοκομείο και μόλις την είδε διασωληνωμένη, της ψιθύρισε βουρκωμένος:
«Σήκω, Πίπη, να φύγουμε…»