Ο τρόπος που αντιδράς σε όσα συμβαίνουν στη ζωή σου, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι περιμένεις, από τις προσδοκίες. Με βάση αυτό, η ταινία που έχει καπαρώσει την κορυφή του Netflix δε θα μπορούσε να έχει ευχάριστη υποδοχή.
Αν δείτε στο Netflix, στο Νο1 των movie trends είναι το Lift, μια ταινία όπου το όνομα που προσελκύει το κοινό, είναι αυτό του Κέβιν Χαρτ. Κι όταν ακούει κάποιος για Κέβιν Χαρτ, αποκτά συγκεκριμένες προσδοκίες για αυτό που πρόκειται να δει.
Δεν έχει κανείς την απαίτηση από έναν τόσο ταλαντούχο κωμικό να πάει να πάρει Όσκαρ, να προσφέρει σπουδαία δραματουργία. Ο Κέβιν Χαρτ είναι ένας άνθρωπος που με τις εκφράσεις του, με τον τρόπο που εκφέρει τις λέξεις, σε προδιαθέτει πως θα ακούσεις κάτι αστείο, πως θα περάσεις πολύ ευχάριστα ακούγοντάς τον.
Δεν περιμένεις με τίποτα από αυτόν και δεν το ζητάς κιόλας, να είναι ένας τρομερά ικανός action hero σε ταινία ή να επιτελέσει τον ρόλο του γόη, του outlaw που κατακτά την ωραία και γοητευτική μιας ιστορίας.
Το Lift έχει γραφτεί και στηθεί με τέτοιον τρόπο, λες και περίμενε κανείς από τον Κέβιν Χαρτ να είναι κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα να μιλάμε για μια ταινία που δεν πρέπει να υπάρχουν πάνω από 2-3 στιγμές γέλιου, που κι αυτές δεν είναι όσο ξεκαρδιστικές μας έχει προσφέρει κατά καιρούς ο Χαρτ, αλλά μετριασμένες.
Ίσως, αυτό το μέτριο, να είναι προϊόν της ξενέρας που φάγαμε βλέποντας το Lift στο Netflix, ιδίως όταν καταλάβαμε πως δεν πρόκειται να δούμε τον Κέβιν Χαρτ που θέλουμε, αλλά κάτι άλλο.
Ποιο είναι αυτό το άλλο; Ο Χαρτ υποδύεται τον Σάιρους, αρχηγό μιας ικανότατης συμμορίας ληστών έργων τέχνης, κατά βάση πινάκων και εν προκειμένω και NFTs. Και αφού έχει καταφέρει μια τέτοια κλοπή, η Άμπι, πράκτορας της Ιντερπόλ και γυναίκα με την οποία υπήρξε κάποτε ένα φλερτ, καλείται να του προτείνει μια συμφωνία για να μην τον συλλάβουν μαζί με την ομάδα του.
Ο Σάιρους και τα άλλα 5 μέλη της συμμορίας του θα πρέπει να τα βάλουν με τον μεγαλύτερο λαθρέμπορα έργων τέχνης στον κόσμο, τον Λαρς Γιόργκενσον, έναν τύπο που έχει βγάλει πακτωλό εκατομμυρίων επενδύοντας στις αναταραχές και σε τρομοκρατικές οργανώσεις, για να αγοράζει μετά σε χαμηλή τιμή πολύτιμες μετοχές ή προϊόντα.
Πρόκειται για έναν τύπο που σκοτώνει με τον πιο βασανιστικό τρόπο όποιον του αντισταθεί ή τον προδώσει και το διακύβευμα είναι μεγάλο για τον Σάιρους. Αποδέχεται όμως μαζί με την ομάδα του την εμπλοκή στην αποστολή της Ιντερπόλ που θέλει να βρει ενοχοποιητικά στοιχεία για τον Λαρς Γιόργκενσον, θέτοντας ως όρο τη συμμετοχή στην δράση του της πράκτορα Άμπι.
Στόχος της αποστολής να κλέψουν ένα μεγάλο κιβώτιο από ράβδους χρυσού που μεταφέρει ο Γιόργκενσον από το Λονδίνο στην Ελβετία, για να τις διοχετεύσει σε μια ομάδα τρομοκρατών.
Η εξέλιξη της αποστολής θα φέρει τον Σάιρους και την Άμπι στη θέση αυτών που θα κρίνουν την επιτυχία ή την αποτυχία, η οποία αποτυχία θα σημάνει και τον θάνατό τους, αν τους πιάσει ο Γιόργκενσον.
Το Lift έχει μόνο ένα απολαυστικό σημείο, εκείνο στο οποίο είναι όμηροι των ανδρών του Γιόργκενσον ο Σάιρους, η Άμπι και η συμμορία του, με τις μάχες στο αεροπλάνο. Δηλαδή, για να υπάρξει ένα έντονο ενδιαφέρον για την ταινία, έχει φύγει κοντά μία ώρα και κάτι παραπάνω από την διάρκεια της ταινίας.
Δεν υπάρχει καμία επένδυση του σεναρίου στο πιο δυνατό στοιχείο της ταινίας, δηλαδή το παλαβό χιούμορ του Κέβιν Χαρτ, δεν φαίνεται να γίνεται κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια από το υπόλοιπο καστ, ενώ ακόμα και ο Ζαν Ρενό με τον Βίνσεντ Ντ’ Ονόφριο, δύο πολύ καλοί ηθοποιοί ερμηνευτικά, μοιάζουν με περαστικοί.
Η ταινία χάσκει και σεναριακά, ειδικά με το πόσο εύκολα αποδέχεται την πρόταση ο Σάιρους, με το άλμα από τη στιγμή της πρότασης στην έναρξη της αποστολής να είναι μεγάλο, χωρίς να βλέπουμε το ενδιάμεσο.
Δεν ξέρουμε τι επιχειρούσε να αποδείξει ο Κέβιν Χαρτ, αλλά είναι μάλλον από τις μεγάλες του αστοχίες.