Υπάρχει μια πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα στην Βοστώνη όταν αυτή αποτυπώνεται στον κινηματογράφο. Σου δίνει την εντύπωση πως πρόκειται για μια πόλη που δεν είναι ακριβώς μεγάλη αλλά ούτε και ακριβώς μικρή και αυτό το «ενδιάμεσο» χαρακτηριστικό της είναι ικανό να παράξει ιστορίες και χαρακτήρες πολύ ιδιαίτερους. Χαρακτήρες επηρρεασμένους από τις κοινωνικές ασθένειες που απορρέουν από την αποξένωση των μεγαλουπόλεων αλλά ταυτόχρονα βαθιά δεμένους με την αίσθηση γειτονιάς: η Βοστώνη στον κινηματογράφο είναι οι αντιφάσεις της.
Ως γνήσιο τέκνο της Βοστώνης που είναι, ο Μπεν Άφλεκ κατάφερε με εξαιρετικό τρόπο να την αποτυπώσει σε δυο αστυνομικές του δημιουργίες: το «The Town» και το «Gone Baby Gone». Το δεύτερο άλλωστε αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά ενός συγγραφέα που είναι επίσης Βοστωνέζος και έχει επίσης την δυνατότητα να αποτυπώνει με εξίσου γοητευτικό τρόπο την ψυχή της πόλης του. Ο λόγος για τον Ντένις Λεχάν, συγγραφέα και του (επίσης «βοστωνέζικου») «Mystic River», που έγινε ταινία από τον Κλιντ Ίστγουντ.
Αυτός ήταν και ο λόγος που όταν το «Gone Baby Gone» κυκλοφόρησε στις αίθουσες το 2007 συγκρίθηκε αυτόματα με το αριστούργημα του Ίστγουντ. Πρόκειται άλλωστε για ένα αστυνομικό δράμα μυστηρίου με παρόμοιο περιεχόμενο: εξαφάνιση ανήλικου κοριτσιού, κοινωνικό περιβάλλον όπου όλοι έχουν κάτι να κρύψουν (ή μοιάζουν να έχουν κάτι να κρύψουν), θλιμμένοι ερευνητές που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις και αν και θέλουν να αφήσουν πίσω τους την πραγματικότητα της γειτονιάς στην οποία μεγάλωσαν είναι αναγκασμένοι να εναρμονιστούν και πάλι με τους κανόνες της για να βρουν την εξαφανισμένη μικρή.
Ο Πάτρικ Κένζι (που τον υποδύεται ένας εξαιρετικός Κέισι Άφλεκ) και η Άντζι Τζενάρο (που ζωντανεύει από την Μισέλ Μόναχαν) είναι αυτό ακριβώς: σύντροφοι στη ζωή και συνεργάτες στην δουλειά τους, ερευνητές που ειδικεύονται στις εξαφανίσεις ανθρώπων, αναλαμβάνουν να συνεπικουρήσουν την έρευνα της αστυνομίας για την εύρεση ενός μικρού κοριτσιού που μυστηριωδώς έχει εξαφανιστεί.
Σαν γνήσιο νεο-νουάρ που είναι, το «Gone Baby Gone» χρησιμοποιεί το κοινωνικό περιβάλλον ως συμπρωταγωνιστή στα τεκταινόμενα και εντός του στήνει χαρακτήρες που με δυσκολία μπορούν να καταταχτούν σε μανιχαϊστικά δίπολα όπως το καλό και το κακό. Οι χαρακτήρες είναι πληγωμένοι, σαραβαλιασμένοι και φυσικά, πιόνια μιας υπόθεσης που δεν μπορούν να διαχειριστούν διότι στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο μεγάλη, πολύ πιο περίπλοκη από όσο αρχικά φαίνεται. Θα καταφέρουν οι δυο ερευνητές να βρουν το μικρό κορίτσι; Και αν ναι, θα είναι ζωντανό; Και σε κάθε περίπτωση, ποιο θα είναι το προσωπικό τους τίμημα για όλο αυτο; Θα χάσουν λίγο ακόμα από την ψυχή τους ή αν σωθεί η μικρή θα σώσουν και τη ψυχή τους; Δύσκολα αινίγματα για παιδιά της βοστωνέζικης πιάτσας.
Το «Gone Baby Gone» στριμάρει στο Netflix και αν σου αρέσει το καλό crime, δες το πριν να είναι αργά…