Όταν μια σειρα που παίζεται για πολλά χρόνια, πάει καλά και ο κόσμος εξακολουθεί να τη βλέπει, είναι απίθανο κάποιος από τους βασικούς ηθοποιούς να θέλει να την αφήσει. Έρχονται όμως περιστάσεις που οδηγούν σε «εθελουσία» και η Σάνεν Ντόχερτι έζησε μια τέτοια.
Η είδηση του θανάτου της προκάλεσε αρκετό πόνο και στενοχώρια. Παρόλο που τα τελευταία 10 χρόνια η Ντόχερτι πολλές φορές προετοίμαζε τον κόσμο για αυτή τη στιγμή, παρόλο που τα τελευταία 2-3 χρόνια δεν ήταν λίγες οι στιγμές που μιλούσε για το τέλος που νιώθει να πλησιάζει, ο θάνατος, πολλώ δε ενός ανθρώπου στα 53-54 του, πονάει.
Ακόμα περισσότερο όταν μιλάμε για ένα πρόσωπο που στη δεκαετία του ’90 και μετά στη δεκαετία του 2000 έμεινε ανεξίτηλη στη μνήμη, πρώτα ως Μπρέντα Γουόλς στο Beverly Hills 90210 και μετά ως Πρου Χάλιγουελ στις Μάγισσες, σειρά που βλέπαμε φανατικά ως παιδιά στο STAR τα απογεύματα του σαββατοκύριακου.
Η Σάνεν τα είχε όλα στα πόδια της στο Beverly Hills, ο ρόλος της Μπρέντα της έφερνε πολλά λεφτά, τη διατηρούσε στον αφρό, όμως σε σειρές με τόσες σεζόν, είναι απίθανο να μην προκύψει μια απαίτηση ή μια στάση ενός ηθοποιού που θα ενοχλήσει τόσο την παραγωγή, σε βαθμό να ζητήσει από το σενάριο να «τελειώσουν» τον ρόλο της/του.
Η Ντόχερτι ήταν μια σταρ στα μέσα των 90s. Ήταν εξώφυλλο στο Rolling Stone, ήταν πρώτη μεταξύ ίσων, αυτή και ο Τζέισον Πρίστλι. Όμως, η φήμη, η αποδοχή, η αίσθηση που σου δημιουργούν οι άλλοι πως θα σου υποκλίνονται διαρκώς, πως θα γίνονται χαλί για να τους πατήσεις, πειράζει το μυαλό.
Η Ντόχερτι πίστεψε ότι θα μπορούσε να κάνει οτιδήποτε και να μη λογοδοτεί, ακόμα και εις βάρος των συμπρωταγωνιστών της. Έτσι, κάπου στην 4η σεζόν της σειράς, άρχισε να φέρεται αντιεπαγγελματικά, να μην είναι στην ώρα της. Μιλάμε για καθυστερήσεις ακόμα και 3-4 ωρών, όπως παραδέχτηκε πριν μερικά χρόνια σε ένα podcast.
Κάποια στιγμή ο κόμπος έφτασε στο χτένι και οι υπόλοιποι του καστ ζήτησαν από τον παραγωγό Άαρον Σπέλινγκ, μπαμπά της Τόρι Σπέλινγκ, να διώξει την Ντόχερτι.
Ο γάμος της που κατέρρεε με τον Άσλι Χάμιλτον την είχε ρίξει στα ναρκωτικά και αυτό επηρέασε για αρκετό καιρό την κρίση και τις επιλογές της Ντόχερτ. Τελικά, στην 5η σεζόν η Μπρέντα δεν ανήκε πια στην παρέα, είχε φύγει για το Λονδίνο, και οι υπόλοιποι συνέχιζαν χωρίς αυτήν.
Χρόνια μετά, η Τόρι Σπέλινγκ θα παραδεχόταν πως βιάστηκαν και φέρθηκαν άδικα στην Ντόχερτι, η οποία είχε επανέλθει πολύ γρήγορα σε μια επαγγελματική κατάσταση και γι’ αυτό ήταν ο Σπέλινγκ πάλι που της προσέφερε τον ρόλο της Πρου στις Μάγισσες.
Πάντως, εκείνο το συμβάν προσέφερε και κάτι θετικό. Αυτή η διάσπαση των ηθοποιών ήταν που έφτασε στα αυτιά του καστ των Friends, που κάπου στην 3η σεζόν, με πρωτοβουλία του Σουίμερ, συμφώνησαν να είναι μια ομοούσιος 6άδα, να διαπραγματεύονται μαζί και να πληρώνονται το ίδιο.
Και τα χρόνια πέρασαν και η Σάνεν Ντόχερι «χάθηκε» σε εκείνες τις δεκατίες, μετά την αποχώρησή της κι από τις Μάγισσες, όπου αντικαταστάθηκε από την Ρόουζ ΜακΓκόουαν, μόλις στην 3η σεζόν, πάλι κάτω από μια σκιά.
Και σε αυτή την περίπτωση, σε ένα podcast θα αποκαλυπτόταν από την ίδια τη Ντόχερτι και την Χόλι-Μέρι Κομπς, την 2η της τριάδας των Μαγισσών, πως η 3η, η Αλίσα Μιλάνο, που ήταν η ανερχόμενη σταρ της σειράς, αυτή με τη μεγαλύτερη πέρασε στο ανδρικό κοινό, είχε δώσει τελεσίγραφο στην παραγωγή, σύμφωνα με το Variety.
«Ή εγώ ή αυτή», είχε πει και δεν έμεινε εκεί, αλλά είπε πως αν διώξουν την ίδια, θα τους μηνύσει για κακοποιητικό εργασιακό περιβάλλον, που το δημιουργούσε η Σάνεν Ντόχερτι.
Αλήθεια ή όχι, όλα συνέβησαν στο τότε, σε μια εποχή που η τηλεόραση στις ΗΠΑ, αν και λιγότερο παγκόσμια και δυναμική, έπλαθε σταρ κινηματογραφικού βεληνεκούς, κάτι που δεν ήταν εύκολα διαχειρίσιμο.
Ούτε στο σινεμά ήταν, απλά στο σινεμά η συνεργασία κρατά μερικές εβδομάδες και δεν τους βλέπεις όλους κάθε μέρα. Στις σειρές η συνεργασία κρατά για κάμποσα επεισόδια αν είναι μία σεζόν, που γυρίζονται για έναν χρόνο και μετά έρχονται κι οι άλλες σεζόν.
Η Σάνεν Ντόχερτι πάντως θα μείνει στη μνήμη ως αυτή η αδυσώπητα γοητευτική γυναίκα που ήταν και ως μια μαχήτρια που κέρδισε περισσότερες μάχες από αυτές που της αναλογούσαν.