Όσκαρ 2017: La La Land, Moonlight και... Γουόρεν Μπίτι πρωταγωνιστές της βραδιάς

Ο γερόλυκος Γουόρεν μπορεί να τα πήγαινε καλά με τις γυναίκες, αλλά όχι με τους φακέλους. Έτσι, έκανε την μεγαλύτερη γκάφα που έχει γίνει σε βραδιά Όσκαρ.

Όσκαρ με Ομπάμα και Όσκαρ με Τραμπ. Αυτή είναι η τελική ετυμηγορία για τα Όσκαρ 2017 που διεξήχθησαν χθες, αφού σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές δεν επεφύλασσαν κάποια στιγμή τύπου σέλφι της Ντετζένερις. Το φινάλε της βραδιάς όμως θα μνημονεύεται για πολλά χρόνια ακόμα. Κι αυτό γιατί ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Νταναγουέι που ανέβηκαν στη σκηνή για να παραδώσουν το τελευταίο βραβείο, μπέρδεψαν τα μπούτια τους.

Ας τα πάρουμε από την αρχή, με την έναρξη να μην έχει αυτό το φαντασμαγορικό που είχε ο Φάλον στις Χρυσές Σφαίρες, αλλά έναν Τιμπερλέικ να ξεσηκώνει άπαντες στην αίθουσα με το υποψήφιο για Όσκαρ Can’t Stop The Feeling. Μάλιστα, έγινε ο πρώτος που τραγουδάει στην έναρξη της Eurovision και τον Όσκαρ. Πρέπει να είναι μια παγκόσμια πρωτοπορία αυτό.

Μετά ανέλαβε δράση ο παρουσιαστής Τζίμι Κίμελ, σε έναν μονόλογο που προφανώς και στράφηκε γύρω από τα έργα και ημέρες του Ντόναλντ Τραμπ. Κι όταν δεν μιλούσε για τον Πρόεδρο εμμέσως ή άμεσα, έστρεφε τα βέλη του στον συνήθη ύποπτο Ματ Ντέιμον. Το highlight του εναρκτήριου μονολόγου ήταν όταν σήκωσε την «υπερεκτιμημένη» Κ.Τ.Ε. (Κατά Τραμπ Ευαγγέλιο) Μέριλ Στριπ.

Η μανία του El Presidente με το Twitter φυσικά δεν έμεινε ασχολίαστη. Ο Κίμελ μάλιστα του έστειλε και μήνυμα στο προφίλ του γιατί ανησύχησε που ακόμα δεν είχε γράψει τίποτα του στυλ «πολύ υπερεκτιμημένα τα Όσκαρ και το Χόλιγουντ. Μελάνια από αύριο θα βλέπουμε μόνο γαλλικό σινεμά και Ζαν Λικ Γκοντάρ».

Το μεγαλύτερο σε διάρκεια gag με τον άσπονδο Ντέιμον δεν θα έμενε σε μια απλή αναφορά στην αρχή. Όπως συνέβη τον Σεπτέμβριο στα Emmy, έτσι και στα Όσκαρ 2017 ο Κίμελ πάτησε πάνω στην επιτυχία αυτής της κόντρας. Πρώτα με ένα tribute στο We Bought A Zoo και μετά με μια throwing shade τακτική την ώρα που ο Ματ παρουσίαζε ένα βραβείο με τον Μπεν Άφλεκ!

Ο πιτσιρικάς Σάνι Παβάρ ήταν ο φετινός Τζέικομπ Τρεμπλέι, με τον Κίμελ να τον μετατρέπει σε Σίμπα.

Η Βαϊόλα Ντέιβις αδημονούσε καιρό για το Όσκαρ, ώστε να το βάλει δίπλα στο Emmy και το Tony που έχει πάρει και να της λείπει μόνο ένα Grammy για το EGOT. Η ερμηνεία της στο Fences είναι καθηλωτική και υπάρχει μια αγάπη για την Βαϊόλα και λόγω HTGAWM.

Η αντίστοιχη «Ντετζένερις σέλφι» του Κίμελ ήταν ένα γκρουπ τουριστών που έκανε ξενάγηση στο Χόλιγουντ και μπήκαν στην αίθουσα, βγάζοντας φωτογραφίες με τους ηθοποιούς. Μάλιστα, ο Ντένζελ Ουάσινγκτον “πάντρεψε” ένα ζευγάρι.

Η ίδια κυρία είχε και έναν εναγκαλισμό με τον Ράιαν Γκόσλινγκ, με την γκριμάτσα της να δείχνει ότι ο Ράιαν πρέπει να της είπε κάτι πολύ σοκαριστικό. Ένα που μου έρχεται στα γρήγορα είναι το «δεν έχω δει ποτέ το La La Land».

Μιας και αναφέρθηκε, το αριστούργημα του Σαζέλ πήρε 6 βραβεία από τα 14 που διεκδίκησε – καθόλου άσχημη συγκομιδή – με τα 2 να είναι για τη μουσική του. Κάτι που θα θεωρήσεις απόλυτα δίκαιο αν δεις το medley του Τζον Λέτζεντ.

Εξίσου δίκαια ήταν και η επικράτηση της Έμμα Στόουν, σε μια από τις πιο στάνταρ απονομές για τα Όσκαρ 2017. Μια Έμμα που από τη μία αγκάλιασε τρυφερά τον Γκόσλινγκ κι από την άλλη παρέλαβε βραβείο από τον Ντι Κάπριο. Βάζω στοίχημα ότι μόλις πήγε στα παρασκήνια θα πήρε τηλέφωνο την κολλητή της να ουρλιάξουν μαζί.

Ο Λιν-Μανουέλ Μιράντα είχε την μεγάλη ευκαιρία να γίνει κι αυτός EGOT για το τραγούδι που έγραψε στο Moana, όμως δεν του έκατσε. Αυτό δεν τον εμπόδισε να έχει μια αντίδραση «πιωμένος θείος που βαράει παλαμάκια καθώς βλέπει τον ανιψιό του να χορεύει ζεμπεκιά».

Όπως κάθε χρόνο, υπήρξε ένα συγκινητικό βίντεο για εκείνους που πέθαναν στη χρονιά που πέρασε, με τον Μπιλ Πάξτον να τυγχάνει ειδικής μνείας από την Τζένιφερ Άνιστον, μιας και πέθανε 24 ώρες πριν και δεν πρόλαβαν να τον συμπεριλάβουν. Τζιν Γουάιλντερ και Κάρι Φίσερ ήταν στις πιο τρανταχτές απώλειες, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο…

Ο Benj Pasek, ένας από τους τρεις δημιουργούς της μουσικής του La La Land έπαθε «Χριστόφορος Παπακαλιάτης» και έκανε αναφορά στις μανάδες γενικότερα και στην δική του ειδικότερα που τον άφηνε να τρέχει στη βροχή.

Ο Κέισι Άφλεκ πήρε το Ά Ανδρικό και το μισό Twitter βούιξε επικαλούμενο τις κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης από το 2010. Κάτι που δεν έχω καμία ιδέα πως σχετίζεται. Αυτό που σχετίζεται είναι η ειλικρινής «Τζόι Τριμπιάνι» αντίδραση του Ντένζελ Ουάσινγκτον στο άκουσμα του αποτελέσματος. Κάτι μου λέει ότι θα κάνει sequel του Equaliser με τον Άφλεκ σε ρόλο κακού! Η αντίδραση του έκανε step up στην αντίδραση που είχε ο Μάικλ Κίτον πριν δύο χρόνια όταν είχε βγάλει ήδη τον λόγο του και τον κρατούσε στο χέρι. Φυσικά δεν ανέβηκε ποτέ στη σκηνή, αφού ο Ρεντμέιν είχε πάρει το Όσκαρ.

https://twitter.com/Official_MattM/status/836077630352941056

Φτάνουμε και στο καλύτερο σημείο των Όσκαρ 2017. Τελευταίο βραβείο. Γουόρεν Μπίτι και Φέι Νταναγουέι ξανασμίγουν μετά το Bonny & Clyde. Η κατηγορία Best Picture έχει μείνει. Ισχυρός ανταγωνισμός, με 10 ταινίες υποψήφιες. Η ροή της βραδιάς όμως δείχνει ότι La La Land, Moonlight και Manchester By The Sea θα το διεκδικήσουν. Σκηνοθέτης, ηθοποιοί και συντελεστές του La La Land ανεβαίνουν στη σκηνή για να πανηγυρίσουν το 7ο. Επικρατεί ένας πανζουρλισμός. Ένας κύριος παίρνει το μικρόφωνο. Αναιρεί τη νίκη και φωνάζει πάνω τους συντελεστές του Moonlight.

Τελετή παράδοσης στην ίδια βραδιά απονομής. Τέτοια ανατροπή ούτε το Μπάγερν-Μάντσεστερ του ’99.

Κάποιοι έσπευσαν να αναρωτηθούν μήπως ο Μπίτι ήταν που ανακοίνωσε το αποτέλεσμα των εκλογών τον περασμένο Νοέμβριο. Άλλοι τόνισαν ορθώς ότι το La La Land είχε το popular vote και το Moonlight το electoral vote.

Στην τελική καταμέτρηση, το πρώτο έμεινε στα 6 βραβεία και το δεύτερο στα 3, με τον Μαχέρσαλα Αλί να κάνει την αρχή και τον σεναριογράφο-σκηνοθέτη Μπάρι Τζένκινς να παίρνει τη σκυτάλη.

Το Manchester By The Sea πήρε δύο μεγάλα βραβεία, το ένα του Άφλεκ και το άλλο στον Κένεθ Λόνεργκαν για το σενάριο, ενώ το Hacksaw Ridge κυριάρχησε στις τεχνικές κατηγορίες με 3 βραβεία. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Fantastic Beasts έγινε η πρώτη ταινία από το σύμπαν του Harry Potter που πήρε Όσκαρ! Στα καθ΄ημάς, η Δάφνη Ματζιαράκη δεν πανηγύρισε στην κατηγορία για ντοκιμαντέρ μικρού μήκους. Νικητήριο εκεί ήταν το White Helmets.

Αναλυτικά οι νικητές (με μεγάλα bold γράμματα):

Best Picture

Arrival

Fences

Hacksaw Ridge

Hell or High Water

Hidden Figures

La La Land

Lion

Manchester By The Sea

Moonlight

Best Director

Ντένις Βιλνέβ, Arrival

Μελ Γκίμπσον, Hacksaw Ridge

Ντέμιαν Σαζέλ, La La Land

Κένεθ Λόνεργκαν, Manchester By The Sea

Μπάρι Τζένκινς, Moonlight

Best Actor in a Leading Role

Κέισι Άφλεκ (Manchester By The Sea)

Άντριου Γκάρφιλντ (Hacksaw Ridge)

Ράιαν Γκόσλινγκ (La La Land)

Βίγκο Μόρτενσεν (Captain Fantastic)

Ντένζελ Ουάσινγκτον (Fences)

Best Actor in a Supporting Role

Μαχέρσαλα Αλί (Moonlight)

Τζεφ Μπρίτζες (Hell or High Water)

Ντεβ Πατέλ (Lion)

Μάικλ Σάνον (Nocturnal Animals)

Λούκας Χέτζις (Manchester By The Sea)

Best Actress in a Leading Role

Ιζαμπέλ Ιπέρ, Elle

Ρουθ Νέγκα, Loving

Νάταλι Πόρτμαν, Jackie

Έμμα Στόουν, La La Land

Μέριλ Στριπ, Florence Foster Jenkins

Best Actress in a Supporting Role

Βαιόλα Ντέιβις, Fences

Ναόμι Χάρις, Moonlight

Νικόλ Κίντμαν, Lion

Οκτάβια Σπένσερ, Hidden Figures

Μισέλ Γουίλιαμς, Manchester By The Sea

Best Animated Feature

Kubo

Moana

Zootopia

My Life As a Zucchini

La Tortue Rouge

Best Animated Short Film

Blind Vaysha

Borrowed Time

Pearl

Piper

Pear Cider and Cigarettes

Best Cinematography

Arrival

La La Land

Lion

Moonlight

Silence

Best Costume Design

Allied

La La Land

Fantastic Beasts

Florence

Jackie

Best Documentary Feature

Fire at Sea

O. J.: Made In America

13th

I Am Not Your Negro

Life Animated

Best Documentary Short Subject

Extremist

4.1 Miles

Watani: My Homeland

The White Helmets

Joe’s Violin

Best Film Editing

Arrival

Hacksaw Ridge

Hell or High Water

La La Land

Moonlight

Best Foreign Language Film

Land of Mine (Δανία)

A Man Called Uve (Σουηδία)

The Salesman (Ιράν)

Tanna (Γαλλία)

Toni Erdmann (Γερμανία)

Best Live Action Short Film

Ennemis Enterieur

Silent Nights

Sing

Timecode

La Femme et le TGV

Best Makeup and Hairstyling

Suicide Squad

A Man Called Uve

Star Trek Beyond

Best Original Score

Jackie, Mica Levi

La La Land, Justin Hurwitz

Lion, Dustin O’ Halloran & Hautchka

Moonlight, Nicholas Britell

Passengers, Thomas Newmann

Best Original Song

Audition: The Fools Who Dream, La La Land

Can’t Stop the Feeling, Trolls

City of Stars, La La Land

How Far I Go, Moana

 The Empty Chair, Jim: The James Foley Story

Best Production Design

Arrival

La La Land

Passengers

Fantastic Beasts

Hail Caesar

Best Sound Editing

Arrival

Deepwater Horizon

Hacksaw Ridge

La La Land

Sully

Best Sound Mixing

Arrival

La La Land

Rogue One

Hacksaw Ridge

13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

Best Visual Effects

Doctor Strange

The Jungle Book

Rogue One

Kubo and the Two Strings

Deepwater Horizon

Best Writing (Adapted Screenplay)

Arrival, Έρικ Χαϊζερέρ & Τεντ Τσιανγκ

Fences, Όγκαστ Γουίλσον

Hidden Figures, Θίοντορ Μέλφι & Άλισον Σρέντερ

Lion, Λουκ Ντέιβις

Moonlight, Μπάρι Τζένκινς

Best Writing (Original Screenplay)

Hell or High Water, Τέιλορ Σεριντάν

Lobster, Γιώργος Λάνθιμος & Ευθύμης Φιλίππου

La La Land, Ντέμιαν Σαζέλ

Manchester By The Sea, Κένεθ Λόνεργκαν

20th Century Women, Μάικ Μιλς