Συνηθίζεται να γράφεται και να λέγεται ότι οι ταινίες που προέρχονται από βιβλία, είναι πάντα κατώτερες των προσδοκιών και «πετσοκόβουν» το βιβλίο. Αυτό το λένε άτομα που πιστεύουν ότι το βιβλίο και το σινεμά είναι ίδια. Δεν είναι. Ενίοτε βέβαια, έρχονται και ταινίες, όπως αυτή που ανέβηκε στο Ertflix, που ανταποκρίνονται.
Ο Ουμπέρτο Έκο ήταν ένας σημαντικός συγγραφέας της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, το Όνομα Του Ρόδου είναι ένα από τα διασημότερα έργα του, αν όχι το διασημότερο, και ο Ζαν-Ζακ Ανό επέλεξε πριν από 39 χρόνια να κάνει ταινία το βιβλίο.
Με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερι κι ένα καστ καλών συμπληρωματικών ηθοποιών, ο Ανό έφτιαξε μια ταινία που διατήρησε το μυστήριο που έχει η ιστορία και είχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα.
Κάπου στον 14ο αιώνα, σε ένα Μοναστήρι Βενεδικτίνων Μοναχών, ένας μοναχός βρίσκεται νεκρός. Σε μια μεσαιωνική εποχή όπου μετέφραζαν τα πάντα ως θεϊκά αιτήματα/μηνύματα, ήταν αναμενόμενο πως ένα πτώμα θα οδηγούσε σε μια ερμηνεία θεοκρατική. Ειδικά όταν φαίνεται σα να έχει αυτοκτονήσει.
«Πλησιάζει η Αποκάλυψη και το τέλος του κόσμου», αυτό σκέφτηκαν οι μοναχοί και άρχισαν να προετοιμάζονται γι’ αυτό.
Ο Γουίλιαμ του Μπάσκερβιλ όμως, όσο κι αν είναι πιστός και υπηρέτης του θείου, δεν βρήκε και πολύ νορμάλ αυτή την ερμηνεία. Οπότε, ανέλαβε να διερευνήσει τη ζωή του μοναχού που πέθανε πρόωρα, με στόχο να βρει το σημάδι εκείνο που θα εξηγούσε με λογική τον θάνατο κι όχι με κάτι το μεταφυσικό.
Στη διάρκεια της έρευνας του, θα εμφανιστούν κι άλλοι νεκροί στο μοναστήρι η αίσθηση πως ο Σατανάς έχει εισχωρήσει, θα ενισχυθεί, και η Ιερά Εξέταση θα στείλει έναν επικεφαλής να συνδράμει στην έρευνα του Γουίλιαμ.
Το στοιχείο που εγείρει ερωτήματα είναι πως οι νεκροί, έχουν διαβάσει ένα συγκεκριμένο βιβλίο του Αριστοτέλη που βρίσκεται κρυμμένο σε μια βιβλιοθήκη-θησαυρό του μοναστηριού, επίσης κρυμμένη καλά, διότι διαθέτει πληθώρα βιβλίων που θεωρούνται παγανιστικά και πως αντικρούουν τον λόγο του θεού.
Αν δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο, θα αναγνωρίσεις την ευφυΐα της ιστορίας και το εύρημα που ενώνει τους νεκρούς, αν το έχεις διαβάσει, θα σε ικανοποιήσει ο τρόπος με τον οποίο η αφήγηση καταλήγει στο στοιχείο-κλειδί για να συνδεθούν τα πτώματα, τι κοινό είχαν και τι τους συνέβη για να βρεθούν νεκροί.
Στα συν της ταινίας και η σαγήνη της Βαλεντίνα Βάργκας, η οποία υποδύεται μια γυναίκα που μπήκε μόνη της στο μοναστήρι αναζητώντας άσυλο και ανταλλάζει σεξουαλικές υπηρεσίες για να έχει φαγητο και στέγη. Εύκολο θύμα της είναι ο νεαρός μοναχός Άντσο, που τον έχει πάρει ο Γουίλιαμ υπό την επίβλεψή του και τον καθοδηγεί.
Με τον Σον Κόνερι να είναι το 80% της ταινίας, το Όνομα Του Ρόδου είναι μια πολύ ικανοποιητική επιλογή να κάνεις στο Ertflix, ακριβώς λόγω της πλοκής της και του ότι συνδυάζει το μεσαιωνικό στοιχείο με το θεολογικό και τον σκοταδισμό της εποχής.