Το ημερολόγιο γράφει 1987. Ο Άντριαν Λιν είναι ήδη εδραιωμένος ως ένας σκηνοθέτης – μετρ της οπτικοποίησης του ερωτισμού μέσα από τις ταινίες του. Τόσο το «Flashdance» του 1983 όσο και οι θρυλικές «Εννιάμιση Εβδομάδες» αποτελούν τις καλύτερες αποδείξεις περί αυτού. Στη νέα του ταινία, οι πρωταγωνιστές εκπέμπουν τόσο ερωτισμό για μια ακόμα φορά που ελάχιστοι δίνουν σημασία στο γεγονός ότι αυτή αυτοπροσδιορίζεται ως θρίλερ. Άλλωστε πόσο τρομακτικό μπορεί να είναι ένα θρίλερ με τόσο ελκυστικές παρουσίες στους πρωταγωνιστικούς ρόλους;
Διότι ο Μάικλ Ντάγκλας και η Γκέν Γκλόουζ που πόζαραν στην αφίσα προώθησης εκείνης της ταινίας του Άντριαν Λιν, εκείνη την εποχή έκαναν τόσο τα θηλυκά και αρσενικά κοινά αντίστοιχα να λιώνουν για πάρτη τους. Η «Ολέθρια Σχέση» τους (όπως ήταν ο τίτλος εκείνης της ταινίας) ήταν προορισμένη να σπάσει τα ταμεία στα σινεμά της εποχής. Κανείς όμως δεν περίμενε ότι βγαίνοντας από την αίθουσα θα βρισκόταν στην τσίτα εξαιτίας της έντασης και της αγωνίας που αυτή η ταινία μεταλαμπάδευε. Κανείς επίσης δεν μπορούσε ποτέ να μαντέψει πως η Γκλεν Γκλόουζ, τόσο όμορφη και τόσο γοητευτική, θα εκλαμβανόταν ως ένας αληθινός εφιάλτης.
Στην «Ολέθρια Σχέση», ο Μάικλ Ντάγκλας υποδύεται έναν άντρα που τα έχει όλα. Επιτυχία, λεφτά, μια όμορφη γυναίκα, μια χαρούμενη μικρή κόρη. Ένα τριήμερο που οι δυο τελευταίες λείπουν εκτός πόλης θα γνωρίσει μια γυναικάρα -την Γκλεν Γκλόουζ- σε ένα συνέδριο και θα περάσουν μαζί ένα παθιασμένο 48ωρο. Στο μυαλό του βέβαια πρόκειται απλά για μια παρένθεση στην πραγματικότητα. Στο μυαλό εκείνης, όχι ακριβώς. Σύντομα θα γίνει πολύ φορτική, μέχρι και επικίνδυνη: σύντομα, η τύπισσα γίνεται ένας αληθινός, δολοφονικός εφιάλτης που βάζει σε κίνδυνο όχι απλά την ευτυχία του άντρα με τον οποίο έχει αποκτήσει εμμονή αλλά και την ίδια τη ζωή της οικογενειάς του.
Η ταινία σήκωσε κύμα αντιδράσεων ακόμα και τότε από διαφόρων ειδών φεμινιστικές οργανώσεις που την κατήγγειλαν για μισογυνισμό με βάση τον τρόπο που παρουσίαζε τον γυναικείο χαρακτήρα, ενώ η έννοια του stalking έγινε ευρέως γνωστή. Οι παραγωγοί άλλαξαν το φινάλε που είχε στο μυαλό του ο Άντριαν Λιν προκειμένου η ταινία να γίνει κομματάκι πιο εύπεπτη -το αρχικό φινάλε που κυκλοφόρησε το 2000 στην επετειακή DVD έκδοση ήταν απείρως πιο «σκοτεινή»- και άπειροι γιάπηδες «είδαν» τον εφιάλτη τους να παίρνει σάρκα και οστά στο κινηματογραφικό πανί.
Η «Ολέθρια Σχέση» υπήρξε μια από τις πιο πολυσυζητημένες και εμβληματικές δημιουργίες της δεκαετίας του ’80, προτάθηκε σε έξι κατηγορίες για Όσκαρ και έκανε αμφίβολη στα υποσυνείδητα των θεατών της εποχής την ασφάλεια της οικογενειακής εστίας. Oι σκηνές της έγιναν με τα χρόνια all time classic και η Γκλεν Γκλόουζ, αν και έχασε στο… τσακ το Όσκαρ από την Σερ (που τότε έβγαλε μάτια στο «Moonstruck»), είδε την καριέρα της να καθορίζεται για πάντα από αυτή την ερμηνεία. Ε, και τώρα που την έβαλε το Netflix είναι ιδανική για προβολή βράδυ Σαββάτου…