Τις 2 δεν τις περιμένεις: Οι 4 ελληνικές σειρές των τελευταίων χρόνων που ξεχωρίζει ο Γιάννης Μπέζος

Όχι γιατί δεν είναι καλές, αλλά γιατί δε σου έρχονται πρώτες

Ο Γιάννης Μπέζος έχει πάντοτε ένα πολύ καθαρό κριτήριο για τις καλές τηλεοπτικές παραγωγές. Δεν είναι μόνο ότι είναι η δουλειά του να ξέρει. Είναι κι ότι γνωρίζει την τηλεόραση από μέσα, όχι όπως εμείς εδώ και σε κάθε ιστοσελίδα, που γράφουμε και την κρίνουμε αφ’ υψηλού, χωρίς να γνωρίζουμε τα αντικειμενικά δεδομένα και σε τι κοινό απευθύνεται.

Γιατί, στο τέλος της ημέρας, έχουμε να κάνουμε με επιχειρήσεις, κάτι που τείνουμε να το ξεχνάμε. Επιχειρήσεις που θέλουν να ικανοποιήσουν τον πελάτη τους. Και σίγουρα, ξέρουν πολύ καλύτερα τον πελάτη τους μέσα από έρευνες, από εμάς εδώ που είμαστε ταυτόχρονα και πελάτες, μα και εύκολοι κριτές των επιλογών.

Πάμε στο διά ταύτα.

Πριν από μερικούς μήνες, ο Γιάννης Μπέζος είχε αναφέρει στον δημοσιογράφο της ΕΡΤ, τον κ. Κουβαρά γιατί πιστεύει πως δεν υπάρχουν καλές κωμωδίες στην τηλεόραση και η ερμηνεία του δεν γινόταν να αμφισβητηθεί.

Σε συνέντευξή του στο ένθετο της Real News της Κυριακής, ο Γιάννης Μπέζος σχολίασε τα τηλεοπτικά και αναφέρθηκε στις σειρές που κρίνει ως πάρα πολύ καλές σε κάθε κομμάτι της παραγωγής του.

Οι 2 από αυτές, είναι μάλλον αναμενόμενες, μιας και ανήκουν δημιουργικά στον Σωτήρη Τσαφούλια, έναν σκηνοθέτη με τον οποίο συνεργάστηκε θεατρικά για 2 σεζόν ο Γιάννης Μπέζος.

Μιλάμε, προφανώς, για τις 17 Κλωστές και το Έτερος Εγώ. Μία μίνι σειρά και μια σειρά με 3 σεζόν. Και οι δύο σειρές που έγιναν σε συνδρομητικό πάροχο, την Cosmote TV, άρα φτιάχτηκαν με ίδια υλικά, μα με διαφορετικά εργαλεία, για άλλο κοινό, για κοινό που δεν παρακολουθεί παθητικά την τηλεόραση, αλλά για κοινό που επιλέγει και παρακολουθεί ενεργητικά.

Κι η 3η από τις 4 σειρές, είναι επίσης συνδρομητικής λογικής, λογικής πλατφόρμας, αφού φτιάχτηκε για να προβληθεί αποκλειστικά στο Ertflix. Αποτελεί τη μία από τις δύο εκπλήξεις. Όχι γιατί δεν είναι, αλλά καθαρά και μόνο επειδή δε μας πήγαινε εύκολα το μυαλό πως θα την επέλεγε ο Γιάννης Μπέζος.

Ο λόγος για την Έρημη Χώρα, μια σειρά που, για να είμαστε ανοιχτοί, στην πρώτη της σεζόν είχαμε γράψει εδώ πως την είχαμε βρει αρκετά μέτρια, στη 2η σεζόν της όμως ανέβηκε επίπεδα και ήταν μια από τις καλύτερες μυθοπλασίες τη φετινή σεζόν, σε αντίθεση με ό,τι έχει γραφτεί από συντάκτη μας εδώ.

Η 4η είναι μια πιο ξεκάθαρη έκπληξη, μια σειρά για την οποία θα κάνουμε την κωλοτούμπα μας. Η Παραλία είναι μια σειρά που λόγω ΕΡΤ, δεν έχει τόσο μεγάλο κοινό σε αριθμό, όσο οι σειρές των ιδιωτικών καναλιών. Ή, τουλάχιστον, αυτό δείχνει η τηλεθέαση, διότι τα νούμερα του Ertflix την έχουν σε κάθε μήνα στο top-3.

Αν αφήσουμε στην άκρη τις δικές μας ιδεοληψίες και αγκυλώσεις γύρω από το πώς θέλουμε εμείς τις σειρές, ο Γιάννης Μπέζος δικαιολογημένα αναφέρει την Παραλία, διότι, εκτός από την πλοκή, κρίνει και το πώς δουλεύεται σε κάθε επίπεδο. Για παράδειγμα, κάπου τον Νοέμβριο, όλο το διαδίκτυο είχε αποθεώσει ένα συγκεκριμένο επεισόδιο που είχε γυριστεί με ένα και μόνο πλάνο.

Έχοντας αυτό στον νου, αλλά και το ότι η σκηνοθεσία και η συνολική παραγωγή, ασχέτως αν μας αρέσει ή όχι η πλοκή κι οι ερμηνείες που, σε καθημερινές σειρές σπανίως δουλεύονται από τη σκηνοθεσία ή προλαβούν να τις ανακαλύψουν βαθύτερα οι ηθοποιοί, είναι υψηλού επιπέδου, λογικά και καθόλου έκπληξη δεν είναι που ο Γιάννης Μπέζος την έβαλε στο top-4 του.