Πόσο ακόμα, αλήθεια, να βαστούσε στην κορυφή του Netflix το Adolescence; Το ‘δαν όλοι, το αναλύσαμε όλοι. Έκανε κι αυτό τον κύκλο του όπως τα περισσότερα σε αυτόν τον (ψηφιακό) κόσμο απίστευτης ταχύτητας και κατανάλωσης που ζούμε. Καιρός να πάμε παρακάτω. Και ποιο είναι αυτό (το παρακάτω) για τη Νο1 πλατφόρμα streaming εκεί έξω; Ο Κηπουρός. El Jardinero όπως είναι ο original τίτλος, ισπανική γαρ η σειρά, The Gardener την έκανε το Netflix για να παίξει σε διεθνές level.
Με τι έχουμε να κάνουμε εδώ; Με ένα περίεργο κατά βάση τυπάκι, ονόματι Έλμερ. Δολοφόνος μεν, αλλά… καλός δολοφόνος – από το Dexter είχαμε να δούμε κάτι παρόμοιο. Σκοτώνει για να τιμωρήσει και μόνο. Κουβαλάνε μεγάλο κρίμα στις πλάτες τους όσοι μπαίνουν στο στόχαστρό του. Και δεν τα κάνει αφ’ εαυτού του, αλλά επειδή του το λέει η μάνα του. Εκείνη (του) υποδεικνύει τα θύματα, εκείνη «τρέχει» την επιχείρηση θανάτου που έχουν στήσει και περιμένει να την πλησιάσουν οι πελάτες για να εκτελέσει τα συμβόλαια (θανάτου). Δουλεύοντας, μάνα και γιός σε ένα φυτώριο, έχουν το ιδανικό καμουφλάζ για να κάνουν τις δουλειές τους και να θάβουν τα πτώματα – τούτη τη γη που πατούμε όλοι μέσα θε να μπούμε.
Και πώς όλο αυτό γίνεται (πιο) εύκολο; Επειδή ο Έλμερ δεν είναι σε θέση να νιώσει κανένα από τα βασικά συναισθήματα. Αγάπη, φόβο, αγωνία, τύψεις και δεν συμμαζεύεται, δηλαδή. Αποτέλεσμα ενός τροχαίου ατυχήματος όταν ήταν στην τρυφερή ηλικία των 6 ετών. Η μητέρα του, ένας βαθιά χειριστικός και – μεταξύ μας – τοξικός άνθρωπος, τον πνίγει με την αγάπη της και τον μετατρέπει σε «μαριονέτα» της. Με τη δικαιολογία πως έχει ιερό σκοπό: Να μαζέψουν χρήματα προκειμένου να καταφέρουν να πάρουν ξανά υπό την ιδιοκτησία τους το σπίτι που εκείνη μεγάλωσε, στο Μεξικό. «Σκότωσε γιατί σε αγαπάω», φάση.
Μόνο που κάποια στιγμή προκύπτει κάτι το απρόβλεπτο. Ο Έλμερ αρχίζει ξαφνικά να αισθάνεται. Μα έρωτα, φυσικά, τι άλλο; Μόνο που την πατάει διπλά καθώς η καψούρα που τον ξυπνάει από τον παγωμένο ψυχικά κόσμο που ζούσε είναι μια κοκκινομάλλα δασκάλα, η Βιολέτα, την οποία είχε αναλάβει να «εξαφανίσει». Επειδή μια πολύ πλούσια κυρία την θεωρεί, για κάποιο λόγο, ένοχη για το θάνατο του δικού της γιου. Και επειδή ταυτόχρονα η μητέρα του Έλμερ θαμπώθηκε από τα λεφτά που της προσφέρθηκαν για να γίνει η δουλειά, «είναι η τελευταία χάρη που σου ζητώ και μετά Μεξικό» λέει στο σπλάχνο της, αποσκοπώντας για ακόμη μια φορά να τον κάνει ό,τι θέλει.
Για να καταλάβεις το μέγεθος της εκμετάλλευσης, το παλικάρι κάποια στιγμή παίρνει βραβείο ως μέγα ταλέντο που είναι στη διακόσμηση κήπων και η μητέρα του, του υπαγόρευσε τι θα πει στην τελετή ώστε να διασφαλίσει πως θα την ευχαριστήσει δημοσίως. Βαθιά ψυχολογικά… Σε κάθε περίπτωση, ο έρωτας αλλάζει τα πάντα και μέσα σε όλα, έχουμε και ένα δίδυμο ντετέκτιβ που προσπαθούν να βγάλουν άκρη για έναν από τους φόνους του ‘Ελμερ και μπορεί να έχουν τα δικά τους, τα προσωπικά τους, αλλά φαίνεται να είναι και καλοί στη δουλειά τους.
Με αυτά και με τούτα, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως περνάει η ώρα αρκετά ευχάριστα στο Netflix. ΟΚ, ο Κηπουρός έχει κάμποσες σεναριακές ευκολίες, πράγματα που θα μπορούσαν να λείπουν, ενώ είναι μάλλον από νωρίς φανερό το πού κάθε σχέση του Έλμερ οδεύει. Επίσης η σειρά κάπου το μπλέκει, θέλει να ‘ναι θρίλερ, αστυνομικό, ρομάντζο και (χαλαρό) δράμα αλλά χάνει έτσι σε ξεκάθαρη ταυτότητα. Μην περιμένεις δηλαδή κάτι το συνταρακτικό. Να περιμένεις όμως κάτι που θα σε κρατήσει, από επεισόδιο σε επεισόδιο, 6 είναι όλα κι όλα – στα «συν» και αυτό, δεν θα σε παιδέψει με φλυαρίες και περιττά. Ειδικά άμα σ’ αρέσει η ισπανική γλώσσα, θα το ευχαριστηθείς διπλά. Netflix λοιπόν, για τον Ισπανό… Dexter!