Οι αδερφοί Νταρντέν, Λουκ και Ζαν-Πιέρ, έχουν πολλούς λόγους για να αισθάνονται υπερήφανοι. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι σήμερα, έχουν καταγράψει δεκάδες επιτυχίες είτε ως σκηνοθέτες/σεναριογράφοι είτε μόνο ως παραγωγοί. Επίσης, στο βιογραφικό τους μετρούν ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκος.
Το φιλμ, όμως, με τις υψηλότερες εισπράξεις κυκλοφόρησε πριν από 11 χρόνια – συγκεκριμένα στις 20 Μαΐου 2014 στις Κάννες, μία ημέρα αργότερα σε Γαλλία, Βέλγιο και στις 13 Νοεμβρίου στην Ιταλία.
Ο λόγος για το “Deux jours, une nuit“, δηλαδή το «Δυο μέρες, μια νύχτα». Έκοψε πάνω από 1.000.000 εισιτήρια στην Ευρώπη, αποφέροντας σχεδόν 8.000.000 ευρώ. Ο προϋπολογισμός του ανήλθε στα 7.000.000 ευρώ.
Μεταξύ των πολυάριθμων διακρίσεων, το φιλμ πρώτευσε στο Φεστιβάλ εκείνης της χρονιάς στο Σίδνεϊ, ενώ ήταν υποψήφιο για BAFTA (British Academy Film Awards), στην κατηγορία των κορυφαίων μη αγγλόγλωσσων παραγωγών.
Παράλληλα, διεκδίκησε δύο César Awards (Εθνικό Κινηματογραφικό Βραβείο της Γαλλίας), τρία European Film Awards (Βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου), όπου η πρωταγωνίστρια Μαριόν Κοτιγιάρ αναδείχθηκε καλύτερη ηθοποιός και εννέα Magritte Awards (σ.σ. διάκριση που απονέμεται από την ακαδημία «Αντρέ Ντελβό»), όπου κατέκτησε τα τρία εξ αυτών.
Το «Δυο μέρες, μια νύχτα» επιλέχθηκε ως βελγική υποψηφιότητα για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, ωστόσο δεν συμπεριλήφθηκε στην τελευταία πεντάδα.
Να σημειωθεί ότι επρόκειτο για τη 87η τελετή της ιστορίας, η οποία έλαβε χώρα στις 22 Φεβρουαρίου 2015 στο Dolby Theatre του Χόλιγουντ.
Εντούτοις, η Μαριόν Κοτιγιάρ ήταν υποψήφια Α’ Γυναικείου Ρόλου, καθιστώντας την ως την πρώτη ηθοποιό βελγικού φιλμ που προτάθηκε για Όσκαρ.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Ertflix μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026, επομένως οι ενδιαφερόμενοι έχουν απεριόριστο χρόνο για να την παρακολουθήσουν.
Το story έχει ως εξής: Η Σάντρα εργάζεται σε ένα εργοστάσιο σε μια μικρή πόλη του Βελγίου, αλλά υποχρεώνεται να λάβει αναρρωτική άδεια λόγω κατάθλιψης.
Κατά τη διάρκεια της απουσίας της, ο διευθυντής συνειδητοποιεί ότι οι συνάδελφοί της μπορούν να την καλύψουν, δουλεύοντας λίγο περισσότερες ώρες.
Τους ζητά να ψηφίσουν μεταξύ της επανόδου της Σάντρα και της λήψης μπόνους, ύψους 1.000 ευρώ, αλλά μόνο οι 2 από τους 16 απαρνούνται τα χρήματα.
Η νεαρή κοπέλα αισθάνεται απελπισμένη και άχρηστη, ωστόσο ο σύζυγός της (Μανού) και μία στενή της φίλη (Ζουλιέτ), στέκονται στο πλευρό της.
Παράλληλα, ενημερώνεται ότι μερικοί εκ των εργατών πιέστηκαν για να ψηφίσουν εναντίον της από τον εργοδηγό (Ζαν-Μαρκ), επομένως ο διευθυντής συμφώνησε να διενεργηθεί μία δεύτερη, μυστική, ψηφοφορία.
Τότε, χωρίς ιδιαίτερη προθυμία, η Σάντρα πείθεται από τον σύζυγο και τη φίλη να συνομιλήσει με τους συναδέλφους που προτίμησαν το μπόνους.
Καταφέρνει να αλλάξει τη γνώμη αρκετών εξ αυτών, ωστόσο άλλοι είναι μετανάστες, υπολογίζουν σε αυτό το ποσό γιατί τα βγάζουν δύσκολα εις πέρας και ανακαλύπτει ότι κάποιοι κάνουν δεύτερο επάγγελμα για τον ίδιο λόγο.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, ο εσωτερικός κόσμος της Σάντρα, ήδη ευάλωτος, επέρχεται σε μία μεγάλη σύγκρουση. Από τη μία η δική της σταθερότητα, από την άλλη τα προβλήματα των συναδέλφων που έχουν έρθει στην επιφάνεια. Τι θα συμβεί στο τέλος;
Αντί επιλόγου, αξίζει να τονιστεί ότι η Μαριόν Κοτιγιάρ αποτελεί μια από τις λίγες ηθοποιούς στον κόσμο που θα μπορούσε να κάνει το τόσο δύσκολο να μοιάζει τόσο απλό.
Επί 91′ έχει τον τρόπο να σε κρατά σε απόλυτη εγρήγορση…