Μετά από μερικές κάπως νωχελικές εβδομάδες, αυτή η Πέμπτη επιφυλάσσει πολλές και τουλάχιστον αξιόλογες πρεμιέρες. Μπορεί Οι Φύλακες του Γαλαξία να βρίσκονται στο επίκεντρο, αλλά υπάρχουν άλλες 3-4 ταινίες που έρχονται έξω από το Χόλιγουντ και διαθέτουν το βασικότερο στοιχείο για να τις δεις: την αύρα. Γαλλία, Καναδάς, Νότιος Κορέα και Ιράν φέρνουν την δική αισθητική και διαθέτουν η κάθε μία ξεχωριστά μια πολύ σημαντική παράδοση. Μια παράδοση που τα τελευταία χρόνια γίνεται εύληπτη και σε πιο mainstream κοινά.
-Στο sequel για του Φύλακες του Γαλαξία, είναι η στιγμή που το άλυτο μυστήριο της καταγωγής του Πίτερ Κουίλ aka Star-Lord, θα αποκαλυφθεί. Οι Φύλακες έχουν αναλάβει για χάρη μιας διαστημικής φυλής να προστατεύσουν τις μηχανές τους. Έξτρα κίνητρο στο δεύτερο μέρος είναι η παρουσία του Σιλβέστερ Σταλόνε σε έναν ρόλο που ίσως ανοίξει έναν νέο μαρβελικό κόσμο. Άλλωστε, ο ίδιος ο σκηνοθέτης Τζέιμς Γκαν έχει δηλώσει ότι προσπαθεί να πείσει τον Sly να δει εντονότερα την θέση του μέσα σε αυτό το σύμπαν.
Οι Φύλακες Νο2 κάνουν σαφές raise στην κληρονομιά της πρώτης ταινίας, με έναν Κρις Πρατ ακόμα πιο ώριμο και χωρίς πλέον τις αμφιβολίες στις ικανότητες του. Επίσης, οδηγούνται σε ένα κοσμικό βάθος που συμπαρασύρει τον θεατή. Ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο οι Φύλακες έκαναν τζίρο 14 εκατομμύρια λίρες στο πρώτο Σαββατοκύριακο.
Παίζεται : Odeon Starcity, Λεωφ. Συγγρού 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος
Vodafone Αιθουσα 7 Πέμ.-Τετ.: 19.00 (3D)/ 22.00 (2D)
Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 23.00
Αίθουσα 10 Πέμ.-Τετ.: 21.00, Σάβ., Κυρ. & 18.00
Σινέ Θησείον, Απ. Παύλου 7, Θησείο
Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00
Σε όλα τα Village
– Το Δίχτυ είναι η τελευταία ταινία του Κιμ Κι-Ντουκ, του σκηνοθέτη των εξαιρετικών Pietà (2012) και Time (2006). Σε μια εποχή αναδυόμενου Ψυχρού Πολέμου στην διηρημένη Κορέα, ένα δίχτυ θα ξετυλίξει μια σειρά από συμβάντα. Όλα τους θα καταλήξουν στο ύψιστο.
Ένας φτωχός ψαράς από τη Βόρεια Κορέα ξεκινά όπως κάθε πρωί για ψάρεμα. Το δίχτυ του πιάνεται στη μηχανή και η βάρκα του παρασύρεται στα ύδατα της Νότιας Κορέας. Το πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό το ατυχές γεγονός στην κορεατική χερσόνησο θα φανεί αμέσως μετά, όταν στην ελεύθερη πλευρά της, στη Νότια Κορέα, καλοθελητές αξιωματικοί κάνουν τα πάντα για να τον χρίσουν κατάσκοπο του καθεστώτος της Βόρειας Κορέας. Ανακρίσεις και βασανιστήρια θα κάνουν έναν αγράμματο ψαρά να αναζητά το νόημα στον πολιτισμό και την ελευθερία που διατείνονται και οι δύο πλευρές ότι κυριαρχούν στη χώρα τους.
Παίζεται : Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Ιερά Οδός 48 & Μεγ.Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)
Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00
– Ο Τζος Γουίγκινς στον πρώτο ρόλο της καριέρας του είναι μια σπουδαία αποκάλυψη. Αν η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί, τότε όλη η μέρα του θα είναι καταπληκτική. Υπό τις οδηγίες του Καναδού Νέιθαν Μορλάντο – επίσης πρωτάρη στον κόσμο του σινεμά – θα ξετυλίξει ένα ταλέντο που ίσως και ο ίδιος να μην περίμενε ότι έχει. Ίσως η ταινία Mean Dreams να αποτελεί μια παραλληλία της ζωής του. Μια παραβολή.
Εκεί ο Γουίγκινς υποδύεται έναν 15χρονο πιτσιρικά, τον Τζόνας, που επισκέπτεται το σπίτι της κοπέλας του Κάσι. Ο πατέρας της Κάσι, ο Γουέιν (φοβερός Μπιλ Πάξτον) είναι αστυνομικός. Όχι από αυτούς που παλεύουν το έγκλημα. Αλλά από αυτούς που συνδιαλλέγονται μαζί του και θεωρούν ότι οι διαχωριστικές γραμμές είναι για τους αφελείς. Ο Τζόνας και η Κάσι θα του κλέψουν μια τσάντα με λεφτά από εμπόριο ναρκωτικών που έκανε και θα αρχίσει το κυνηγητό.
Στην διάρκεια της καταδίωξης ο Τζόνας θα αφήσει σαν αερικό τον άνθρωπο που ήταν. Ένας άλλος Τζόνας θα αναρριχηθεί και θα εδραιωθεί για πάντα.
Παίζεται : Odeon Opera, Ακαδημίας 57
Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.30
Odeon Starcity, Λεωφ. Συγγρού 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος
Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 19.50/ 22.20, Σάβ., Κυρ. & 17.20
Αβάνα, Χαλάνδρι-Χολαργός, Λεωφ. Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3
Πέμ.-Τετ.: 22.15
– Ένας ντετέκτιβ ανακρίνεται από την αστυνομία για μια υπόθεση που είχε αναλάβει 50 χρόνια πριν. Στις 23 Ιανουαρίου 1965, μία μέρα μετά τη δολοφονία του Ιρανού πρωθυπουργού, ένας πολιτικός κρατούμενος βρέθηκε κρεμασμένος μέσα σ’ ένα ναυαγισμένο πλοίο, δίπλα σ’ ένα νεκροταφείο στη μέση ενός έρημου νησιού. Ο θρύλος έλεγε πως κάθε φορά που θαβόταν κάποιος στο νεκροταφείο γινόταν σεισμός, κι έτσι ο ντετέκτιβ έπιασε δουλειά έχοντας στο πλευρό του έναν μηχανικό ήχου κι έναν γεωλόγο. Τι έχει απομείνει από εκείνη την έρευνα όταν ο φάκελος ξανανοίγει;
Ο Μάνι Χαγκίγκι στην καλύτερη του σκηνοθεσία μετά το Modest Reception του 2012.
Παίζεται : Πτι Παλαί, Ριζάρη 24, Παγκράτι
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 22.15
– Τρεις διαφορετικές ιστορίες. Ένα ατυχές γεγονός θα ενώσει τους πρωταγωνιστές τους. Μια μεταμόσχευση καρδιάς. Δύο γονείς βλέπουν τον γιο τους εγκεφαλικά νεκρό. Δύο γιοι έχουν μια μαμά με ανεπάρκεια καρδιάς και περιμένουν τη στιγμή που το τηλέφωνο θα χτυπήσει και θα τους πουν ότι υπάρχει δότης. Η τρίτη ιστορία αφορά τους γιατρούς που μάχονται για να πετύχει αυτή η μεταμόσχευση.
Με μια εναρκτήρια σεκάνς να καθορίζει όλη την υπόλοιπη ταινία σε επίπεδο συναισθημάτων και ανταπόκρισης, το Heal The Leaving μαρτυρά ξανά το ύφος της Κιγιεβερέ. Όπως στο Suzanne και το Love Like Poison. Δεν είναι τόσο η ιστορία που αφορά. Αλλά ο τρόπος που εκτυλίσσεται. Η μουσική του πολυβραβευμένου Αλεξάντερ Ντεσπλά αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τη σκηνοθετική ματιά της Κιγιεβερέ.
Παίζεται : Κηφισιά Cinemax, Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45
Αθηναίον Cinepolis, Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα
Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.20/ 22.20
– Ο Μπου Τζανφένγκ θέτει επί τάπητος ζητήματα συνείδησης και τους κανόνες ενός άλλου κόσμου. Εσωτερικού στον πραγματικό, αλλά καθόλα άλλου. Η φυλακή καταργεί ηθικές, συνειδήσεις και εκδίκηση. Για να επιβιώσεις φιμώνεις τον εαυτό σου.
Ο Αϊμάν είναι ένας 28χρονος σωφρονιστικός υπάλληλος, που πρόσφατα μεταφέρθηκε στη μεγαλύτερη φυλακή της περιοχής. Στο νέο χώρο εργασίας του, γίνεται φίλος με τον 65χρονο Ραχίμ, που είναι ο επικεφαλής των δημίων της φυλακής κι ένας από τους πιο δραστήριους εκτελεστές στον κόσμο. Όταν ξαφνικά ο βοηθός του Ραχίμ παραιτείται, ο Ραχίμ προτείνει στον νέο του φίλο να γίνει ο μαθητευόμενος του. Αυτό ταράζει τον Άιμαν, αφού ο Ραχίμ ήταν ο εκτελεστής του πατέρα του. Μπορεί ο Αϊμάν να αγνοήσει τη συνείδησή του και το παρελθόν του που τον στοιχειώνει και να γίνει ο μαθητής του δημίου;
Παίζεται : Άστορ, Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή) (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)
Πέμ.-Κυρ. & Τρ., Τετ. 18.00/ 20.00/ 22.00
– Από το The Boys Are Back το 2009, ο Σκοτ Χικς αγνοείται. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Με το The Fallen κάνει μια επιστροφή που δεν θα έχει τόσο ηχηρή πτώση.
Η ταινία αφηγείται την ιστορία της 17χρονης Λουσίντα (ή «Λους» όπως τη φωνάζουν), από τη στιγμή που φτάνει στο αναμορφωτήριο Σουόρντ εντ Κρος. Εκεί, η Λους παλεύει να βρει τη θέση της και δεν ξέρει ποιον να εμπιστευτεί. Βρίσκει τη φιλία στο πρόσωπο της Πεν, που γνωρίζει καλά τα κατατόπια του σχολείου. Σύντομα, την προσοχή της τραβούν δύο γοητευτικοί άντρες- ο Ντάνιελ και ο Καμ. Σε διαρκή αναζήτηση του παρελθόντος, η ντροπαλή Λους ανακαλύπτει ότι οι δύο άντρες είναι έκπτωτοι άγγελοι, που ανταγωνίζονται για τον έρωτα της επί αιώνες.
Παίζεται : Σε όλα τα Village Cinemas.
Η Πρόταση του Menshouse.gr
Η τέχνη του κινούμενου σχεδίου και των animation movies έχει αποφανθεί από χρόνια: η Κεντρική Ευρώπη έχει μια εξέχουσα ικανότητα στο κομμάτι. Ιδίως οι Κάτω Χώρες και η Γαλλία. Μετά το La Tortue Rouge του Ολλανδού Μίκαελ Ντιντόκ, που έφτασε ως τα Όσκαρ, Η Κορυφή του Κόσμου προσεπιρρώνει την ετυμηγορία. Βέβαια, χρονικά προηγήθηκε της Κόκκινης Χελώνας, μιας και κυκλοφόρησε το 2015. Φτάνει όμως στο 2017 για να πάρει το acclaiment.
Η Σάσα, μία νεαρή αριστοκράτισσα που μεγαλώνει στη Ρωσία στα τέλη του 19ου αιώνα, ονειρεύεται το Μεγάλο Βορρά και αγωνιά για την τύχη του παππού της, του Ολουκίν. Ένας διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής της Αρκτικής, που ακόμα όμως δεν έχει επιστρέψει από την τελευταία εκστρατεία του για την κατάκτηση του Βόρειου Πόλου. Ο Ολουκίν έχει περάσει το πάθος του για εξερεύνηση και στη μικρή Σάσα, αλλά οι γονείς της, οι οποίοι έχουν ήδη δρομολογήσει το γάμο της κόρης τους, δεν το εγκρίνουν. Έτσι, η Σάσα επαναστατεί και πάει ενάντια στο πεπρωμένο που της έχουν ορίσει, φεύγει από το σπίτι και αποφασίζει να πάει να βρει τον παππού της στο μακρύ δρόμο για το Βορρά.
Το bande dessinée ή αλλιώς bédé του Ρεμί Σαγιέ ανάγεται αβίαστα σε ολιστικό επίπεδο στα γαλλικά ήθη του κινούμενου. Στο ντεμπούτο του ως «σκηνοθέτης-σκιτσογράφος», ο Σαγιέ χρωματίζει καλλιτεχνικά ρεύματα του 19ου αιώνα στο ρωσσικό τοπίο. Ο Ίλια Ρεπίν είναι μια σαφής αναφορά. Αυτός ο χρωματισμός έρχεται με μια διαφορετικότητα σε επίπεδο τεχνικής, με την διαφυγή από το λεγόμενο outline.
Παίζεται : Άστορ, Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή) (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)
Σάβ., Κυρ.: 16.00 μεταγλ.
Δαναός, Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)
Αίθουσα 2 Σάβ., Κυρ.: 16.45 μεταγλ
Νανά Cinemax, Λ. Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης)
Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 17.40 μεταγλ.