Όταν πριν από χρόνια τον ρωτούσαν αν θεωρεί τις ταινίες του μέρος του Greek Weird Wave το αρνήθηκε εντελώς. Αρκέστηκε να πει πως οτιδήποτε ξεφεύγει από το mainstream αποκαλείται παράξενο. Για να είμαι ειλικρινείς δεν βρίσκω λόγο να το απαρνηθεί. Ιδίως από τη στιγμή που δεν έχει επ΄ουδενί κακή έννοια. Το Κινέτα, ο Κυνόδοντας, το Lobster έχουν πράγματα ανοίκεια στην ελληνική σχολή. Τρομεροί συμβολισμοί, σεναριακές συνδέσεις που σε σοκάρουν και ορισμένες φορές καταπιάνεται με σκληρά θέματα. Όπως ο Κυνόδοντας. Το Killing of A Sacred Deer έρχεται ένα βήμα πιο κοντά σε αυτό που λέει ο ίδιος «κανονικότητα». Αυτό προσεπιρρώνουν όσοι βρίσκονται στις Κάννες.
Το Φεστιβάλ των Καννών που ξεκινάει σήμερα προσκαλεί τον Λάνθιμο να ανταγωνιστεί πολλούς σπουδαίους σκηνοθέτες του ευρωπαϊκού σινεμά. Στόχος; Εννοείται ο Χρυσός Φοίνικας, που θα είναι το δεύτερο βραβείο, μετά το Ένα Κάποιο Βλέμμα το 2015. Το Killing of A Sacred Deer κυκλοφόρησε το επίσημο πόστερ του σήμερα, εν όψει και της πρώτης προβολής του τη Δευτέρα στις Κάννες.
Στην ταινία που πρωταγωνιστούν οι Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν, Μπάρι Κίγκαν, Αλίσια Σιλβερστόουν, βλέπουμε έναν χειρουργό που ζει μια φαινομενικά τέλεια ζωή. Η γνωριμία του με ένα έφηβο αγόρι θα εκτροχιάσει αυτή τη ζωή, με πολύ σκοτεινά κίνητρα και σκοπούς. Τούτη η ταινία έδωσε την αφορμή στο Indiewire να μιλήσει για τον αναπτυσσόμενο μίτο της καλλιτεχνικής ευφυΐας του Έλληνα auteur. Μια ευφυΐα που ευελπιστεί να βραβευτεί στις Κάννες στην επέτειο των 70 χρόνων.
Ποια είναι τα δυνατά ονόματα που θα τεθούν στην ίδια αφετηρία με τον Λάνθιμο στις Κάννες; Ο Μίκαελ Χάνεκε, που μετά το Amour, επιστρέφει με το Happy End και η Σοφία Κόπολα που έχει επίσης Κίντμαν και Φάρελ στο Beguiled. Αυτή η τριάδα έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα σε σχέση με τους άλλους. Ποτέ όμως δεν μπορείς να σταθείς σε τόσο λίγους. Ιδίως φέτος που έχουμε dream team σκηνοθετών. Σα να παίρνεις τους All Star στο Pro. Ή στο NBA Jam. Οπουδήποτε. Ο Μισέλ Χαζαναβίσιους είναι ακόμα ένας σκηνοθέτης-αφήγημα για το σινεμά της Ευρώπης και με το Redoubtable έχει αρκετές πιθανότητες στο μέρος του. Ο έτερος κρυφός σέντερ φορ είναι ο Μπονγκ Τζουν Χο, γνωστότερος από το Snowpiercer με τον Κρις Έβανς, τον Εντ Χάρις και την Τίλντα Σουίντον. Η έσχατη είναι μούσα του (Τζιμ Τζάρμους βάλε τον στη θέση του), αφού πρωταγωνιστεί και στο Okja. Ταινία με την οποία βρίσκεται στο line up για Χρυσό Φοίνικα.
Βλέψεις για νίκη έχουν ακόμα ο Τοντ Χέινς, η Λιν Ράμσι και ο Αντρέι Ζγιανίτσεφ. Ο πρώτος σου θυμίζει κάτι και αυτό το κάτι είναι το Carol με την Κέιτ Μπλάνσετ και την Ρούνι Μάρα. Στο διαγωνιστικό κομμάτι θα βρεθεί με την ταινία Wonderstruck. Η δεύτερη έχει σκηνοθετήσει και γράψει το σενάριο στο Ratcatcher, μια από τις 10 καλύτερες ταινίες του 1999. Ο τρίτος, ο Ρώσος, μας προσέφερε το 2014 το Leviathan, ταινία που πήγε υποψήφια στα Όσκαρ.
Στο Ένα Κάποιο Βλέμμα, ο Κιγιόσι Κουροσάουα με το Before We Vanish θα πάει για το δεύτερο βραβείο σε αυτή την κατηγορία. Ισχυρός πόλος έλξης θα είναι και ο Λι Ρουιτσούν με το Walking Past the Future. Άκρως ελκυστικά είναι και τα special screenings όπου θα παιχτούν για πρώτη φορά τα νέα επεισόδια Twin Peaks του Λιντς και το 24 Frames του Κιαροστάμι.
Ως προς τους ηθοποιούς, η Νικόλ Κίντμαν είναι το πρόσωπο του φεστιβάλ, με 4 συμμετοχές σε ταινίες, δύο στο βασικό διαγωνιστικό μέρος, μία στα out of competition (How To Talk To Girls At Parties) και μία στα special screenings (Top of the Lake). Κοινώς, πιστοποιεί το γεγονός ότι από τα τέλη του 2015 και μετά είναι ένα – δικαίως – περιζήτητο όνομα.
Τέλος, η επιτροπή που θα αποφασίσει για τον Χρυσό Φοίνικα απαρτίζεται από τον Αλμοδόβαρ σε ρόλο πρώτου βιολιού, την Τζέσικα Σαστέιν, τον Γουίλ Σμιθ, τον Πάολο Σορεντίνο (Youth, Young Pope), τον σκηνοθέτη Παρκ Τσαν-Γουκ, την Γαλλίδα ηθοποιό Αγκνές Ζαουί, την Γερμανίδα σκηνοθέτη Μαρέν Αντέ (Toni Erdmann) και την Γκαμπριέλ Γιαρέντ, συνθέτη της μουσικής στον Άγγλο Ασθενή.