6 λόγοι που το «Οι Μεν... και οι Δεν» είναι η καλύτερη σειρά του Χάρη Ρώμα

Κανένα «Καφέ της Χαράς», κανένα «Κωνσταντίνου και Ελένης». Μόνο «Οι Μεν και οι Δεν»!

Οι φαν του είναι μοιρασμένοι.

Άλλοι λένε πως το «Κωνσταντίνου και Ελένης» είναι το σίριαλ – σήμα κατατεθέν του και πως αυτό αποτελεί το αποκορύφωμα της καριέρας του.

Οι άλλοι μισοί υποστηρίζουν πως η καλύτερη στιγμή του είναι το «Καφέ της Χαράς», διότι εκτός από αστείο είναι ταυτόχρονα και λίγο πιο «σοβαρό».

Στην πραγματικότητα, κάνουν λάθος όλοι. Διότι η καλύτερη σειρά του Χάρη Ρώμα (γι’ αυτόν γίνεται ο λόγος) είναι το «Οι Μεν… και οι Δεν», το σίριαλ δηλαδή που παιζόταν στον ΑΝΤ1 στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και το οποίο αποτελεί ουσιαστικά το «μέσο» που μας αυτοσυστήθηκε.

Γιατί το «Οι Μεν και οι Δεν» είναι η καλύτερη στιγμή του Ρώμα;

Πολύ απλά…

– Γιατί ήταν ο πιο «αληθινός» Ρώμας

Το ιδιαίτερο χιούμορ του Χάρη Ρώμα πέρασε, εξελίχθηκε και έγινε αντικείμενο επεξεργασίας από τον ίδιο σίριαλ με το σίριαλ. Όμως, στο «Οι Μεν… και οι Δεν» υπάρχει ένας αυθορμητισμός που δεν συναντάται σε καμία από τις επόμενες δημιουργίες του.

Εδώ ο Ρώμας γράφει, καθοδηγεί και πρωταγωνιστή χωρίς ίχνος άγχους και ως εκ τούτου ο χαβαλές περισσεύει όσο ποτέ άλλοτε.

– Γιατί δεν έπαιρνε στα σοβαρά τον εαυτό του

Και ακριβώς εξαιτίας του πρώτου λόγου «γεννήθηκε» και ο δεύτερος.

Το «Οι Μεν… και οι Δεν» δεν πήρε στα σοβαρά ποτέ τον εαυτό του. Δεν υπήρχε κανένας περιορισμός αναφορικά με το τι γινόταν στα στούντιο, δεν υπήρχε κανένας τρομερός σχεδιασμός, απλά οι τέσσερις πρωταγωνιστές γύριζαν το ένα επεισόδιο μετά το άλλο και όσο περνούσε ο καιρός έβρισκαν χημεία μεταξύ τους και απογείωναν ολόκληρη τη σειρά.

Κάνει μπαμ, πάντως, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο επεισόδιο, η βασική «ατμομηχανή» του σίριαλ είναι ο αβίαστος χαβαλές που βγάζει!

– Γιατί το ζευγάρι Ευείδη – Μάινας ήταν απόλαυση

Και μιας και αναφέραμε τη χημεία, δε γίνεται να μην μιλήσουμε γι’ αυτούς τους δυο. Καλό και το ζεύγος Δάγκα, αλλά το ζεύγος του Τίμου και της Νανάς Σταμάτη (του Στέλιου Μάινα και της Τζόυς Ευείδη δηλαδή) δεν παιζόταν.

Μιλάμε για τον ορισμό του υποκριτικού «κλειδώματος» – οι δυο τους κάνουν πραγματικά παπάδες.

Δεν είναι μόνο το ότι το στυλ αυτού του ζευγαριού,- το στυλ δηλαδή των χύμα «φρικιών»- ήταν μια σούπερ έμπνευση. Είναι ότι Μάινας και Ευείδη το απογειώνουν με τις ερμηνείες τους και ταυτόχρονα, αλληλοσυμπληρώνονται λες και η τηλεοπτική τους συνάντηση ήταν καρμική.

– Γιατί ήταν μια ωδή στα trash ’90s

Τα ’90s εκτός από το ότι ήταν μια δεκαετία μέσα στην έμπνευση και την δημιουργικότητα είχαν και μπόλικο… σκουπίδι. Ακόμα και για την ελληνική τηλεόραση που ζούσε μεγάλες εποχές, η ιδιωτικοποίηση του τηλεοπτικού αέρα μας είχε γεμίσει με μια αισθητική που η λέξη «trash» είναι η μοναδική που μπορεί να την περιγράψει.

Ε, το « Οι Μεν… και οι Δεν», αν και προβλήθηκε στην προσεγμένη και καλογυαλισμένη πλευρά της ελληνικής τηλεόρασης και όχι στο trash των μικρών ιδιωτικών καναλιών, δεν έκρυψε ποτέ τις trash ρίζες του.

Ίσα-ίσα: Τις εξυμνούσε σε κάθε λεπτό του.

– Γιατί οι τίτλοι αρχής ήταν τραγουδάρα

Τι το συζητάμε; Θυμάστε το intro; Μιλάμε για ένα αριστούργημα. Η τραγουδάρα που ακουγόταν με την φωνάρα της Ευείδη να βγάζει ρυθμικές κραυγές διασκευάζοντας το κομμάτι της Ίμα Σουμάκ Μαλάμπο ήταν ο ορισμός της κολλητικής μελωδίας.

Το είχε τραγουδήσει και η Λία Βίσση, αλλά οι πιο φανατικοί ξέρουν πως η εκδοχή της Ευείδη δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη.

– Γιατί δεν θα υπήρχαν τα υπόλοιπα σίριαλ του Ρώμα

Οι ρίζες του καθένα είναι αυτές που στην πραγματικότητα ορίζουν και το μέλλον του. Διότι μπορεί ο Χάρης Ρώμας να είχε μια μεγάλη πορεία αποτελούμενη από πολλές επιτυχίες (και μερικές αποτυχίες…) αλλά τίποτα από αυτά που έκανε μετέπειτα δεν θα είχαν γίνει χωρίς το «Οι Μεν… και οι Δεν».

Άλλωστε, κάθε άλλη δημιουργία του είχε και λίγο το άρωμα και των «Μεν… και Δεν». Με απλά λόγια, πιο σημαντικό σίριαλ δεν γύρισε ποτέ.

Χωρίς αυτό, δύσκολα θα υπήρχε η -γνωστή πλέον- συνέχεια.