Αν ανατρέξεις στα δημοσιεύματα που αφορούν στο Mother του Αρονόφσκι, θα σου δημιουργηθούν τρομερά αντιφατικά συναισθήματα. Όλα οδηγούν σε μεγάλες προσδοκίες. Αρνητικής ή θετικής φύσεως. Μαζί με το Mother, αυτή την εβδομάδα έχουμε αρκετές βιογραφικές ταινίες και μια δυνατή ιστορία του ρωσικού σινεμά, από τον σκηνοθέτη του Leviathan.
Mother
2017/ Τρόμου/ 121′
Σκηνοθεσία: Ντάρεν Αρονόφσκι
Με τους: Τζένιφερ Λόρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Εντ Χάρις, Μισέλ Φάιφερ, Ντόμναλ Γκλίζον, Μπράιαν Γκλίζον, Κρίστεν Γουίγκ
Η νέα ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι έφτασε και στην Ελλάδα. Μετά από ένα δίμηνο που μαθαίναμε αντιδράσεις από τα φεστιβάλ του κόσμου, το Mother έρχεται για να σοκάρει και μας. Αυτό το σοκ είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο. Το Mother σφιχταγκαλιάζει την έννοια του τρόμου. Η Τζένιφερ Λόρενς και ο Χαβιέρ Μπαρδέμ είναι ένα ζευγάρι που ζει την ήρεμη ζωή του σε ένα κάπως απομονωμένο σπίτι. Ένα βράδυ θα τους επισκεφτούν ένας άντρας και μια γυναίκα. Αυτές οι επισκέψεις δεν είναι αυτό που φαίνονται. Κρύβουν πράγματα που θα συνταράξουν τον κόσμο της (Βερόνικα) και θα την οδηγήσουν σε μια τρομακτική αμφιβολία των αισθήσεων της. Το Mother είναι αυτό που είτε θα σε κρατήσει παραλυμένο στην θέση σου είτε θα σε ξενερώσει απίστευτα. Αξίζει να πάρεις το ρίσκο για να δεις σε ποιο 50% θα είσαι.
Ριψοκίνδυνοι Άνδρες (Only The Brave)
2017/ Βιογραφική-Δράμα/ 133′
Σκηνοθεσία: Τζόζεφ Κοζίνσκι
Με τους: Τζος Μπρόλιν, Μάιλς Τέλερ, Τζεφ Μπρίτζες, Τέιλορ Κιτς, Τζένιφερ Κόνελι
Πρόκειται για την αληθινή ιστορία 19 πυροσβεστών που τον Ιούνιο του 2013 έδωσαν τη ζωή τους για να σώσουν όσους μπορούν από τη φωτιά. Στον λόφο του Γιάρνελ στο Φοίνιξ της Αριζόνα, η ομάδα Granite Mountain Hotshots πάλευε για περίπου 2 εβδομάδες να σβήσει μια φωτιά που είχε διώξει από τα σπίτια τους 700 κατοίκους. Στις 10 Ιουλίου η φωτιά είχε σβήσει και μαζί της είχαν σβήσει και οι 19 πυροσβέστες…
Παγκόσμιος Κίνδυνος: Geostorm (Geostorm)
2017/ Δράσης/ 109′
Σενάριο: Ντιν Ντέβλιν
Με τους: Τζέραρντ Μπάτλερ, Εντ Χάρις, Τζιμ Στέρτζες, Κάθριν Γουίνικ, Άντι Γκαρσία, Στέρλινγκ Τζέρινς, Άμρ Γουέικεντ, Άμπι Κόρνις
Μια αλυσίδα από φυσικές καταστροφές αναγκάζει τους ηγέτες του κόσμου να βρουν μια κοινή στρατηγική. Αυτή είναι να φτιάξουν ένα σύστημα μέσω δορυφόρων, ώστε να κρατήσουν σε ανθρώπινα επίπεδα τη θερμοκρασία του πλανήτη και να διασφαλίσουν τους ανθρώπους. Μόνο που αυτό το σύστημα μοιάζει να ανεξαρτητοποιείται και να επιτίθεται στη Γη. Μια κρυμμένη απειλεί βρίσκεται πίσω απ΄αυτό και δεν είναι «εξωγήινη».
Η Τελευταία Πινελιά (Final Portrait)
2017/ Βιογραφική-Κωμωδία/ 90΄
Σκηνοθεσiα: Στάνλεϊ Τούτσι
Με τους: Τζέφρι Ρας, Άρμι Χάμερ, Κλεμάνς Ποεσί, Τόνι Σολάουμπ
Σε μια από τις σπάνιες σκηνοθετικές του απόπειρες, ο Στάνλεϊ Τούτσι περιγράφει την συνάντηση δύο καλλιτεχνών της δεκαετίας του ’60. Ο συγγραφέας Τζέιμς Λορντ και ο ζωγράφος Αλμπέρτο Τζιακομέτι έρχονται σε επαφή για να ζωγραφίζει ο δεύτερος το πορτραίτο του πρώτου.
Χειρότερα δε γίνεται (Brad’s status)
2017/ Κωμωδία-Δράμα/ 101′
Σκηνοθεσiα: Μάικ Γουάιτ
Με τους: Μπεν Στίλερ, Μάικλ Σιν, Όστιν Έιμπραμς, Λιουκ Γουίλσον, Τζιμέιν Κλέμεντ, Τζένα Φίσερ
Ο Μπραντ είναι ένας αισιόδοξος νέος που ελπίζει να κατακτήσει πολλά. Ζώντας σε ένα προάστιο της Καλιφόρνια έχει την αίσθηση πως έχει πετύχει κατακτήσεις. Μια καλή καριέρα, μια ήρεμη ζωή. Όταν όμως συναντά μετά από χρόνια την παρέα από το κολέγιο, βλέπει πως αυτοί έχουν πολύ καλύτερες δουλειές σε επίπεδο απολαβών και ζουν μια γεμάτη ζωή. Είναι όμως χαρούμενη η ζωή τους; Μήπως τελικά αυτός ο μεσοαστός έχει πετύχει την μεγαλύτερη κατάκτηση απ΄όλους;
Μνήμες (Remembrances)
2017/ Ντοκιμαντέρ/ 120′
Ντοκιμαντέρ του Νίκου Καβουκίδη
Χρησιμοποιώντας και ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952, ο Νίκος Καβουκίδης μιλάει ξανά γι΄αυτό που συγκλόνισε ένα ολόκληρο ρεύμα του ελληνικού σινεμά. Είτε του μετεμφυλιακού είτε του μεταχουντικού. Η ιστορική μνήμη. Ο συλλογικός πόνος. Από την δικτατορία του Μεταξά μέχρι τις εξορίες σε Γιάρο και Μακρόνησο.
Όντως Φιλιούνται; (Kissing?)
2016/ Αισθηματική Κομεντί/ 77′
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κορρές
Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Γιάννης Κορρές αφηγείται την ιστορία της γενιάς των 25 που μεγάλωσε σε αυτόν τον ορυμαγδό. Μια γενιά που εξακολουθεί να πιστεύει ότι αυτός ο κόσμος δεν της αξίζει. Ότι είναι για πολύ περισσότερα. Ο Ντάνυ και η Στέλλα έχουν αυτή την ιδέα και καλούνται να αντιληφθούν αν ταιριάζουν ο ένας στον άλλον. Μέσα από τις τραγελαφικές καταστάσεις που μπλέκουν, και με οπτική του θεατή την οπτική του Ντάνυ, βλέπουμε το νέο και ωραίο χιούμορ που γέννησε αυτή η χαμένη γενιά! Ο τίτλος της ταινίας βασίστηκε στο ομώνυμο τραγούδι της Δεσποινίδος Τρίχρωμης που σκέφτεται τι ωραία που θα ήταν αν όντως φιλιούνται.
Onirica (Field of Dogs)
2014/ Ιστορικό Δράμα/ 101′
Σκηνοθεσία: Λεχ Μαγιέφσκι
Με τους: Μίκαελ Τάταρεκ, Ελζμπιέτα Οκούπσκα, Γιασέντι Γιεντούσικ, Καρολίνα Κόρτα, Γιαν Βάρτακ, Ζίμον Μπούτζικ
Ο Αδάμ είναι ένας ελπιδοφόρος ακαδημαϊκός. Καθηγητής λογοτεχνίας στο πανεπιστήμιο, παθιασμένος με την Θεία Κωμωδία. Ένα δυστύχημα θα του ταρακουνήσει για πάντα μυαλό και ζωή. Εκείνος επιβιώνει, όμως οι δύο φίλοι του πεθαίνουν. Οι ενοχές που έχει γιατί επέζησε τον οδηγούν στο καταφύγιο του Δάντη. Στις αγκαλιές της Κόλασης του. Μπλεγμένος στον ονειρικό του κόσμο, ο Αδάμ γυρίζει κάθε βράδυ στον ύπνο για να συναντήσει τις μορφές των νεκρών του φίλων και όχι μόνο. Μια σειρά από ποιητικά φαντάσματα τον κυριεύουν και η προσωπική του τραγωδία έρχεται να σκεπάσει μια εθνική τραγωδία. Η Θεία Κωμωδία είναι πια η ζωή του!
Η πρόταση της εβδομάδας: Χωρίς Αγάπη (Loveless / Nelyubov)
2017/ Δράμα/ 127′
Σκηνοθεσία: Αντρέι Ζβιαγκίντσεφ
Με τους: Μαριάνα Σπίβακ, Αλεξέι Ροζίν, Ματβέι Νοβίκοφ
Το οικογενειακό δράμα του Ζβιαγκίντσεφ (σκηνοθέτης του καταπληκτικού Leviathan του 2014) που θαύμασαν κριτικοί και κοινό στις Κάννες, κυκλοφορεί στις αίθουσες. Ένα ζευγάρι Ρώσων, μια οικογένεια με ένα 12χρονο παιδί, διαλύεται. Οι γονείς, η Ζένια και ο Μπόρις, χωρίζουν και φτιάχνουν τη ζωή τους με άλλους συντρόφους. Η δική τους σχέση όμως είναι γεμάτη τσακωμούς. Ένας τέτοιος τσακωμός θα οδηγήσει τον 12χρονο γιο τους Αλεξέι σε εξαφάνιση. Ο τσακωμός αφορά την κηδεμονία του, την οποία δεν θέλει κανείς από τους 2. Ο κόσμος αρχίζει να ξεφυλλίζει από κάτω τους και το έδαφος να γίνεται πιο ελαφρύ, να τους ρουφάει. Όχι από την αγάπη για τον γιο τους. Αλλά από την αντιμετώπιση των πραγματικών τους συναισθημάτων. Με ολίγη από το Hidden του Χάνεκε και κάτι από Μπέργκμαν, το Loveless είναι