Πρέπει να σου πρήξαμε λίγο το συκώτι με την επιστροφή του Saw και του Jigsaw, μιας και το περιμέναμε από τον περασμένο Ιούνιο. Είναι σίγουρα η ταινία που τραβά όλο το ενδιαφέρον στις πρεμιέρες της εβδομάδας. Από κοντά και μια άλλη επιστροφή, ένα reboot αυτή τη φορά. Ο Ηρακλής Πουαρό, ένα τρένο και μια δολοφονία.
Η πρόταση της εβδομάδας: Saw Legacy (Jigsaw)
2017/ Horror/ 91′
Σκηνοθεσία: Μάικλ & Πίτερ Σπίριγκ
Με τους: Κάλουμ Κιθ Ρένι, Κλε Μπένετ, Λόρα Βάντερβουρτ, Μπρίτανι Άλεν, Χάνα Έμιλι Άντερσον, Ματ Πάσμορ
10 χρόνια μετά την τελευταία του δράση, ο Τζον Κράμερ μοιάζει να έχει αναστηθεί από τους νεκρούς. Η αστυνομία βρίσκεται και πάλι σε ένα κυνήγι ενός αόρατου εχθρού, σε μια κατάσταση γάτας με ποντίκι. Μόνο που δεν ξέρει αν αυτή είναι η γάτα ή το ποντίκι. Πρόκειται όντως για τον επανακάμψα και τελικά ζωντανό Κράμερ, ή κάποιος θαυμαστής του αποφάσισε να μιμηθεί τις πρακτικές του; Ο Jigsaw ζει έστω και ως σύμβολο, όπως ακριβώς συμβαίνει με τέτοιους χαρακτήρες. Σίγουρα το Legacy δεν είναι η καλύτερη από τις 8. Ούτε καν η δεύτερη καλύτερη. Αλλά είναι ένα πολύ καλό horror.
Οι γάτες της Κωνσταντινούπολης (Kedi)
Ντοκιμαντέρ του Σαϊντά Τορούν
Η Κωνσταντινούπολη έχει πολλά στοιχεία να την συνοδεύουν. Μπαχαρικά, πλακόστρωτα, πρωτεύουσα της βυζαντινής αυτοκρατορίας, κίνηση, εσχάτως φόβος. Υπάρχει και ένα ακόμα. Οι γάτες. Το σύμβολο της Ανατολής, το ιερό ζώο των Αιγυπτίων, η γάτα είναι ένα ζώο που θα πετύχεις τουλάχιστον δέκα φορές την ημέρα να τριγυρίζει το σπίτι σου. Εκατοντάδες αδέσποτες γάτες βρίσκονται στην Πόλη και ο Τορούν επιλέγει να φτιάξει το ψηφιδωτό ενός πολιτισμού μέσα από τις διαδρομές αυτών των αμείλικτα τρυφερών τετράποδων.
Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές (Murder on the Orient Express)
2017/ Αστυνομικό/ 94′
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Με τους: Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Μισέλ Φάιφερ, Τομ Μπέιτμαν, Κένεθ Μπράνα, Πενέλοπε Κρουζ, Ουίλεμ Νταφόε, Τζος Γκαντ, Ντέρεκ Τζακόμπι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Ντέζι Ρίντλεϊ, Μαρουάν Κενζάρι, Ολίβια Κόλμαν
43 χρόνια μετά από την πρώτη μεταφορά του βιβλίου της Άγκαθα Κρίστι στο σινεμά, το Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές επιστρέφει. Τότε είχε ένα περίλαμπρο καστ με Λορέιν Μπακόλ, Άλμπερτ Φίνι, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Σον Κόνερι, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Ζακλίν Μπισέ, Άντονι Πέρκινς. Τώρα έχει ακόμα περισσότερα ονόματα που έχουν δώσει διαπιστευτήρια. Και πολύ παλιά όπως η Τζούντι Ντεντς, και μεσαία όπως ο Ντεπ, η Φάιφερ, η Κρουζ και ο Μπράνα, αλλά και πιο μικρά όπως ο Τζος Γκαντ και η Ντέζι Ρίντλεϊ. Όπως και τότε, έτσι και τώρα, έχουμε να κάνουμε με έναν μισητό άνθρωπο που δολοφονήθηκε. Ο δολοφόνος δεν είναι ένας. Και η αίσθηση που σου δίνει η ίδια η Κρίστι είναι του εξαγνισμού των θυτών. Γιατί το θύμα δεν είναι και τόσο θύμα τελικά…
Φυσικά θα δεις και διαφορές σε σχέση με το παρελθόν. Ο Κένεθ Μπράνα παίζει πολύ με το CGI, κάτι που ξενίζει κατά κάποιον τρόπο, αλλά υπάρχουν στιγμές που αξίζει να ξεφύγεις από την πεπατημένη. Εκεί το πετυχαίνει. Είναι λίγο δίκοπο μαχαίρι αυτή η επιλογή και τέτοιο αποδεικνύεται.
Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς (Le jeune Karl Marx)
2017/ Βιογραφική/ 118′
Σκηνοθεσία: Ραούλ Πεκ
Με τους: Αουγκούστ Ντιλ, Στέφαν Κόναρσκε, Βίκι Κριπς, Ολιβιέ Γκουρμέ, Χάνα Στιλ, Αλεξάντερ Σιρ, Μαρί Μάινζενμπαχ
Η εργατική τάξη, οι πλουτοπαραγωγικές δυνάμεις, ένα διαφορετικό μοντέλο κοινωνικής δομής και συμβολαίου. Ο Μαρξ και ο Ένγκελς, δύο μεταγενέστεροι του Λοκ, δύο σημαίνοντα ονόματα της φιλοσοφίας και της πολιτικής θεώρησης, συναντώνται στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Παρίσι, Βρυξέλλες, Λονδίνο. Τρεις πόλεις που συμπαρασέρνονται από την κόρη της βιομηχανικής επανάστασης, «την Κλώστρια Τζέιν», δίνουν ερείσματα στους δύο νέους που μαζί με την Τζένι Μαρξ επηρεάζουν ο ένας τον άλλο, για να φτάσουν να ξεφύγουν από τους κοινούς τους τόπους σιγά σιγά.