Δεν συμπεριλαμβάνεται τυχαία σε όλες τις top λίστες με τις καλύτερες ταινίες του 2017. Μπορεί να υπάρχουν πολλές διαφωνίες γι’ αρκετά φιλμ μπορεί άλλοι να συμπεριλαμβάνουν στις λίστες με τις χειρότερες ταινίες κάποιες που άλλοι τις τοποθετούν στις καλύτερες, όμως υπάρχει μια ταινία της οποίας η αποδοχή είναι καθολική.
Ο λόγος για τo «Get Out» του Τζόρνταν Πιλ, μια ταινία που μόνο για λόγους τυπικότητας κατατάσσεται στο είδος του horror, μιας και είναι κάτι πολύ ευρύτερο από αυτό.
Το αντιρατσιστικό διαμάντι του Πιλ που τρεντάρει αυτές τις μέρες στο Netflix, χωρίς ποτέ να γίνεται βαρύγδουπο ή δασκαλίστικο, έκανε άπειρους θεατές όχι μόνο να εντυπωσιαστούν, αλλά και να προβληματιστούν αναφορικά με τις διακρίσεις απέναντι στους μαύρους στη σύγχρονη Αμερική.
Όμως, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά προτερήματά του ήταν το απίστευτο plot twist της τελευταίας σκηνής. Όσοι δεν το έχετε δει αξίζει να το δείτε απλά γι’ αυτή τη σκηνή. Ακόμα δηλαδή και αν αποσυνδεθεί το αντιρατσιστικό του περιεχόμενο από το σασπένς του, ακόμα και αν αντιμετωπιστεί ως ένα καθαρό, ατόφιο horror, αυτό που γίνεται στο τέλος είναι ο ορισμός του ανατρεπτικού φινάλε.
Για την ακρίβεια στα τελευταία έξι λεπτά της ταινίας γίνεται το «έλα να δεις» σε επίπεδο ανατροπών. Τρεις φορές (ναι, μέσα σε έξι λεπτά!) τα τεκταινόμενα ανατρέπουν τα πεπραγμένα και δίνουν νέα ροή στην πλοκή. Μέχρι το σχεδόν λυτρωτικό πέσιμο των τίτλων τέλους, οι δημιουργοί της ταινίας παίζουν με τα μυαλά μας. Αν δεν έχεις δει την ταινία και δεν θέλεις να μάθεις τι γίνεται στο φινάλε τότε ολοκλήρωσε την ανάγνωση εδώ και ΜΗ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΠΟΪΛΕΡ:
Ο μαύρος πρωταγωνιστής μας πλακώνεται με τον υπνωτισμένο (και επίσης μαύρο) υπηρέτη της ρατσιστικής οικογένειας της (αυτονόητα πρώην, μετά από όλα αυτά) κοπέλας του και αναβοσβήνει δυο φορές τον φακό στα μάτια του, κάτι που τον «ξυπνάει» από την ύπνωση.
Στα δευτερόλεπτα που ακολουθούν, ο υπηρέτης κατανοεί τη θέση του, συμμαχεί με τον πρωταγωνιστή και, κόντρα σε αυτό που νομίζουμε, πυροβολεί την αφεντικίνα πριν αυτοκτονήσει ντροπιασμένος!
Μιλάμε για ΤΟ φινάλε αλλά η ταινία δεν μένει εκεί. Ενώ η τύπισσα ψυχοραγεί και ο πρωταγωνιστής είναι από πάνω της, η ατμόσφαιρα μας δίνει την εντύπωση πως στο τέλος, οι δυο τους θα τα ξαναβρούν και τελικά, λόγω ενός περασμένου έρωτα, θα υπάρξει ανακωχή.
Αλλά εκεί που οι περισσότερες χολιγουντιανές ταινίες ψάχνουν τον… βλάκα και τον αφελή της υπόθεσης στο πρόσωπο του μαύρου, το «Get Out» κάνει κατανοητό πως δεν είναι σαν τις άλλες ταινίες: αυτός ο μαύρος πρωταγωνιστής δεν είναι ούτε τόσο χαζός ώστε να πέσει στην συναισθηματική παγίδα ούτε τόσο «καλοκάγαθος», ώστε να γίνει αυτό που περιμένουν όλοι…
Και τελικά, λίγο πριν το θριαμβευτικό φινάλε, το «Get Out» μας βγάζει ξανά τη γλώσσα. Πριν ολοκληρώσει το φονικό του, σκάει ένα περιπολικό. Και εκεί που βρίζουμε επειδή όλα τελικά θα τελειώσουν συμβατικά, συμβαίνει αυτό που (ξανά) δεν περίμενε κανείς (Η συνέχεια επί της οθόνης…)