Τον Μάιο του 2015 το φεστιβάλ των Καννών είχε δει να εμφανίζεται για πρώτη φορά ένας νεαρός σκηνοθέτης από την Ουγγαρία. Στο τέλος της προβολής της ταινίας του, όλοι οι θεατές, κοινό και κριτικοί, είχαν μείνει άναυδοι. Όχι μόνο γιατί η ταινία ήταν σκληρή σε πολλά σημεία. Αλλά και για τις κινηματογραφικές τεχνικές που συνέθεσε. Το Son of Saul αποτέλεσε τον πύραυλο εκτόξευσης της ουγγρικής βιομηχανίας κινηματογράφου. Αν και η λέξη βιομηχανία είναι πολύ μεγαλύτερη της πραγματικότητας, ο Λάζλο Νέμες είναι μια βαριά βιομηχανία πλέον. Ένας από τους σπουδαιότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες που αναδείχθηκαν στον 21ο αιώνα επιστρέφει με το Sunset.
Πρόκειται μόλις για την δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους και έρχεται 3 χρόνια μετά το Son of Saul. Δύο χρόνια μετά την κατάκτηση του Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, ο Λάζλο Νέμες θέλει να πετύχει ξανά αντίστοιχη ανταπόκριση και πρόσληψη του έργου του. Έχοντας δώσει μια τεράστια ώθηση στο σινεμά της χώρας του που στις αρχές του χρόνου μας έδωσε το αριστούργημα On Body and Soul, θέλει να συνεχίσει πάνω στις ράγες τις επιτυχίας.
Το Sunset θα προβληθεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ της Βενετίας και το πρώτο teaser μας μεταφέρει ξανά στο παρελθόν. Σε έναν κόσμο καμωμένο πάλι σε 35mm, με την κάμερα να έχει ως βασική αναφορά την up close λήψη και την εστίαση στο πρόσωπο. Ένα στοιχείο που απογείωσε ακόμα περισσότερο το Son of Saul.
Με αυτή την αρ νουβό νοοτροπία του, ο Νέμες μας πάει στο 1913. Τότε που μια νεαρή κοπέλα, η Ίριτζ Λάιτερ ταξιδεύει στη Βουδαπέστη για να δουλέψει σε ένα θρυλικό μαγαζί με καπέλα που κάποτε ανήκε στην οικογένειά της. Ο τωρινός ιδιοκτήτης αρνείται να την προσλάβει και τη διώχνει. Έτσι, η Ίριτζ θα βαδίσει στα χνάρια του δικού της παρελθόντος. Θα ξεψαχνίσει κομμάτια της οικογενειακής της ιστορίας και μέσα σε αυτά θα προσπαθήσει να βρει τον ίδιο της τον εαυτό. Το μέλλον της. Όσο αυτή θα εισέρχεται σε έναν κυκεώνα οικογενειακών αναμνήσεων, η Βουδαπέστη θα γίνεται η πόλη που γεμίζει από Εβραίους. Η πόλη που θα δεχτεί ένα πολύ σκληρό χτύπημα από τον Ναζισμό σε δύο δεκαετίες.
Η ματιά του Νέμες και ο τρόπος που καταγράφει την κοινωνική διαστρωμάτωση και μετάλλαξη μιας πρωτεύουσας που γνώρισε μεν τα σαλόνια της Ευρώπης, αλλά παραμένει μια επαρχία του κόσμου, είναι σιωπηλά γοητευτικοί. Δεν έχουν ανάγκη από υψηλά ντεσιμπέλ για να το πετύχουν. Το Sunset μπορεί να μην συγκριθεί με το Son of Saul, αλλά αυτός είναι ο στόχος. Να περπατά σε άλλες διαδρομές.