Yellowstone: Η πρώτη σειρά της Paramount θα σε φτιάξει άγρια

Yellowstone: Η πρώτη σειρά της Paramount θα σε φτιάξει άγρια

Μια μέρα εκεί στο ράντσο μου έσκασε μύτη ο Κέβιν Κόστνερ και τα διέλυσε όλα.

Αν εμφανιζόταν κάποιος πριν από ενάμιση μήνα και μου έλεγε ότι θα μου αρέσει ο Κέβιν Κόστνερ, θα γελούσα περιπαικτικά μαζί του. Αν μου έλεγε ότι θα δω σειρά που η εναρκτήρια σκηνή της δείχνει τον Κόστνερ να σκοτώνει ένα άλογο, θα φώναζα τον εισαγγελέα για να παρέμβει. Όμως, ο Κόστνερ το σκοτώνει γιατί αιμορραγεί σοβαρά από το λαιμό και αν ζήσει θα βασανίζεται και το Yellowstone είναι μια τόσο καλή σειρά, ώστε αξίζει να υποστώ τον ΚΚ. Όχι ότι δεν είναι καλός. Πολύ καλός θα έλεγα και του λόγου του. Απλά δεν μου έκατσε ποτέ καλά στο στομάχι και δεν μπορώ έτσι εύκολα να του απονείμω εύσημα.

Το Yellowstone είναι μια σειρά γουεστερνικής φύσης, αλλά όχι με καουμπόηδες να πυροβολιούνται και να παλεύουν. Το έχει δηλαδή κι αυτό αλλά όχι ως επίκεντρο. Είναι η πρώτη απόπειρα της Paramount να μπει στο χορό των σίριαλ. Μια καθαρά κινηματογραφική εταιρεία παραγωγής βάζει τα πόδια της στα κρυστάλλινα και επικερδή νερά της έννοιας της τηλεόρασης. Αργά ή γρήγορα θα γινόταν και αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες αντίστοιχες.

Το αποτέλεσμα πάντως δικαιώνει αρκετά την στροφή της. Το Yellowstone αποδεικνύεται μια πάρα πολύ καλή σειρά, ακόμα και για εμάς που δεν είμαστε Αμερικάνοι. Το αναφέρω αυτό γιατί επικεντρώνεται σε μια καθαρά αμερικάνικη κουλτούρα. Η Μοντάνα, οι μεσαίες πολιτείες, τα μεγάλα ράντσα, οι κόντρες μεταξύ τους, τα εγκλήματα που γίνονται και θάβονται στη σκιά των Απαλάχιων Όρεων κοκ.

Ο Τζον Ντάτον είναι ένας από τους δύο μεγάλους γαιοκτήμονες στη Μοντάνα. Ο έτερος είναι μια ινδιάνικη φυλή που τα έχει μαζεμένα στην αμερικανική κυβέρνηση και στην κοινωνία γενικά για τα εγκλήματα που έγιναν εις βάρος τους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο μεγάλος ιμπεριαλισμός εποφθαλμία να τους αφανίσει κι άλλο. Κι αυτούς και τον Ντάτον. Όμως κανείς δεν μπορεί να ξεμπλέξει εύκολα με δύο τόσο ισχυρές οικογένειες. Ακόμα κι όταν μεταξύ τους έχουν κόντρα που οδηγεί σε ανοιχτό πυρ μεταξύ των μελών τους.

Σ΄εκείνο το σημείο αρχίζουν να μπλέκονται τα πράγματα. Ήταν ήδη μπλεγμένα λόγω του γεγονότος πως ο Κέισι, ο μικρότερος γιος του Τζον και πιο αγαπητός στην μητέρα του όταν ζούσε, έχει παντρευτεί και κάνει παιδί με μια από το ράντσο των Ινδιάνων. Στο μέσο αυτής της κόντρας θα θελήσει να μείνει ουδέτερος και να βοηθήσει και τις δύο πλευρές. Κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό να συμβεί. Αντιθέτως, η ένταση της στιγμής τον οδηγεί σε μια πράξη που θα τον φέρει υπόλογο. Στο νόμο, στον πατέρα του, στην γυναίκα του στην οποία δεν τολμάει να πει τι έγινε.

Η σειρά κινείται σε μια πολύ ήρεμη ταχύτητα, αλλά μια ηρεμία που αφορά μόνο τον ρυθμό. Όχι τα πατήματά, δηλαδή το περιεχόμενο. Υπάρχουν σκηνές που αποτυπώνουν με ευκολία το τι ισχύει εκατέρωθεν των Απαλάχιων. Η ωμότητα, η υπεραπλότητα της σκέψης. Η υπέρβαση του νόμου που σε στιγμές μοιάζει αναπόδραστη και ίσως επιτακτική. Ο κόσμος μιας αγάπης που ποτέ δεν παίρνει λεκτική σάρκα. Απεικονίζεται στην σκαιότητα των προσώπων, στις ρυτίδες, στο δάκρυ που κυλάει πάνω στους βράχους του προσώπου.

Όλο αυτό μπορεί να αναχθεί σε πολλά. Σε μια εγγενή ροπή που έχουν οι Αμερικάνοι, αλλά και οι Ινδιάνοι προς το ατιθάσευτο του γουέστερν. Στην από καιρό γνώση τους για το πως να βρεθούν και να περπατήσουν σε αυτό το μονοπάτι. Επί της ουσίας, είναι το σενάριο του Τέιλορ Σεριντάν και η σκηνοθεσία του που τα καταφέρνουν όλα. Μιλάμε για τον δημιουργό του Sons of Anarchy και του Hell or High Water. Και τα δύο τους κινήθηκαν σε παρεμφερείς τόπους. Ιδεολογικούς, γεωγραφικούς και μυθοπλαστικούς.

Ο Σεριντάν δεν βιάζεται ούτε γρηγορεί. Λειτουργεί υπομονετικά σε κάθε σεκάνς. Διαπλάθει τους χαρακτήρες με το να τους αφήνει ελεύθερους να εξελιχθούν μπροστά στα μάτια του. Δεν είναι δογματικός σε όσα έχει σκεφτεί από πριν. Παρατηρεί και ελίσσεται. Στο Yellowstone οι ηθοποιοί του το δίνουν απλόχερα αυτό. Όχι μόνο ο Κέβιν Κόστνερ. Ο Τζιλ Μπέρμιγχαμ, η Κέλι Ράιλι, ο Λουκ Γκράιμς κυρίως. Αυτός ο τελευταίος είναι και ο ήρωας που θα εστιάσεις ως θεατής.

Οι ρόλοι όλων απαιτούν να λειτουργήσουν σαν λύκοι που ετοιμάζονται να κατασπαράξουν το ανυπεράσπιστο πρόβατο. Μόνο που στο Yellowstone ελάχιστα είναι τα πρόβατα και υπεράριθμοι οι λύκοι. Πρέπει πρώτα να ξεκαθαριστούν μεταξύ τους και μετά να χιμήξουν στη λεία τους. 

https://www.youtube.com/watch?v=I1GFncbZBeE