Ας υποθέσουμε ότι ξυπνάω αύριο το πρωί και μου λένε ότι έχω στην περιουσία μου ένα εκατομμύριο ευρώ και μου λένε ότι για να γίνει δικό μου πρέπει κάπου να το ποντάρω και να το αυγατίσω. Αρχικά, θα είχα πάρει τα λεφτά και θα έψαχνα τρόπο να φύγω από τη χώρα. Αφού με έβρισκαν μετά από ελάχιστες ώρες που θα είχαν μυρίσει το φόβο μου, θα τους έλεγα που ΔΕΝ θα ποντάρω.
Δεν θα πόνταρα με τίποτα στη 2η σεζόν του Ozark. Δεν θα φανταζόμουν, δεν θα μπορούσα να διανοηθώ ότι μπορεί να ξεπεράσει σε ποιότητα και ουσία την πρώτη. Όχι μόνο γιατί η πρώτη χρονιά ήταν τόσο καλή. Αλλά και γιατί ως είδος σειράς δεν έχει εξ αρχής το έδαφος για να σκάψει τόσο βαθιά. Φυσικά θα είχα χάσει την ευκαιρία για ένα πολύ εύκολο κέρδος και ένα εκατομμύριο ευρώ.
Γιατί ο δεύτερος κύκλος του Ozark πέτυχε να γίνει ακόμα καλύτερος του πρώτου. Το πώς έγινε a priori αυτό είναι κάτι που το ξέρουν μόνο οι σεναριογράφοι και ο τιτάνας ο Τζέισον Μπέιτμαν που είναι ο ιθύνων νους της ιδέας. Το πώς έγινε a posteriori είναι κάτι που μπορείς να το ανιχνεύσεις από το 3ο-4ο επεισόδιο της σεζόν.
Ναι, είναι περίπου το ίδιο σημείο εκτίναξης της πρώτης χρονιάς. Φαίνεται πως ο καλύτερος τρόπος για να εκτοξευτείς είναι να σπαταλήσεις λίγο από το βάρος που έχεις και να το ρίξεις. Αυτή την πυραυλική τακτική χρησιμοποιεί το Ozark. Επικεντρώνει την τάρα του στην αρχή και μετά ξεδιπλώνεται.
Τι συμβαίνει λοιπόν στη 2η σεζόν που στέλνει σε άπιαστη τροχιά τη σειρά του Netflix; Θα προσπαθήσω να στο περιγράψω με όσο το δυνατόν λιγότερα spoiler. Δεν εγγυώμαι για κανένα απολύτως. Γι΄αυτό να είσαι προσεκτικός από δω και κάτω.
1. Όλοι, μα όλοι οι ηθοποιοί είναι πιο εξοικειωμένοι με τις απαιτήσεις του ρόλου τους. Αυτό μοιάζει σαν δεδομένο ή κάτι που συμβαίνει σε κάθε σειρά, αλλά δεν ισχύει. Θέλει αφοσίωση και απερίσπαστη σκέψη.
2. Αναδύεται ο χαρακτήρας της Λόρα Λίνι. Η Γουέντι Μπερντ δεν εκκινεί ως σκιά του Μάρτι. Είναι ισότιμη και ξεδιπλώνει τα ταλέντα που λείπουν από τον άντρα της. Τον συμπληρώνει. Για την ακρίβεια, μοιάζει εκείνος να συμπληρώνει αυτή. Η Γουέντι είναι η γενεσιουργός αιτία που βλέπουμε τον Μάρτι να ξεφεύγει από το μότο «εγώ απλά ανακατεύω αριθμούς» και να βουτάει κι άλλο στον κόσμο της ανομίας.
3. Η Ρουθ Λάνγκμορ γίνεται a-list ρόλος και η εμφάνιση του πατέρα της που βγαίνει με αναστολή από τη φυλακή της χαρίζει τα αναγκαία πατήματα. Ο Κέιντ Λάνγκμορ δεν μπορεί να αποβάλλει το μικρόβιο του εγκληματία και δεν αποδέχεται την δουλειά της, τις υπηρεσίες της στον Μάρτι. Έναν τύπο που διαχειρίζεται πακτωλό χρημάτων. Χρήματα που είναι στα χέρια τους και μπορούν να τα κλέψουν άνετα.
4. Ο εκτροχιασμός των σχεδίων του Μάρτι και της Γουέντι είναι διαρκής, αλλά κι εκείνοι έχουν μάθει πια πως να μπαίνουν και πάλι στις ράγες. Σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες πλέον, μιας και αυτοί είναι το σχοινί που τραβούν από τη μία οι Σνελ κι από την άλλη το καρτέλ. Δύο πλευρές που ψάχνουν αφορμή να σπάσουν τη συμμαχία. Και το κάνουν. Και όταν το κάνουν οι Μπερντ θα πρέπει να βρουν τρόπο να μη γίνουν στάχτη.
5. Απλώνεται η τράπουλα. Δεν είναι μόνο η δικηγόρος του καρτέλ, δεν είναι μόνο οι Σνελ, δεν είναι μόνο το στόρι με τον κήρυκα Μέισον, δεν είναι οι γονείς Μπερντ. Είναι η Ρέιτσελ που μπλέκεται σε μια άδραστη κατάσταση. Είναι ο Γουάιατ που προσπαθεί να ανακαλύψει πράγματα.
Είναι ο πράκτορας Πέτι που βρίσκει το αποκούμπι της επικράτησης, αλλά τελικά του το ανταποδίδουν με το ίδιο νόμισμα. Είναι ο Γουίλκς που έχει ερωτευτεί τις ικανότητες της Γουέντι στο λόμπι, αλλά δέχεται συνεχώς μαχαιριές από εκείνη. Είναι τα παιδιά των Μπερντ που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες εις βάρος τους κι αυξάνουν και το ανάστημα και τον αριθμό των εμποδίων τους.
Πιθανότατα αν με άφηναν να έγραφα άλλους τόσους λόγους. Αλλά δεν θα γλύτωνα τα περισσότερα spoiler. Κι ήδη είπα πολλά. Έχω την αίσθηση όμως ότι το Ozark είναι σε κάθε του επεισόδιο αναπάντεχο. Σου δίνει την εντύπωση ότι τα μικρά του σφάλματα τοποθετούνται με σκοπό εκεί που τα βλέπεις. Δεν είναι κάποια αμέλεια. Είναι ένας προπομπός.
https://www.youtube.com/watch?v=0vHziRrCYqA