Μερικούς μήνες πριν η Ελλάδα δεχόταν «χτύπημα» με την αποχώρηση της Pizza Hut. Η ελληνική αγορά πίτσας έμενε με τις αλυσίδες Pizza Fan, Dominos, L’ Artigiano και Pizza Roma, συν τα συνοικιακά μέρη. Τώρα, ένα νέο μεγάλο brand έρχεται: Franco Manca.
Αν ρωτήσεις τους λάτρεις της ιταλικής κουζίνας και της πίτσας, θα σου πουν ότι αυτό που λείπει από την Αθήνα, είναι μια πραγματικά καλή ιταλική πίτσα, με τον τρόπο που γίνεται στον ιταλικό νότο, δηλαδή στη γενέτειρα, τη Νάπολη. Υπάρχουν κάποια μαγαζιά που την προσφέρουν σε καλή ποιότητα, μα σε περιορισμένους συνδυασμούς.
Το franchise της Franco Manca είναι ένα franchise με δυναμική 56 εστιατορίων που ξεκίνησαν στη Βρετανία και, παραδόξως, μετά κατευθύνθηκαν προς τη Νάπολη.
Από το 2008 με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της Franco Manca στο Brixton Market του Λονδίνου έως και σήμερα, με περισσότερα από 56 εστιατόρια Franco Manca στην Αγγλία και ένα μοναδικό στο νησί Σαλίνα της Ιταλίας έχει δημιουργηθεί μία κοινότητα φανατικών ακολούθων τόσο για την φιλοσοφία της εταιρείας όσο και για την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα των προϊόντων της.
Φέτος, η Ελλάδα υποδέχεται τα Franco Manca, τους πρωτοπόρους στη slow-rising sourdough πίτσα κάνοντας πρεμιέρα με το πρώτο της εστιατόριο στην Αθήνα.
Ένα εστιατόριο που φέρει την υπογραφή των James Ravano (Λονδίνο), με θητεία 20 χρόνων στις αλυσίδες εστιατορίων PizzaExpress και Zizzi στη Βρετανία, και Nabil Mankarious (Αλεξάνδρεια), γενικό διευθυντή του ομίλου Fulham Shore, και ιδιοκτήτη της αλυσίδας εστιατορίων The Real Greek & Franco Manca στη Μ. Βρετανία.
Στο πρότζεκτ συμμετέχουν και οι επιχειρηματίες/chef αφοί Λιάκου(Basegrill, Travolta, Cookoovaya, Hoocut) και ο chef Πάνος Ιωαννίδης (Ovio,OZ37 & Stellar Gastro Cinema).
Η Franco Manca έχει συνδέσει το όνομά της απολύτως με τη ναπολιτάνικη πίτσα και σκοπός της είναι να μυήσει όλο και περισσότερους στην αξία της πίτσας που γίνεται από προζύμι αλλά και στην αναζήτηση τοπικών, οργανικών πρώτων υλών και υλικών που σέβονται την εποχικότητα και το περιβάλλον.
Αυτό είναι κι ένα από τα στοιχεία που την διαφοροποιούν. Οι επιλογές για toppings δεν θα είναι ίδιες όλο το χρόνο, αλλά θα παραλλάσσονται ανάλογα την εποχή. Επιπρόσθετα, σε μια αγορά όπως η ελληνική, που έχει μάθει να γεμίζει την πίτσα με 7-8 υλικά, το Franco Manca θα προσφέρει τον μινιμαλισμό, το less is more γιατί ποντάρει στη δύναμη της ζύμης του και ο στόχος πάντοτε είναι όλα τα υλικά να έχουν χώρο στο στόμα και να μην καλύπτονται από άλλα.
Ίσως το πιο σημαντικό απ΄όλα, σε μια αγορά όπου μόνο η L’ Artigiano έχει πλήρες μενού για vegan, η Franco Manca λειτουργεί με planet-friendly φιλοσοφία και με όσο το δυνατόν μικρότερο αποτύπωμα, αφού επιλέγει ντόπιους παραγωγούς και προμηθευτές, άρα εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη φρεσκάδα και ποιότητα στα υλικά και φεύγει η τυποποίηση.
Το πρώτο κατάστημα θα ανοίξει στην Αθήνα σε λίγες εβδομάδες και αναμένουμε την πρώτη δοκιμή και τις εντυπώσεις από μια αγορά που έχει σαφή προτίμηση προς τη χοντρή ζύμη και το deep crust, αλλά
* Φωτογραφία: Pexels/kei photo