Τρόμος στον αέρα: Πιλότος προσπάθησε να ρίξει αεροπλάνο - Πήγε να απενεργοποιήσει τους κινητήρες
Βρείτε μας στο
Tech

Γι’ αυτό είναι το ασφαλέστερο μέσο: Ο μύθος για τ’ αεροπλάνα που ισχύει, τελικά, 100%

Το έχουμε ακούσει ξανά και ξανά, όμως το θεωρούσαμε μια χαζομάρα και μισή.

Δεν είναι λίγες οι φορές, κυρίως μετά από δυστυχήματα, που έχει έρθει στο προσκήνιο η συζήτηση σχετικά με το ποιο μέσο είναι πιο ασφαλές για τα ταξίδια μας. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα αν και είναι απόλυτη και δε χωράει αμφιβολία, δεν είναι λίγες οι φορές που πολλοί τη θεωρούν χαζή.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους το αεροπλάνο είναι με σιγουριά το πιο ασφαλές μέσο για τις μεταφορές και τα ταξίδια μας.

Ο πιο απλός λόγος, είναι ότι το συγκεκριμένο μέσο έχει φτιαχτεί για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Για να πετάει. Εάν δούμε λίγο πιο προσεκτικά τη μελέτη που έχει γίνει γύρω από την κατασκευή ενός αεροπλάνου, θα διαπιστώσουμε πως όλα τα μέρη του έχουν κατασκευαστεί όχι απλώς για να πετάει, αλλά και για να αντιμετωπίζονται πιθανές έκτακτες καταστάσεις κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Φυσικά, εξαίρεση σε αυτό δε θα μπορούσαν να αποτελέσουν οι κινητήρες του που αποτελούν ουσιαστικά και τη δύναμη του αεροπλάνου.

Τα πολιτικά αεροπλάνα χρησιμοποιούν τυπικά κινητήρες Turbojet ή Turboprop εάν πρόκειται για ελικοφόρο και ο αριθμός τους ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος οπότε και την απαιτούμενη ώση. Κατά κανόνα, τα μικρότερα αεροπλάνα (Airbus A319-321, Boeing 737) έχουν δυο κινητήρες, ενώ τα μεγαλύτερα (Airbus A340 – A380) τέσσερις. Ανεξάρτητα όμως από τον αριθμό των κινητήρων που έχει ένα αεροσκάφος, σε περίπτωση ανάγκης μπορεί να συνεχίσει να πετάει μόνο με τον έναν από αυτούς σε λειτουργία.

Όσο τρομακτικό και αν ακούγεται λοιπόν, το να σταματάει ένας ή και περισσότεροι κινητήρες κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, στην πραγματικότητα το αεροσκάφος μπορεί να συνεχίσει να πετάει με ασφάλεια, με μοναδική εξαίρεση την κατανάλωση καυσίμου που μειώνεται σημαντικά.

Το παραπάνω γεγονός μάλιστα είναι αντικείμενο συχνών ελέγχων που γίνονται στις ΗΠΑ, ειδικά για τα αεροπλάνα των υπερατλαντικών πτήσεων, τα οποία πιστοποιούνται από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας για Διπλές Επιχειρήσεις Εκτεταμένης Δράσης, που σημαίνει πρακτικά πόση ώρα μπορεί να πετάει με μία μόνο μηχανή. Το Boeing 787 Dreamliner είναι πιστοποιημένο ότι μπορεί να πετάει για 330 λεπτά (δηλαδή 5,5 ώρες) με μία μόνο μηχανή.

Μάλιστα, το επιχείρημα υπέρ του αεροπλάνου ενισχύεται ακόμα περισσότερο εάν αναλογιστούμε πως στην πραγματικότητα, τα πιο πολλά αεροπλάνα μπορούν να πετάνε και χωρίς κανέναν κινητήρα σε λειτουργία για μεγάλη απόσταση λόγω της δύναμης της αερολίσθησης. Λόγω της αεροναυπηγικής του κατασκευής, για παράδειγμα, ένα Boeing 747 μπορεί να πετάει για 3,2 χιλιόμετρα για κάθε 1.000 πόδια πάνω από το έδαφος, ένας αριθμός που αν υπολογιστεί καταλαβαίνουμε πως υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε το αεροσκάφος να προσγειωθεί με ασφάλεια σε κάποιο αεροδρόμιο σε περίπτωση βλάβης.

«Είναι αποκρουστικό, πώς το τρώτε;»: Το πεντανόστιμο ελληνικό πιάτο που οι ξένοι δε θα καταλάβουν ποτέ (Pic)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Είναι αποκρουστικό, πώς το τρώτε;»: Το πεντανόστιμο ελληνικό πιάτο που οι ξένοι δε θα καταλάβουν ποτέ (Pic)