Ξεπέρασαν και τον χρυσό: Έχετε αντιληφθεί γιατί τα Rolex είναι πλέον τόσο ακριβά και σπάνια;
Βρείτε μας στο

Πριν μία εβδομάδα τέσσερις θρασύτατοι ληστές έσπασαν με σφυρί τη βιτρίνα στο κατάστημα της Rolex στην οδό Κολοκοτρώνη και έκλεψαν περίπου 20 ρολόγια της πασίγνωστης ελβετικής εταιρίας.

Οι ένοπλοι ληστές “χτύπησαν” λίγο πριν τις 11:00 το πρωί σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας, κοντά στην Παλαιά Βουλή και μάλιστα δεν δίστασαν να επιτεθούν στον φύλακα για να αρπάξουν την πολύτιμη λεία τους.

Είναι προφανές πως το κατάστημα της Rolex έγινε στόχος ληστών, διότι πλέον ένα ρολόι της συγκεκριμένης εταιρίας έχει ξεπεράσει σε αξία ακόμη και τον χρυσό! Υπενθυμίζεται ότι το συλλεκτικό Daytona, που φορούσε ο Αμερικανός ηθοποιός, Πολ Νιούμαν, είχε πωληθεί το 2017 σε δημοπρασία για 17,8 εκατομμύρια δολάρια!

Η Rolex κατασκευάζει μερικά από τα πιο εμβληματικά και πολυτελή ρολόγια στον κόσμο. Αυτό δεν ίσχυε πάντα. Τη δεκαετία του ’50 η εταιρία ανέπτυξε ένα πρακτικό, αθλητικό ρολόι κατάδυσης, που απευθυνόταν σε επαγγελματίες και σε όσους έχουν για χόμπι της καταδύσεις.

Έκτοτε, η Rolex άρχισε να εντυπώνεται στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως μία εταιρία που εστιάζει στην ποιότητα κατασκευής και αναπτύσσει χειροποίητα ρολόγια, με ακριβά υλικά. Ένα ρολόι Rolex είναι αλήθεια πως έχει υψηλό κόστος παραγωγής, πρόκειται για μία χρονοβόρα κατασκευή και περνάει από αλλεπάλληλους ποιοτικούς ελέγχους.

Αυτό όμως που εκτόξευσε την αξία των Rolex είναι η δυσκολία του αγοραστή να τα βρει. Παρότι, η ελβετική εταιρία κατασκευάζει περίπου ένα εκατομμύριο κομμάτια κάθε χρόνο, οι καταναλωτές που απευθύνονται σε εξουσιοδοτημένους εμπόρους δυσκολεύονται ή δεν βρίσκουν καθόλου νέα Rolex.

Για να αποφύγει κάποιος τις λίστες αναμονής, θα πρέπει να ανήκει στη λεγόμενη ευνοούμενη πελατεία του εξουσιοδοτημένου διανομέα. Από το 2016 και μετά ο κόσμος άρχισε να μιλάει διαρκώς για τις ετήσιες λίστες αναμονής, αφού εμβληματικά μοντέλα της μάρκας, όπως το Daytona ή το Submariner άρχισαν να εξαφανίζονται από τις βιτρίνες.

Προφανώς σε αυτό συνέβαλλε και η πανδημία του κορονοϊού, καθώς δημιούργησε προβλήματα στην παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα. Πολιτική της Rolex πάντως, είναι να διαθέτει τα περισσότερα μοντέλα της κατόπιν παραγγελίας στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της μάρκας.

Η ίδια εταιρία αρνείται ότι μέρος της στρατηγικής της είναι η δημιουργία τεχνητής έλλειψης. Μάλιστα, η Rolex το προηγούμενο φθινόπωρο προχώρησε σε μία σπάνια δήλωση, τονίζοντας πως προτεραιότητα παραμένει η ποιότητα και όχι η κάλυψη της τρέχουσας ζήτησης.

Παρόλα αυτά, αρκετοί πιστεύουν ότι η αδυναμία της Rolex να ικανοποιήσει τη μεγάλη ζήτηση είναι ουσιαστικά μία απόφαση της ελβετικής εταιρίας, η οποία ποντάρει στο λεγόμενο FoMO (fear of missing out). Στο φόβο δηλαδή να μη χάσεις το τι συμβαίνει, μία τάση που έχουν γεννήσει την τελευταία δεκαετία τα social media. Όσο πιο σπάνιο είναι κάτι, τόσο πιο πολύ το επιθυμείς και το θέλεις, επομένως έτσι αυξάνεται κατακόρυφα η ζήτηση και παράλληλα η αξία του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η περιορισμένη προσφορά ρολογιών Rolex έχει εκτοξεύσει τις τιμές και στις αγορές μεταπώλησης. Εκεί κάποιος μπορεί να βρει μεταχειρισμένα τα ίδια κομμάτια σε τιμές πολύ υψηλότερες, ακόμη και υπερδιπλάσιες από αυτές σε έναν εξουσιοδοτημένο έμπορο λιανικής ή ακόμη και στην ίδια την ιστοσελίδα της Rolex.

Η ελβετική εταιρία πάντως, επιμένει πως εκμεταλλεύεται τις παραγωγικές της δυνατότητες στο μέγιστο δυνατό και δεν πρόκειται να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα κατασκευής για να συμβαδίσει με την τρέχουσα αύξηση της ζήτησης. Ακόμη λοιπόν, και να μην είναι τεχνητή η έλλειψη ρολογιών στην αγορά, η Rolex εξυπηρετείται από αυτή την κατάσταση, διότι έτσι μεγαλώνει κι άλλο η φήμη της ως πολυτελές brand.