Στην αυτοκίνηση της δεκαετίας του ’80 ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα ήταν αδιαμφισβήτητα το Peugeot 205 GTI. Η γαλλική φίρμα λάνσαρε το συγκεκριμένο μοντέλο το 1984 με κινητήρα 1,6 λίτρων και ιπποδύναμη 105 άλογα. Δύο χρόνια αργότερα έφερε στο προσκήνιο μία ακόμη πιο δυνατή έκδοση με 115 ίππους και άλλη μία με κινητήρα 1,9 λίτρων και 130 ίππους, η οποία μάλιστα εξοπλιζόταν με δισκόφρενα μπρος-πίσω.
Έπειτα από σχεδόν 40 χρόνια τα εναπομείναντα Peugeot 205 GTI έχουν πλέον αποκτήσει συλλεκτική αξία. Μάλιστα, ένα εξ αυτών πέρασε από ολικό λίφτινγκ στη βρετανική εταιρία Tolman Engineering, εκσυγχρονίστηκε και πλέον φέρει όλα τα καλούδια της νέας εποχής, χωρίς όμως να χάνει το νοσταλγικό του χαρακτήρα, αφού οι εξωτερικές του γραμμές έμειναν αναλλοίωτες.
Φανταστείτε δηλαδή ένα αυτοκίνητο των 80s με υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, λειτουργικό ηχοσύστημα, φώτα LED, οθόνη αφής infotainment και ψηφιακός πίνακας οργάνων Motec LCD!
Βέβαια, η ομάδα της Tolman Engineering δεν έμεινε μόνο στο φαίνεσθαι, αλλά φρόντισε να αναβαθμίσει το Peugeot 205 GTI σε όλα τα επίπεδα. Αρχικά, ελέγχθηκε το αμάξωμα για σκουριά και γρατζουνιές.
Εν συνεχεία, πήραν σειρά τα μηχανικά μέρη, όπου έγιναν βελτιώσεις στον κινητήρα, στην ανάρτηση και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο 4κύλινδρος κινητήρας φόρεσε 16βάλβιδη κεφαλή και νέα εξάτμιση με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να αυξηθεί από τα 130 άλογα στα 203! Η αίσθηση στο χειροκίνητο κιβώτιο έγινε πολύ πιο μαλακή. Στις αναρτήσεις χρησιμοποιήθηκαν αμορτισέρ Bilstein.
Με όλες τις βελτιώσεις το Peugeot 205 GTI έγινε ακόμη πιο σφαιράτο, αφού όπως ανακοίνωσε η εταιρία κάνει πλέον το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα, αντί για 7,8 δευτερόλεπτα, που χρειάζονταν η ορίτζιναλ έκδοση. Επίσης, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα, από 190!
Για όποιον επιθυμεί να αποκτήσει ένα τέτοιο αναζωογονημένο μοντέλο, θα πρέπει να έχει υπόψιν του ότι η τιμή πώλησής του ξεκινά περίπου από τις 68.000 ευρώ, με την Tolman Engineering να υπόσχεται ότι θα δώσει «ζωή» και σε άλλα καυτά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’80 και του ’90.