Μακάρι να είναι αλήθεια αυτό που ακούγεται για τον Φερστάπεν

Σταυρώνουμε τα δάχτυλα…

Το να προσπαθήσεις ν’ αναλύσεις, από ακαδημαϊκής απόψεως, τους στίχους στο “NANA” του SNIK. Το να περάσεις 36 ώρες σερί βλέποντας μέσα από τον φακό ενός επαγγελματικού μικροσκόπιου τα νύχια σου να μεγαλώνουν. Το να διαβάσεις το «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο»- και τους δύο τόμους, εννοείται- του Μαρσέλ Προυστ.

Ορίστε: όχι ένα, όχι δύο, αλλά τρία πράγματα που είναι απείρως πιο ενδιαφέροντα από την φετινή σεζόν της Φόρμουλα 1, η οποία μοιάζει να έχει τελειώσει ήδη από το ξεκίνημά της.

Ο συνδυασμός Ρεντ Μπουλ-Μαξ Φερστάπεν είναι τόσο πολύ ανώτερος από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, που ακόμα κι αν πιάσουν επιτέλους τα βουντού που του κάνουν οι απανταχού τιφόζι και μείνει εκτός για τα μισά grand prix του 2024, αυτός και πάλι θα κατακτήσει δια υγιεινού περιπάτου τον τίτλο.

Τον 4ο συνεχόμενο, να θυμίσουμε, που θα έρθει μετά από 4 σερί του Χάμιλτον, ενώ είχαν προηγηθεί άλλοι τρεις της Μερσέντες (2 Χάμιλτον, 1 Ρόσμπεργκ) και 4 διαδοχικοί του Φέτελ. Μιλάμε για ανταγωνισμό η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ, όχι αστεία.

Πολλοί εξ υμών, που μικροί πέσατε στην κολυμπήθρα της αισιοδοξίας, συνεχίζετε να πιστεύετε πως η κατάσταση μπορεί ν’ ανατραπεί ή έστω να βελτιωθεί και να καταφέρουμε να δούμε επιτέλους ένα ολόκληρο αγώνα, αντί να κοιμόμαστε από τον 2ο γύρο σαν ανθρακωρύχοι που έσκαβαν 13 μέρες σερί και την 14η γύρισαν σπίτι τους.  Όμως, με τις ουσιαστικές αλλαγές στην F1 να έρχονται το 2026, δυστυχώς πάμε για μία γεμάτη (ακόμα) διετία ολοκληρωτικής κυριαρχίας των Ταύρων.

«Ναι μα ο Χάμιλτον πάει στην Φεράρι το 2025 (εύγε Λιούις, έκανες αυτό που έπρεπε…), μα η Σκουντερία είπε πως είναι πολύ κοντά στο να βρει την απάντηση που ψάχνει από την εποχή της Δ΄ Σταυροφορίας το 1204 και θα γίνει ξανά πρωταγωνίστρια, η Άστον Μάρτιν με τον Αλόνσο είναι επικίνδυνη, οι ΜακΛάρεν ανεβαίνουν κι έχουν τρομερό δίδυμο με τον Νόρις και τον Πιάστρι, η Αλπίν είχε θέσει προ τριετίας στόχο το 2025 να διεκδικεί τιτλχαχααχα», σας ακούμε να λέτε σαν άλλες Ζαν Ντ’ Άρκ. Καλά όλ’ αυτά, αλλά όλοι κατά βάθος ξέρουμε πως ο Μαξ έχει φτεράαααα και πάντα θα πετάει στην πίστα ψηλότερα από τους άλλους.

Τι μπορεί ν’ αποτελέσει τροχοπέδη στα σχέδια του Ολλανδού και να γίνει το πρωτάθλημα κατά τι πιο συναρπαστικό; Η ίδια η Ρεντ Μπουλ.

Όπως είναι γνωστό τοις πάσι πλέον, το ζήτημα με τον Κρίστιαν Χόρνερ και την απρεπή συμπεριφορά για την οποία τον κατηγόρησε μία εκ των υπαλλήλων της ομάδας, πήρε τεράστιες διαστάσεις.

Και μπορεί η Ρεντ Μπουλ μετά από ενδελεχή- όπως λέει η ίδια- έρευνα ν’ απάλλαξε τον Βρετανό και να έθεσε σε διαθεσιμότητα την κοπέλα (συγχαρητήρια παιδιά, well played, καθόλου ύποπτο), όμως οι τριγμοί στην RBR είναι περισσότεροι κι από αυτούς στα γόνατα 87χρονου με χρόνια αρθρίτιδα.

Ήδη ο πατέρας του Μαξ ζήτησε εμμέσως πλην σαφώς να πάρει πόδι ο Χόρνερ, ενώ φημολογείται πως το ίδιο επιθυμούν και οι μεγάλοι χορηγοί της Ρεντ Μπουλ. Φυσικά, όταν μιλάμε για το αγωνιστικό αφεντικό μίας ομάδας που έχει εξαϋλώσει όλες τις υπόλοιπες, κάτι τέτοιο μόνο εύκολο δεν είναι.

Εσχάτως, πάντως, πληθαίνουν τα ρεπορτάζ που κάνουν λόγο για αμέτρητες δικλίδες ασφαλείας στο συμβόλαιο που έχει υπογράψει ο Φερστάπεν με τους πρωταθλητές και που λήγει το 2028. Πράγμα που πρακτικά σημαίνει πως αν οι Ταύροι αρχίζουν να πηγαίνουν- εξωαγωνιστικά πάντα, μέσα στην πίστα είναι αδύνατο να τους πιάσουν οι άλλοι την τρέχουσα σεζόν- από το κακό στο χειρότερο και οι εντάσεις για το αν θα φύγει ή όχι ο Χόρνερ γίνουν καθημερινότητα, τότε μην εκπλαγείτε αν ο Μαξ καταλήξει…

(Μακάρι να είναι αλήθεια αυτό που ακούγεται για τον Φερστάπεν)

…στην Μερσέντες.

Τα «Ασημένια Βέλη», που αγωνίζονται με μαύρα μονοθέσια αλλά το παρατσούκλι τους δεν αλλάζει, μετά την απροσδόκητη φυγή του Χάμιλτον έχουν μείνει με-αυτό-που-φημολογείται-πως-έστειλε-ο-Χόρνερ-στην-εργαζόμενη-της-Ρεντ-Μπουλ στο χέρι.

Τι θέλει λοιπόν ο Τότο Βολφ για να επιστρέψει στον δρόμο των επιτυχιών; Τον κορυφαίο πιλότο του γκριντ (ναι, ξέρουμε-ξέρουμε: «Άσε μας κι εσύ ρε που είναι ο καλύτερος, με το μονοθέσιό του και ο Μαζέπιν παίρνει πρωτάθλημα» και ούτω καθεξής).

Οι πρώτες φήμες και τ’ απαραίτητα φώτοσοπ κυκλοφόρησαν ήδη, καθώς ο Γιος Φερστάπεν (μην σας ξεγελάει αυτό το «Γιος», ο μπαμπάς του Μαξ είναι) εθεάθη να μιλάει με το αφεντικό της Μερσέντες αφότου τα «έχωσε» στον Χόρνερ και έγινε το έλα να δεις.

Ε, να δούμε όμως: η Ρεντ Μπουλ προφανώς και είναι ένας αγωνιστικός πύραυλος, όμως είναι στημένη εξ ολοκλήρου πάνω στον πρωταθλητή της. Δεν είναι τυχαίο πως ο Σέρχιο Πέρεζ, του οποίου η προσέγγιση είναι η ιδανική για τα φύσει υποστροφικά μονοθέσια, δυσκολεύεται λόγω του υπερστροφικού στησίματος της RBR, με αποτέλεσμα ο Τσέκο να φαίνεται πολύ, πολύ, πολύ χειρότερος οδηγός απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Αν «αφαιρέσει» κανείς τον Μαξ από τους Ταύρους αυτοί δε θα γίνουν ακριβώς αρνάκια- ιδίως για το 2025 που πρακτικά δεν αλλάζουν οι κανονισμοί- όμως θα πρέπει ν’ αναθεωρήσουν πολλά πράγματα στον τρόπο που στήνουν το αυτοκίνητό τους.

Στον αντίποδα, η Μερσέντες αποκτά έναν κυριαρχικό οδηγό που δεν καταλαβαίνει ρε, δεν καταλαβαίνει, σαν την Αρτέμιδα Σπανού μετά το ματς κόντρα στην Ρωσία το 2017.

Η σπάνια ικανότητα του Φερστάπεν και η ωμή ταχύτητά του θα υπερκαλύψουν αρκετά προβλήματα της ομάδας του Βολφ, γιατί, όσο κι αν ακούγεται παράταιρο στις μέρες μας, ο οδηγός μπορεί ακόμα να κάνει τη διαφορά- μέχρι ενός σημείου, φυσικά.

Και, να σας πούμε και κάτι; Απλά σκεφτείτε το: Χάμιλτον-Λεκλέρκ στην Φεράρι, Φερστάπεν-Ράσελ στην Μερσέντες και στην Ρεντ Μπουλ να μείνει ο Πέρεζ ως πυλώνας σταθερότητας για 2ος οδηγός και να φέρουν για πρώτο κάποιον ελπιδοφόρο νεαρό όπως ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έχει δείξει πολύ καλά στοιχεία στην 65ετή καριέρα του.

Ευσεβείς πόθοι; Προφανέστατα: η λογική λέει πως ό,τι και να γίνει στην RBR ο Μαξ δεν είναι χαζός για να φύγει πριν, έστω, το 2026, έχοντας φτάσει τα 5 πρωταθλήματα. Τα πράγματα πρέπει να στραβώσουν ανεξήγητα πολύ στην υπόθεση Χόρνερ για να γίνει κάτι τέτοιο, με την πρόθεση της ομάδας του Μίλτον Κινς για να «σβήσει» το συμβάν να είναι πασιφανής. Όμως…

Όμως, να: θα ήταν μια κάποια λύση, γιατί πλέον δεν υπάρχει ούτε ένας ταλαντούχος βάρβαρος εκεί έξω που να μπορεί ν’ ανακατέψει λίγο την τετράτροχη τράπουλα.

Ο SNIK, μεταξύ μας, δεν καταλαβαίνουμε τι λέει, τα νύχια μας μεγαλώνουν εξωφρενικά αργά για να τα παρατηρούμε νυχθημερόν και όσες φορές κι αν πιάσαμε Προυστ στα χέρια μας ποτέ δεν φτάσαμε πέρα από την 11η σελίδα.

Γι’ αυτό το μόνο που θέλουμε είναι να ξαναγίνει υποτυπωδώς ενδιαφέρουσα η Φόρμουλα 1. Έστω λίγο.

Μετά το αιώνιο κόλλημά μας θα κάνει τα υπόλοιπα. Ένα μικρό σκίρτημα αρκεί για να πορωθούμε εκ νέου στο Μαξ.

Πολλά ζητάμε;