Πάνω κι από το ρόστερ εκατομμυρίων: Η δέσμευση-κλειδί του Γιαννακόπουλου που απογειώνει τον Παναθηναϊκό
Βρείτε μας στο

Η συχνότητα με την οποία μιλάει κάποιος, είναι που δίνει αξία μεγαλύτερη ή μικρότερη στα λεγόμενα του. Κι ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος δεν μιλάει ιδιαιτέρως στα μίντια. Πριν 2 χρόνια είχε εμφανιστεί στον Σρόιτερ και πριν 5 χρόνια στο SDNA.

Ναι σίγουρα, λέει πολλά μέσω Instagram, αλλά εκεί είναι πιο raw, λιγότερο δομημένος και τις περισσότερες φορές έχει μια τρολ διάθεση. Εκεί επίσης τοποθετείται αρκετές φορές ως Δημήτρης Γιαννακόπουλος χρήστης του Instagram κι όχι ως ιδιοκτήτης του Παναθηναϊκού. Έχει δηλαδή πολλές πλευρές.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο SDNA, στον Βασίλη Παπαθεοδώρου και τον Τόλη Κοτζιά, έδωσε απαντήσεις στα πάντα, κέντρισε το ενδιαφέρον με όσα είπε για τον Ιτούδη, τον Παπαγιάννη, τον Μπαρτζώκα, τον Σπανούλη, για το κάλεσμα στους Αγγελόπουλος, για την μετριοπαθή στάση του απέναντι στον Λιόλιο, αλλά κυρίως για το όραμα που έχει να κάνει τον Παναθηναϊκό στο μπάσκετ μια υγιή επιχείρηση, πέραν από μια πρωταγωνίστρια ομάδα.

Αυτό το όραμα δεν είναι μια θεωρία. Ο Παναθηναϊκός, αν δεν είχε αποφασίσει να «αποτραβηχτεί» ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος το 2020, λόγω της κατάστασης με τον Μπερτομέου, όπως έχει τονίσει, θα είχε γίνει ήδη αυτό που οραματίζεται ο ιδιοκτήτης του. Ή, τουλάχιστον, θα είχε διανύσει 4-5 βήματα μπροστά και η υπογραφή για το γήπεδο θα έφερνε την απογείωση.

Σε επίπεδο μάρκετινγκ, ο Παναθηναϊκός ήταν σε πολύ ανώτερο level σε σχέση με κάθε άλλη ομάδα στην Ελλάδα, αλλά και σε σχέση με την πλειοψηφία των ευρωπαϊκών. Ίσως μόνο η Ζαλγκίρις να μπορούσε να σταθεί στο ίδιο επίπεδο με το Τριφύλλι. Κι αυτό όχι στο ψηφιακό της μάρκετινγκ, αλλά στο κομμάτι εμπορικών χρήσεων στο γήπεδό της και στο promo.

Είπε λοιπόν ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος ότι θέλει να ξεπεράσει και το NBA ως προς την διαμόρφωση του γηπεδικού περιβάλλοντος αλλά και πέριξ του γηπέδου, προσφέροντας μια εμπειρία στον επισκέπτη, στον θεατή, ενός ματς, που υπερβαίνει το αγωνιστικό. Έχει όμως ως πολύ βασικό το αγωνιστικό.

Και αποκάλυψε πως για αυτό το όραμα θα ξοδέψει στα επόμενα τρία χρόνια 100 εκατομμύρια ευρώ περίπου.

Κάπου εκεί τέθηκε η πολύ εύστοχη ερώτηση που αφορά το αγωνιστικό, το οποίο προφανώς και ορίζει πολλά.

κροκάδα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Ρισκάραμε… σαλμονέλα: Τα γλυκό της παιδικής μας ηλικίας που πλέον κανείς δεν τολμά να δώσει στο παιδί του

«Αν η φετινή επένδυση δεν πετύχει, θα αναθεωρηθεί αυτό το όραμα;», τον ρώτησε ο Βασίλης Παπαθεοδώρου.

Λογικό ερώτημα, αλλά και ταυτόχρονα καλή ευκαιρία για να εξηγηθεί η πίστη του διοικητικού ηγέτη της ομάδας στη φετινή στελέχωση και να τονιστεί πως δεν εξασφαλίζει κανέναν τίτλο. Εξασφαλίζεται όμως κάτι πολύ πιο σημαντικό.

Στο τέλος της ημέρας, αυτός που πάει σε ένα ματς, δεν πάει γιατί βλέπει τελικό Ευρωλίγκας στο τέλος της διαδρομής. Πάει στο πρώτο ματς γιατί βάσει ρόστερ έχει μια προσδοκία. Αυτή είναι να απολαύσει το θέαμα, να δει ωραίο μπάσκετ. Κι αν αυτή η προσδοκία του επιβεβαιωθεί στα πρώτα 3-4 ματς, θα συνεχίσει να πηγαίνει. Και θα φέρνει κι άλλον για παρέα. Έτσι, θα γεμίζει το γήπεδο και θα έχουν αξία όλα τα χορηγικά και όλες οι εγκαταστάσεις.

Αν όμως το θέαμα δεν αρέσει και προκαλεί δυσφορία, θα δοθεί 2η ευκαιρία, θα δοθεί 3η, μετά ο θεατής δεν θα ξαναπάει. Και θα μαραζώνει το όραμα.

Εδώ ο DPG έδωσε την απάντηση που πρέπει να βάλουν στο μυαλό τους όλοι οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού που θα πάνε φέτος στο ΟΑΚΑ.

Ο Γιαννακόπουλος είπε ότι οι τίτλοι μπορεί να μην έρθουν την αγωνιστική σεζόν 2023-2024, κρίνει μάλιστα ως φαβορί τον Ολυμπιακό λόγω χημείας στο ρόστερ, αλλά και το (εντυπωσιακό, είναι η αλήθεια- ιδίως αν λάβουμε υπόψη τις δυσκολίες που υπήρχαν) ρόστερ των Πράσινων θα παίξει ωραίο μπάσκετ.

Κάποιες φορές θα κερδίζει, κάποιες όχι. Όσο προχωράει η δουλειά του Αταμάν, η ελπίδα είναι οι κάποιες φορές νίκης να γίνουν πολλές, να γίνουν πλειοψηφία, και οι ήττες ισχνή μειοψηφία. Αυτό μπορεί να μην έρθει την πρώτη χρονιά, αλλά θα έρθει την δεύτερη μέσα από τη δουλειά.

Στην ουσία, ο Γιαννακόπουλος αφαίρεσε από την ομάδα την πιεστική υποχρέωση κατάκτησης τίτλων από την πρώτη κιόλας χρονιά. Όσο έμπειροι παίκτες κι αν είναι οι 12-13, η απαίτηση της εξέδρας στο ΟΑΚΑ, πολλές φορές μπορεί να λυγίσει τρομερά έναν παίκτη. Αν όχι τον μπαρουτοκαπνισμένο Σλούκα, σίγουρα τον Λεσόρ ή τον Βιλντόσα.

Είναι σημαντικό να καταλάβει ο φίλαθλος του Παναθηναϊκού ότι η διοίκηση έκανε το καθήκον της. Αλλά αυτό δεν υπογράφει καμία επιτυχία, καμία κατάκτηση. Ο Αταμάν είναι εχέγγυο, αλλά πολλά μπορεί να συμβούν σε μια χρονιά και να αργήσει να έρθει η πρόοδος. Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, η κερκίδα πρέπει να έχει υπομονή.

Όσο περισσότερα τα λεφτά, τόσο μεγαλύτερη η πίεση, συνήθως. Αυτό φέτος δεν πρέπει να ισχύσει. Δεν χρειάζεται ντοκτορά αθλητικού μάνατζμεντ για να καταλάβει κανείς ότι 7 παιχταράδες και 5 καλοί παίκτες δεν φτιάχνουν σε 2 μήνες ομαδάρα.

Αυτό πρέπει να είναι το μότο του μέσου Παναθηναϊκού. «Πάμε στο γήπεδο για να χαρούμε υπερπαίκτες να παίζουν ωραίο μπάσκετ, αλλά μπορεί να μην κάτσει η νίκη και ο αντίπαλος να παίξει ακόμα καλύτερα». Κι αυτό απόλαυση είναι. Αυτή τη νοοτροπία πάει να εγκαταστήσει στο μυαλό του  μέσου φιλάθλου ο Γιαννακόπουλος.

Και γι’ αυτό είναι εξίσου σημαντικό που έχει επικοινωνήσει στους οργανωμένους, που στο παρελθόν φέρουν ευθύνη για μεγάλα πρόστιμα που «έπεσαν» στο κεφάλι της ομάδας, ότι το παραμικρό καπνογόνο ή λέιζερ θα είναι ζημιογόνο.

Θα πρέπει- κι αυτό το κατέστησε σαφές ο ισχυρός άνδρας του Τριφυλλιού μιλώντας στο SDNA-οι οργανωμένοι να συνυπάρξουν αρμονικά με τον οικογενειάρχη. Αυτόν που πληρώνει κανονικά εισιτήριο για να δει μπάσκετ κι όχι για να «τρώει» τεράστιες ποσότητες καπνού, ούτε να διακόπτεται το ματς για λέιζερ ή άλλα αντικείμενα που κάνουν παρέλαση στο παρκέ.

Γιατί στο εταιρικό όραμα που έχει ο Γιαννακόπουλος, ο πελάτης είναι το παν. Και πελάτης δεν είναι (μόνο) οι οργανωμένοι. Είναι αυτός που θα πάει με 3 φίλους, το κορίτσι και το αγόρι που έχουν σχέση και γουστάρουν το μπάσκετ, η μαμά με τον μπαμπά και τα δύο παιδιά τους.

Αυτό δηλαδή που θα έπρεπε από χρόνια να ισχύει στον ελληνικό αθλητισμό. Δυστυχώς, στο ποδόσφαιρο δεν πρόκειται να συμβεί. Προτιμάμε να βάζουμε φωτιά στην OPAP Arena, στην Τούμπα, τη Λεωφόρο, το Καραϊσκάκη και το Χαριλάου. Οι εκεί διοικήσεις δεν έδειξαν και ποτέ ενδιαφέρον να σεβαστούν τον πελάτη τους.

Ο μπασκετικός Παναθηναϊκός πάει να πρωτοπορήσει για τα ελληνικά δεδομένα ως προς αυτό. Κάθε φίλαθλος που θα πηγαίνει φέτος στο γήπεδο, πρέπει να έχει πρώτα αυτό στο μυαλό του. Να επιτρέπει στον διπλανό του να απολαύσει αυτό που θα φτιάξει ο Αταμάν.

Γιατί θα φτιάξει κάτι ωραίο. Μπορεί αυτό το ωραίο να μη φέρει ούτε έναν τίτλο άμεσα. Αλλά θα είναι ωραίο χωρίς αμφιβολία…