Παναθηναϊκός social media

Ο Παναθηναϊκός τους αφήνει όλους πίσω...

Σε αυτό μπορούμε άνετα να πούμε πως υπερτερεί έναντι όλων στην Ελλάδα

Αν ποτέ στην Ελλάδα ξεφύγουμε από την μικροπρεπή νοοτροπία του να θεωρούμε εαυτούς φιλάθλους που αντιμετωπίζουν τα πάντα με τον παλιακό τρόπο, θα δούμε πως οι ομάδες είναι και εταιρείες και πρέπει να ικανοποιούν τον πελάτη παντί τρόπω. Κι ο Παναθηναϊκός το κάνει.

Οκ, μπορεί μέσα στο γήπεδο να υπάρχει συχνά γκρίνια και το ανικανοποίητο, αλλά εκτός γηπέδου, σε επίπεδο εταιρικής αντίληψης και οργανωτικό ο Παναθηναϊκός αυτή τη στιγμή είναι ο καλύτερος στην Ελλάδα.

Τα social media μπορεί να φαίνονται αδιάφορα ή να αναθεματίζονται, αλλά είναι ένα πολύ μεγάλο και κυρίαρχο εργαλείο δουλειάς και στην περίπτωση του αθλητισμού σφυρηλατεί και τη σχέση του φιλάθλου με την ομάδα του. Δεν περιμένει να αισθανθεί κοντά της μόνο στο γήπεδο, παίρνει «μυρωδιά» και ενώνεται με συνοπαδούς μέσω των social.

Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός έχει επενδύσει σε πολύ αξιόλογα άτομα για αυτό το κομμάτι. Όχι, δεν τα ξέρουμε προσωπικά, αλλά βλέπουμε τη δουλειά τους και είναι ό,τι πιο φρέσκο και μοντέρνο θα συναντήσει κανείς σε social media αθλητικών συλλόγων.

Συνολικά ο Παναθηναϊκός δείχνει να γνωρίζει από εταιρική αντίληψη, αφού και στο μπάσκετ είναι Νο1 στην Ελλάδα και από τους καλύτερους στην Ευρώπη στο κομμάτι που περιλαμβάνεται στην ομπρέλα του social media communication & marketing.

Γιατί ακόμα και οι αναρτήσεις που δεν περιλαμβάνουν κάτι το εμπορικό, αλλά πυροδοτούν μια διάδραση, μέρος του μάρκετινγκ είναι.

Εννοείται πως ο ερχομός του Φατίχ Τερίμ εκτόξευσε το κοινό και την απήχηση, αλλά είναι και σαφές πως έχει ανέβει πολύ το επίπεδο των αναρτήσεων και της επαφής με το κοινό.

Αν αφήσουμε στην άκρη το ατόπημα με το σκίτσο με το σκουφάκι του Λουτσέσκου που, πραγματικά, δε χρειαζόταν, όλη η υπόλοιπη διαχείριση είναι μαεστρική.

Έχει φαντασία, έχει χιούμορ, έχει δημιουργικότητα. Βλέπεις τα μικρά κόμικ που περιγράφουν το αποτέλεσμα ενός αγώνα, τα βίντεο με challengers για τους ποδοσφαιριστές, τα βίντεο μετά τα ματς με παίκτες να κάνουν δηλώσεις, βλέπεις τα ωραία εικαστικά που φτιάχνονται και κατανοείς τι σημαίνει το να ξεφεύγουμε από τα στενά και παλιακά πρότυπα που θέλουν έναν φίλαθλο να είναι μόνο φίλαθλος.

Όχι. Όποιος πατάει στο γήπεδο, όποιος πληρώνει συνδρομή, ακόμα κι αυτός που ακολουθεί τη σελίδα στο Instagram, είναι και πελάτης. Και πρέπει να έχει απαιτήσεις ως προς τις υπηρεσίες που του παρέχονται.

Σίγουρα, γηπεδικά ο Παναθηναϊκός δε μπορεί να κάνει πολλά μέχρι να γίνει το γήπεδο στον Βοτανικό, αλλά αυτό που κάνει στα social είναι ένα επαρκές δείγμα-μήνυμα προς τον μέσο φίλαθλο ότι τον αντιμετωπίζει με σεβασμό και τη μέγιστη γνώση παροχής υψηλών υπηρεσιών.

Μπορεί το περιτύλιγμα να είναι ένας σχολιαστικός χουλιγκανισμός σε αρκετές περιπτώσεις, αλλά αυτό είναι ζήτημα κοινού και όχι του admin. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ο Παναθηναϊκός είναι μια λιγότερο λαϊκή εκδοχή του Τσίλι Καφενείο και του Luben. Και αυτό πετυχαίνει.