Οι μεγάλες απογοητεύσεις: 3 κλάδοι στην Ελλάδα που αποδείχτηκαν κατώτεροι των περιστάσεων στην κρίση του κορωνοϊού

Θα περιμέναμε να τα πάνε πολύ καλύτερα- έτσι δεν είναι;

Ο κορωνοϊός- ουδείς μπορεί να ισχυριστεί κάτι διαφορετικό- «προσγειώθηκε» μ’ εκκωφαντικό και συνάμα αποκρουστικό τρόπο στις ζωές μας, αλλάζοντάς τες άρδην προς το χειρότερο. Αυτή την στιγμή περισσότεροι από 3.500.000.000 άνθρωποι βρίσκονται (ακόμα) σε καραντίνα, με τις κυβερνήσεις να ψάχνουν τρόπο να επιστρέψουμε σιγά-σιγά στην κανονικότητα.

Όπως είναι απολύτως λογικό σε καταστάσεις πανδημίας με χιλιάδες συνανθρώπους μας να χάνουν την ζωή τους και εκατομμύρια παγκοσμίως να νοσούν, το lockdown κρίθηκε- ορθώς- επιβεβλημένο, προκειμένου ν’ αποφευχθούν τα πολύ χειρότερα.

Ωστόσο, αυτό το μονοπάτι οδήγησε, μοιραία, στο να πληγούν άπειρες επιχειρήσεις παγκοσμίως, οι οποίες είτε αναγκάστηκαν να κλείσουν είτε είδαν τα κέρδη τους να κατακρημνίζονται.

Φυσικά, μέσα σ’ αυτή την καινοφανή κρίση, υπήρξαν και μερικοί κλάδοι που εκτοξεύτηκαν, παρουσιάζοντας άνοδο ακόμα και της τάξης του 250%- και δε μιλάμε μόνο για τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και για την Ελλάδα.

Τα μαγαζιά με είδη πρώτης ανάγκης, όπως ήταν λογικό, είδαν τις δουλειές τους να παίρνουν την… ανιούσα, αυτές που κάνουν delivery κτλ. Ωστόσο, 3 εξ αυτών αποδείχτηκαν πολύ κατώτερα των περιστάσεων και δεν πέρασαν ούτε καν τη βάση στη χώρα μας.

Σε ποια αναφερόμαστε;

Σούπερ Μάρκετ

Ο απόλυτος «νικητής» εν μέσω Covid-19, καθώς κάτι η βόλτα στο άγνωστο (Πόσο θα διαρκέσει η καραντίνα; Θα φτάσουν τα τρόφιμα; Μήπως ξεμείνουμε από χαρτί υγείας;), κάτι η αδιάλειπτη τρομολαγνεία που κυρίευσε τους πάντες, μετέτρεψαν τα σούπερ μάρκετ στο πιο in μέρος της (κάθε) πόλης, με τους πολίτες να τρέχουν να εφοδιαστούν με τα απαραίτητα (ή και όχι τόσο απαραίτητα). Μόνο που…

Μόνο που, κακά τα ψέματα, τα σούπερ τα έκαναν μεγαλοπρεπώς μαντάρα: οι ελλείψεις τους σε βασικά πράγματα- αν και, από ένα σημείο και μετά, εν μέρει δικαιολογείται- ήταν ξεκάθαρη, ενώ τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα που θα βοηθούσαν στο #menoumespiti και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα σε φαρσοκωμωδία.

Ο λόγος;

Ακόμα και αν κατάφερνες, μετά από πάρα πολλή αναμονή και τρομερό «σκάλωμα» των σάιτ τους, να παραγγείλεις και να προχωρήσεις στην πληρωμή, έβλεπες πως οι διαθέσιμες ημερομηνίες παράδοσης ήταν 20+ μέρες μετά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις μιλούσαμε για αναμονή ακόμα και 25 (ή και παραπάνω!) ημερών.

Και ακόμα κι αν έκανες υπομονή 3.5 βδομάδες μέχρι να ‘ρθουν τα προϊόντα που πήρες, σε πολλές περιπτώσεις έλειπαν αρκετά, με τις εταιρίες να ενημερώνουν την ημέρα της παράδοσης πως δεν υπήρχαν όλα όσα φαίνονταν ως «διαθέσιμα» στο σάιτ και ότι η διαφορά (σε περίπτωση που είχες  πληρώσει με κάρτα) θα σου επιστραφεί.

Βέβαια, για τις μεγάλες καθυστερήσεις αναφέρθηκε πως δεν υπάρχουν αρκετά φορτηγά-ψυγεία για να μεταφέρουν, κυρίως, τα τρόφιμα (δεν ήταν λίγες οι φορές που πολλά γιαούρτια έφτασαν στον προορισμό τους πιο ξινισμένα κι από τα μούτρα της Σωσώς στα «Εγκλήματα») και πως δεν ευθύνεται γι’ αυτό η έλλειψη προσωπικού, όμως και πάλι όταν διαφημίζεις κάτι τόσο πολύ περιμένεις να λειτουργεί αν όχι τέλεια, έστω αρκετά καλά.

Φευ…

Ηλεκτρονικά φαρμακεία 

Ένας κλάδος που επίσης γνωρίζει μεγάλες… πιένες εδώ και 1.5 μήνα- και απολύτως λογικό, μιας και σου φέρνουν ό,τι θέλεις στο σπίτι σου και αποφεύγεις τη μετάβαση σε «κανονικό» φαρμακείο.

Ναι, αυτό το «ό,τι θέλεις», όμως, κατ’ ευφημισμόν: οι ελλείψεις στα ηλεκτρονικά φαρμακεία είναι περισσότερες από τις… παρουσίες, ενώ και ο χρόνος παράδοσης, πλέον, των πακέτων συναγωνίζεται τον αντίστοιχο των σούπερ μάρκετ.

Θα περίμενε κανείς από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία- έναν τομέα, δηλαδή, που «τρέχει» εδώ και αρκετά χρόνια στην Ελλάδα- να είναι πιο οργανωμένα και να αντιδράσουν καλύτερα στην πανδημία, αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη.

Εταιρίες κούριερ

Επίσης ένας κλάδος που «άνθισε» ακόμα περισσότερο μεσούσης της κρίσης, καθώς «εξαλείφει» τη φυσική παρουσία στα καταστήματα και παραδίδει στην πόρτα σου ό,τι παραγγείλεις online ή, για παράδειγμα, ό,τι θέλουμε να στείλουμε ή να λάβουμε σε/ από δικά μας πρόσωπα, ειδικά τώρα που απαγορεύονται οι άσκοπες μετακινήσεις.

Ολ’ αυτά, βέβαια, στη θεωρία. Γιατί στην πράξη τα πακέτα φτάνουν με τόσο μεγάλη καθυστέρηση που ακόμα και ο όρος «καθυστέρηση» είναι λίγος για να το περιγράψει, ενώ υπάρχει πάντοτε και αυτό το υπέροχο «Ελάτε να το παραλάβετε από το κατάστημα» (μάλλον πέρασαν και δε μας βρήκαν σπίτι…)- να πάμε, δηλαδή, σε έναν μικρό χώρο με άλλα πόσα άτομα να περιμένουν.

Όχι και το πιο έξυπνο πράγμα για να κάνει κάποιος, έτσι;

Φυσικά, όπως προείπαμε, υπάρχουν ελαφρυντικά και στις 3 περιπτώσεις, μιας και ο κορωνοϊός δεν είναι μια εύκολα διαχειρίσιμη κατάσταση. Ακόμα κι έτσι, όμως, η ουσία δεν αλλάζει…