Τίτλοι τέλους: Το στολίδι της Αθήνας με «την τελευταία λέξης της τεχνικής και των ανέσεων» βάζει λουκέτο

Τέλος μιας ολόκληρης εποχής για το υπόγειο της Πατριάρχου Ιωακείμ 5

Για 60 ολόκληρα χρόνια στέγαζε τις ψυχαγωγικές νυχτερινές αναζητήσεις των σινεφίλ (και όχι μόνο). Ή μάλλον για να ακριβολογούμε για 58, καθώς οι κινηματογραφικοί χώροι – όπως και τα θέατρα – επλήγησαν βαρύτατα από την πανδημία του κορωνοϊού.

Οι κλειστές αίθουσες στην κατηγορία «θέαμα» ήταν μία από τις παράπλευρες απώλειες της επέλασης του covid και στην περίπτωση του ιστορικού Empassy, δυστυχώς, οι αναδουλειές έφεραν μαζί και τον επιθανάτιο ρόγχο.

Η μοναδική κινηματογραφική αίθουσα της περιοχής του Κολωνακίου, το εμβληματικό υπόγειο της Πατριάρχου Ιωακείμ 5, έκλεισε στο πρώτο lockdown και έκτοτε δεν άνοιξε ξανά. Σύμφωνα με πληροφορίες του freecinema.gr δεν πρόκειται να λειτουργήσει ξανά ως κινηματογράφος, αλλά θα μετατραπεί σε… νυχτερινό κέντρο.

Πρόκειται για ακόμα μία μεγάλη απώλεια στην κινηματογραφική ζωή της πρωτεύουσας, η οποία αφήνει χωρίς σινεμά μια ολόκληρη περιοχή. Το «Όσκαρ» στην Αχαρνών έκλεισε τον περασμένο Ιανουάριο, μετά από μισό και πλέον αιώνα προβολών, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να λειτουργούν μόνο πέντε κινηματογράφοι στο κέντρο της Αθήνας (το Ααβόρα της Ιπποκράτους δεν άνοιξε καθόλου φέτος και η τύχη του είναι άγνωστη).

Το Embassy ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 29 Δεκεμβρίου του 1962, διαθέτοντας αρχικά 550 θέσεις, οι οποίες τα τελευταία χρόνια είχαν περιοριστεί σε 384. Η αίθουσα του Embassy ήταν κομψότατη, δημιουργώντας μια αρχοντική αύρα την οποία συνόδευε αντίστοιχη θαλπωρή. Σε τεχνικό επίπεδο οι υπηρεσίες που πρόσφερε ήταν άρτιες. Γνώρισε στιγμές αίγλης, διατηρώντας μια αρκετά κοσμική κίνηση πελατείας, ενώ ανήχθη στις συνειδήσεις του κοινού σε πολιτιστικός φορέας, φιλοξενώντας ουκ ολίγες κινηματογραφικές πρεμιέρες, ενώ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 συνεργαζόταν με την Ταινιοθήκη της, η οποία διοργάνωνε εβδομάδες προβολών σχεδόν σε μηνιαία βάση.

High-light της διαδρομής του ήταν πάντως ένα «μεσαιωνικό» συμβάν, στις 13 Οκτωβρίου του 1988, κατά την έναρξη της προβολής του «Τελευταίου Πειρασμού» του Μάρτιν Σκορσέζε. Τότε που ορδές αγανακτισμένων «πιστών» δημιούργησαν επεισόδια, ενώ μερίδα φονταμεταλιστών έσπασε την πίσω πόρτα, μπήκε στην αίθουσα κι έσκισε την οθόνη…

Το τελευταίο διάστημα το Embassy είχε περιέλθει σε απόλυτη παρακμή, με τα φθαρμένα καθίσματα και τις διαρροές νερού να είναι τα πιο ορατά προβλήματα. Τα απλήρωτα ενοίκια της επιχείρησης που το διαχειριζόταν είχαν συσσωρευτεί και ήταν ο βασικός λόγος που ο ιδιοκτήτης του αποφάσισε να τον παραδώσει για άλλη χρήση. Παραδόξως αυτή προορίζεται να είναι για νυχτερινή διασκέδαση με δυνατή μουσική – εγχείρημα αμφιβόλου επιτυχίας πάντως, καθώς ο κινηματογράφος βρίσκεται κάτω από πολυκατοικία και σύμφωνα με τις πληροφορίες του freecinema.gr, οι ενοικιαστές έχουν σοκαριστεί ήδη από αυτή την προοπτική.

Ας ελπίσουμε να είναι αυτό το τελευταίο λουκέτο ιστορικού κινηματογράφου, αν και η (σκληρή) πραγματικότητα είναι ότι η πανδημία δεν αφήνει πίσω της μόνο χρέη στους επιχειρηματίες, αλλά και μια ολόκληρη… γενιά συνδρομητών του Netflix.