Όταν σταμάτησε η μηχανή: Η τελευταία κίνηση του πιλότου για να σωθεί το αεροπλάνο του Σάλα

Έχουν περάσει λίγα εικοσιτετράωρα από την ημέρα που οι έρευνες εντοπισμού του μοιραίου αεροσκάφους στο οποίο επέβαινε ο Εμιλιάνο Σάλα και ο πιλότος έφεραν αποτέλεσμα.

Όπως όλοι φοβόντουσαν, το Piper Malibu εντοπίστηκε 13 ημέρες μετά την εξαφάνισή του στον βυθό της θάλασσας, σε βάθος 65 μέτρων.

Μέσα στα συντρίμμια και μία ανθρώπινη σορός η οποία σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες πληροφορίες που έρχονται από το αρμόδιο τμήμα διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων, ανασύρθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης «με όσο το δυνατόν πιο αξιοπρεπή τρόπο, κάτω από δύσκολες συνθήκες», προκειμένου να ταυτοποιηθεί και να καταστεί σαφές αν πρόκειται για τον 28χρονο Αργεντίνο επιθετικό ή τον ανειδίκευτο πιλότο Ντέιβιντ Ιμπότσον.

Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί αν θα οργανωθεί επιχείρηση ανάσυρσης και του ίδιου του αεροσκάφους – ή τουλάχιστον ότι απέμεινε από αυτό. «Είναι καταστροφικά διαλυμένο», αναφέρουν τα διεθνή Μέσα με την υπερβολή της φράσης να καθιστά σαφές το μέγεθος της τραγωδίας.

Οι γονείς του Σάλα, πάντως, αυτό επιθυμούν. Ο εντοπισμός του πραγματοποιήθηκε ύστερα από ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη επιχείρηση αυτών που μέσω εράνου συγκέντρωσαν το απαιτούμενο ποσό. Ήταν ο 60χρονος Αμερικανός ερευνητής – ωκεανογράφος Ντέιβιντ Μιρνς, που εντόπισε το διαλυμένο Piper Malibu,ωστόσο σαφείς απαντήσεις για τις τελευταίες στιγμές πριν τη συντριβή πιθανότατα θα αργήσουν πολύ να δοθούν.

Τελευταίες πληροφορίες δια στόματος του πραγματογνώμονα σε αεροπορικά θέματα Μισέλ Πολάκο, κάνουν λόγο για προσπάθεια του Ιμπότσον να προσθαλασσώσει το αεροσκάφος, προσπαθώντας να κάνει την πρόσκρουση όσο το δυνατόν πιο ομαλή.

«Μπορούμε να υποθέσουμε ότι το αεροπλάνο δεν έπεσε ανεξέλεγκτα στο νερό, αλλά ο πιλότος πιθανότατα κατέβαλε κάθε προσπάθεια για όσο το δυνατόν πιο ομαλή επαφή με τη θάλασσα όταν θα σταμάτησε να λειτουργεί η μηχανή του μικρού αεροσκάφους. Βέβαια, ούτως ή άλλως ήταν πολύ δύσκολη η αποστολή αυτή», δηλώνει με τα λεγόμενά του προκαλούν ερωτηματικά στους γνώστες του αντικειμένου.

Πόσο πιθανό είναι ένας πιλότος χωρίς άδεια (!) να γνώριζε την όλη διαδικασία της προσθαλάσσωσης – ή αλλιώς ditching;

Ζητώντας από έναν πιλότο να σου εξηγήσει τη διαδικασία εκτέλεσης τη προσθαλάσσωσης, το πρώτο που θα ακούσεις είναι πως πρόκειται για «διαδικασία ανάγκης» η οποία σχετίζεται αποκλειστικά με τον άνεμο και τον κυματισμό της θάλασσας.

Αποτελεί επιχείρηση εξαιρετικά επικίνδυνη, η οποία αναφέρεται μεταξύ των διαδικασιών ανάγκης στο manual κάθε αεροσκάφους. Το επίπεδο δυσκολίας αυξάνεται κατακόρυφα στην περίπτωση που η προσπάθεια εκτέλεσης του ελιγμού για προσθαλάσσωση λάβει χώρα υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, νύχτα ή –ακόμα χειρότερα- συνδυασμό των δύο.

Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, ένας πιλότος «ανειδίκευτος και άκρως επικίνδυνος» σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Sun, να ανταποκριθεί στις όποιες προσδοκίες;

Ο άνθρωπος στο πιλοτήριο παρουσιάζεται να μην είχε καν δίπλωμα για να πετά το αεροσκάφος, προσπαθώντας να συμπληρώσει ώρες για να το αποκτήσει, οδηγώντας στα ψηλά τολμηρούς που έκαναν ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο.

Ο ίδιος εργαζόταν ως υδραυλικός αλλά και ως DJ σε διάφορα clubs, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες στους λογαριασμούς του στα social media.

Σε συνέντευξή του στο TyC Sports, ο έμπειρος κυβερνήτης αεροσκαφών, Χόρχε Πολάνκο, χαρακτήρισε ως εγκληματική την πρωτοβουλία της απογείωσης υπό τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.

«Είναι τρελό το να διασχίσεις βράδυ τα Νησιά της Μάγχης με τόσο κακό καιρό και έναν μόνο κινητήρα. Κάποιος άφησε αυτό το παιδί να κάνει κάτι τρελό και το πιθανότερο είναι να του κόστισε τη ζωή. Η αλήθεια είναι πως αυτό είναι εντελώς ανόητο, εγκληματικό. Κάποιος τον συμβούλεψε λάθος.

Είναι σαν να πετάς στην Ανταρκτική τον χειμώνα με ένα μικρό αεροσκάφος, που μπορεί να επηρεαστεί από τον παγετό και να έχει συνέπειες στη μηχανή. Απορώ ποιος επέτρεψε την απογείωση. Είμαι έκπληκτος με όσα συνέβησαν».

Το μόνο που μένει τώρα είναι το οριστικό φινάλε.

Αν σου άρεσε πάτα