Συνειδητοποιεί κανείς πόσο ντροπιάζει την Ελλάδα αυτό το αισχρό έθιμο;

Είναι πραγματικά για κλάματα η κατάσταση σε αυτή τη χώρα, απ΄όλες τις απόψεις. Έχουμε τόσες μέρες που καίγεται η Εύβοια και πριν λίγες ώρες ένας τύπος έβαλε φωτιά σε ξερόχορτα στη Σαλαμίνα και προφανώς η φωτιά ξέφυγε από τον έλεγχο.

Αυτή τη φορά βέβαια δεν θα μιλήσουμε για την ηλιθιότητα του Έλληνα. Όχι. Την έχουμε εξαντλήσει την κουβέντα επ΄αυτού. Θα μιλήσουμε για ένα άλλο θέμα που κι αυτό θα έπρεπε να έχει εξαντληθεί.

Για τις ρημάδες τις «παραδόσεις» και τα «έθιμα». Μην του πειράξεις του Έλληνα την παράδοση, μη και τον ξεβολέψεις, θα σε κατακεραυνώσει. Θα σε μαυρίσει στις εκλογές, θα βρίζει θεούς και δαίμονες, μέχρι και στους δρόμους μπορεί να βγει.

Πάμε λοιπόν σε ένα έθιμο που θα έπρεπε ως έννοια να πάρει παντελώς αρνητική χροιά πια. Να έχει την πορεία της λέξης τύραννος. Ειρήσθω εν παρόδω, να πούμε κι ότι η λέξη «απάνθρωπο» στους τοίχους θα πρέπει να πάψει πια να χρησιμοποιείται, γιατί είναι πια δεδομένο ότι δεν υπάρχει ίχνος ευαισθησίας στον άνθρωπο. Κανονικά θα πρέπει να λέμε ότι είναι απόζωο.

Το θέμα μας λοιπόν αφορά σε ένα έθιμο που λαμβάνει χώρα στη Λέσβο, στην περιοχή Μανταμάδο, στο πλαίσιο ενός πανηγυριού. Είναι το έθιμο της Ταυροθυσίας.

Οι άνθρωποι εκεί ένιωθαν άσχημα που η Σαντορίνη τους ξεπερνούσε σε κτηνωδία με τα γαϊδουράκια και πριν από πολλά χρόνια αποφάσισαν ότι είναι ωραίο θέαμα να περιφέρουν ταύρους στο πανηγύρι και στο τέλος να τους σφάζουν δημόσια.

Μόνο που σήμερα δεν είμαστε πριν από πολλά χρόνια. Είμαστε στο 2019 που νομικά έχει απαγορευτεί  οποιαδήποτε δημόσια σφαγή ζώου και οποιαδήποτε εκμετάλλευση και βασανισμός. Γιατί περί βασανισμού πρόκειται.

Πέρσι σφαγιάστηκαν δύο ταύροι. Φέτος τους μείωσαν σε έναν γιατί είναι και πολύ πονόψυχοι οι άνθρωποι. Φαίνεται άλλωστε στη φωτογραφία η πονοψυχία που όλοι βιντεοσκοπούν με το κινητό λες και βλέπουν κάποιο φαντασμαγορικό θέαμα.

Συνειδητοποιεί κανείς πόσο ντροπιάζει την Ελλάδα αυτό το αισχρό έθιμο;

Δεν έχει γίνει ακόμα η σφαγή. Στις 22-23 Αυγούστου θα γίνει η κτηνώδης διαδικασία. Μια διαδικασία που σε διάφορες ιστοσελίδες-οδηγούς για ελληνικά νησιά και τα έθιμα τους, την παρουσιάζουν ως εντυπωσιακή.

Το ουσιώδες εδώ είναι ότι μπορούμε να το σταματήσουμε αυτό. Με ένα απλό τηλεφώνημα στο αστυνομικό τμήμα της Αγίας Παρασκευής εν είδει καταγγελίας. Το «μπορούμε» είναι κι αυτό ρομαντικό και ίσως ουτοπικό, γιατί οι αρχές στην επαρχία και δη σε τέτοια χωριά, συμμετέχουν και επικροτούν τέτοιες παρανομίες σε πολλές περιπτώσεις.

Τουλάχιστον εμείς ας το παλέψουμε κι ας ελπίσουμε να φτάσει ο θόρυβος στα αυτιά ανωτέρων τους και να τους αναγκάσουν να κάνουν τη δουλειά τους είτε να τους καθαιρέσουν και να βάλουν άλλους στη θέση τους, πιο ευσυνείδητους.

Ας ελπίσουμε επίσης, ότι σε ένα νησί που έχουν δείξει τεράστια ψυχή με την περίθαλψη των προσφύγων, θα καταφέρουν οι σωστοί να εμποδίσουν αυτή τη ντροπή. Γιατί σαφώς και δεν είναι όλοι συμμέτοχοι σε αυτό. Αλλά, βλέπετε, ένα έθιμο το έχει αυτό. Τείνει να χαρακτηρίσει έναν ολόκληρο πληθυσμό.

Πώς οι Ιάπωνες κατηγορούνται συλλήβδην για τις δολοφονίες δελφινιών στο πλαίσιο εθίμου, ενώ σίγουρα θα υπάρχουν πολλοί που διαφωνούν; Έτσι και όλοι στη Λέσβο θα μπουν στον ίδιο ντορβά με τους υπανθρώπους και θα ξεχαστεί η δράση τους στο προσφυγικό.

Κι αυτό ίσως είναι ένα δείγμα προβλήματος. Αν οι άνθρωποι έδειχναν την ίδια ζέση να σώσουν το περιβάλλον, να προστατεύσουν τα ζώα, τότε ίσως να μη χρειαζόταν ποτέ να υπάρξουν και πρόσφυγες…

* Για όσους θέλουν να τηλεφωνήσουν στο ΑΤ Αγίας Παρασκευής Λέσβου, τα τηλέφωνα είναι αυτά: 22530 31222, 22530 31062