Η ντροπή των δρόμων: Επιτέλους τελειώνουν τους καουμπόι της ασφάλτου

Καιρός να πέσουν τα πρόστιμα βροχή, μπας και αποφασίσουμε να σεβαστούμε τους νόμους και τους άλλους.

Δεν χρειάζεται να ειπωθεί για ακόμα μια φορά πως ζούμε σε μια απίστευτη μπανανία. Κι αυτή η μπανανία δεν χτίστηκε από τους πολιτικούς τους οποίους διαρκώς κατηγορούμε. Χτίστηκε από όλους εμάς που αρνούμαστε να δεχτούμε τη θετική αλλαγή επειδή μας ξεβολεύει.

Κι άντε αυτό πάει κι έρχεται…Που δεν πάει δηλαδή, αλλά προσπαθείς να το καταπιείς αν έχεις ίχνος τσίπας νομοταγή πολίτη που σέβεται την κοινωνία και φροντίζει πρώτα να τηρεί τις υποχρεώσεις του και μετά να διεκδικεί τα δικαιώματά του. Αυτό που δεν γίνεται αποδεκτό με τίποτα είναι που κάποιοι αρνούνται να εναρμονιστούν με το ήδη υπάρχον, με τον ίδιο τον νόμο.

Σε επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς είμαστε άνετα η Ινδία της Ευρώπης, αν και μας συναγωνίζεται κάπως η Νάπολη. Μόνο που αυτή είναι μια πόλη, εμείς είμαστε έτσι συνολικά ως χώρα. Πόσοι από αυτούς που οδηγούν μηχανάκι έχουν καβαλήσει πεζοδρόμιο και έχουν οδηγήσει πάνω σε αυτό γιατί τους βολεύει και βαριούνται να ακολουθήσουν τη νόμιμη διαδρομή; Πόσοι έχουν διπλοπαρκάρει και δη σε δρόμους που δεν είναι να πεις ότι χωράει να περάσει με άνεση ένα αυτοκίνητο..; Πόσοι ντελιβεράδες παραβαίνουν τουλάχιστον 15 νόμους οδηγικής κυκλοφορίας σε κάθε τους βάρδια με τις ευλογίες του άθλιου αφεντικού;

Αν λοιπόν αυτά είναι εκνευριστικά δέκα φορές, αυτό που συμβαίνει με τις ΛΕΑ σε όλη τη χώρα είναι εξοργιστικό εις τη νιοστή. Την ώρα που σε όλες τις πολιτισμένες πόλεις του κόσμου έχουν αποκεντρώσει την κυκλοφορία κι έχουν γεμίσει τα κέντρα τους με πάρκα και ποδηλατοδρόμους και η μεγαλύτερη κίνηση που παίζει να δεις είναι 20-25 οχήματα, σε τούτο τον τόπο ο Έλληνας οδηγός νομίζει πως όλα είναι τσιφλίκι του.

Έτσι και με τη ΛΕΑ, την οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον και σε κάποιες περιπτώσεις με καταστροφικό απολογισμό, όπως συνέβη στο Μάτι πριν ενάμιση χρόνο. Τις τελευταίες ημέρες η Τροχαία Αττικής ξεκίνησε κυνηγητό παραβατών και για το διάστημα 28/2-2/3 κατεγράφησαν είτε από τις κάμερες (310) είτε από επιτόπια καταγραφή (169) 479 παραβάσεις. Τα συγκεκριμένα περιστατικά εντοπίστηκαν σε οδικά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας, Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου και Αττικής Οδού.

Για την παράβαση της χρήσης της ΛΕΑ σε μη εγκεκριμένα οχήματα, οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν μια επιεική ποινή, αλλά κάτι είναι κι αυτό. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες και η καταχώρηση 9 βαθμών Σ.Ε.Σ.Ο. (Point System), χωρίς την επιβολή διοικητικού προστίμου.

Μακάρι να είναι αυτή μόνο η αρχή για την οδηγική συμμόρφωση του Έλληνα.