Η Ελλάδα γίνεται τόπος παραγωγής του «μέλλοντος» με την επένδυση-μαμούθ για ηλεκτρικά οχήματα
Βρείτε μας στο
Ελλάδα

Η Ελλάδα γίνεται τόπος παραγωγής του «μέλλοντος» με την επένδυση-μαμούθ για ηλεκτρικά οχήματα

Νέοι ορίζοντες ανοίγονται, νέες οικονομικές ευκαιρίες θα παρουσιαστούν στο εγχώριο δυναμικό.

Ανέκαθεν αυτό που αναρωτιόμασταν πολλοί στην Ελλάδα είναι το πώς μια χώρα που βρίσκεται 4 και πλέον δεκαετίες στους ευρωπαϊκούς κύκλους, δε μπόρεσε να αναπτύξει ποτέ βαριά βιομηχανία.

Στην πορεία των πραγμάτων συνειδητοποιήσαμε ότι εδώ με το ζόρι είχε το ελάχιστο ίχνος βιομηχανίας και γι΄αυτό η Ελλάδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως και νεκροταφείο βιομηχανιών, αφού είναι πολλές οι επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο εξαιτίας του ασύμφορου επιχειρηματικά περιβάλλοντος. Όχι μόνο λόγω της 10ετούς κρίσης, αλλά κυρίως λόγω της υπερφορολόγησης και της γραφειοκρατίας.

Ένας από τους μεγάλους πυλώνες ανάπτυξης δικτύου επενδύσεων και προσέλκυσης επενδυτικών κεφαλαίων στο μέλλον για την Ελλάδα, αναμένεται να είναι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βήμα που ανακοινώθηκε ότι θα κάνει η χώρα σε 2 χρόνια από τώρα στο πλαίσιο των συνθηκών που έχει υπογράψει για να μειώσει τους ρύπους στην ατμόσφαιρα.

Με την επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ σε πρώτο στάδιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.Go Mobile, συμφωνήθηκε να ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας μονάδας στην Ελλάδα που θα παράγει ετησίως 30-45.000 οχήματα, ενώ θα δημιουργήσει έναν τεράστιο αριθμό θέσεων εργασίας σε μια περίοδο που χάνονται θέσεις.

Αυτή η συμφωνία ήρθε ως αποτέλεσμα πολύμηνων επαφών και διαπραγματεύσεων του υφυπουργού για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη, ο οποίος με δήλωση του ανέφερε επιγραμματικά το πλάνο: «η τελική συμφωνία θα πρέπει να επέλθει τους επόμενους 3 – 6 μήνες και η ολοκλήρωση του εργοστασίου θα πρέπει να γίνει σε 24 μήνες».

Το χαρακίρι της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας: Πώς χάθηκε το υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο

Η Ελλάδα γίνεται τόπος παραγωγής του «μέλλοντος» με την επένδυση-μαμούθ για ηλεκτρικά οχήματα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Το «φυλάει» ο ψαράς με το βιβλίο: Το παραδεισένιο νησάκι του Ιονίου που πωλείται αντί 45 εκατ. ευρώ

Υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν 1.000 εργαζόμενοι, ενώ το ευρύτερο δίκτυο συνεργατών θα προσφέρει δουλειά σε συνολικά 5.500 άτομα.

Αυτός ο αριθμός δεν θα έχει μόνο άμεσο αντίκτυπο, αλλά θα επιφέρει και μια στροφή της ίδιας της ελληνικής αγοράς, αλλά και του ενδιαφέροντος των επόμενων γενεών γύρω από τη μηχανολογία και τα πεδία εξειδίκευσης που αφορούν την ηλεκτρική αυτοκίνηση.

Άλλωστε, στο συγκεκριμένο εργοστάσιο δεν θα προσλαμβάνονται μόνον έμπειροι επαγγελματίες, αλλά θα υπάρχουν και προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσης στο κεντρικό εργοστάσιο της βιομηχανίας στο Άαχεν της Γερμανίας. Μάλιστα, υπάρχει και πρόβλεψη για ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο.

Δεδομένου ότι η δεκαετία που διανύουμε θα είναι η δεκαετία μεγάλων αλλαγών σε ενεργειακό επίπεδο και πάρα πολλοί τομείς της βαριάς βιομηχανίας θα κληθούν να κάνουν μετάβαση σε ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον, η επενδυτική αυτή επιτυχία για την Ελλάδα θα σημάνει πολλαπλά οικονομικά οφέλη, όχι μόνο άμεσα, αλλά και έμμεσα.

Πέραν δηλαδή του ότι η χώρα θα γίνει ένας κόμβος διάδοσης της ηλεκτροκίνησης και θα κάνει εισαγωγές-εξαγωγές ανταλλακτικών και οχημάτων, θα δώσει και το μήνυμα σε άλλες βιομηχανίας αυτού ή άλλων κλάδων ώστε να της εμπιστευτούν κομμάτι του στρατηγικού τους σχεδίου για ένα βιώσιμο μέλλον.

Επιπρόσθετα, ούσα η Ελλάδα μια χώρα πολλών start ups που δεν μακροημέρευσαν ή πωλήθηκαν πριν προλάβουν να θριαμβεύσουν, μια τέτοια μονάδα παραγωγής σίγουρα θα προκαλέσει μια μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο επενδυτικό τοπίο της χώρας σε νέους που ολοκληρώνουν τα καλά προγράμματα σπουδών τεχνολογικών σχολών, έχοντας κάνει εργασίες και μελέτες πάνω σε τεχνικούς εξοπλισμούς και τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά καταλήγουν να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό, όπου η κατάρτισή τους πληρώνεται αδρά.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι όσα και να συμβούν στην οικονομία μας, η γεωγραφική μας θέση και η ικανότητα μας σε τομείς όπως η ναυτιλία, μας διατηρούν σε άκρως ελκυστικό επίπεδο επενδυτικά, κάτι που αναμένεται να επικαιροποιηθεί με την εξελισσόμενη μετάβαση των κρατικών μηχανισμών σε ψηφιακή λογική, με λιγότερα βήματα στις επενδύσεις και τις επιχειρήσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Next e.Go Mobile ιδρύθηκε το 2015 και πέτυχε να κατακτήσει σημαντικό κομμάτι μιας μικρής, αλλά με τεράστιο εύρος ανάπτυξης αγοράς. Εν τούτοις, το 2019 αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και υπό την επέλαση του Covid-19, είχε υποβάλλει αίτηση αφερεγγυότητας στη Γερμανία στις αρχές του 2020.

Η δυναμική της εταιρίας όμως προσέλκυσε το ενδιαφέρον της  nd Industrial Investments BV που αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο και κάλυψε το χαμένο έδαφος από την έλλειψη κεφαλαίου. Το 2019 παρουσίασε τα πρώτα της μοντέλα e.GO Life 40 και e.GO Life 60, με τις τιμές τους να κυμαίνονται από τα 19 ως τα 25.000 ευρώ.