Πιο ακριβή η βενζίνη από το αμάξι: Το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο είναι ταμάμ για τους δρόμους της Αθήνας (Pics)
Βρείτε μας στο

«Ναι παρακαλώ, θα ήθελα ένα φρέντο εσπρέσο μέτριο, ένα νεράκι, μια τυρόπιτα και ένα αυτοκίνητο Changli Grunt. Θα ήταν εύκολο να προσθέσουμε κι ένα αμάξι επαγγελματικό Changli pick up Pak Yak ή έχετε ξεμείνει από απόθεμα;».

Κάπως ακραίο το παράδειγμα τηλεφωνικής παραγγελίας αυτοκινήτων που σου έρχονται στο σπίτι σε συσκευασία… πίτσας, αλλά μην νομίζετε, δεν απέχει από την πραγματικότητα τόσο όσο φαντάζεστε!

Η κινεζική εταιρεία που κατασκεύασε και εμπορεύεται την συγκεκριμένη σειρά αυτοκινήτων το αποκαλεί «το φθηνότερο του κόσμου», γεγονός που επιβεβαιώνεται αφού το κόστος του δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Τιμή που συνήθως συναντά κανείς σε ποδήλατα και όχι σε οχήματα τέτοιου τύπου.

Πιο ακριβή η βενζίνη από το αμάξι: Το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο είναι ταμάμ για τους δρόμους της Αθήνας (Pics)

Βέβαια, ένα ερώτημα που προκύπτει αβίαστα δεν είναι άλλο από το εξής: «Είναι το Changli αυτοκίνητο;». Λοιπόν… Προφανώς θα πρέπει κάποιος να είναι μειωμένης αντίληψης εάν πιστεύει ότι με λιγότερα από 1.000 ευρώ θα αποκτήσει ένα αμάξι με όλα τα αξεσουάρ που βρίσκει κανείς σήμερα. Ή έστω με εξοπλισμό προηγούμενης 20ετίας. Στην ουσία παίρνει κάτι που μοιάζει περισσότερο με αμαξάκι που συναντάμε πιο πολύ σε γήπεδα γκολφ, φουλ ηλεκτρικό και με επιδόσεις που φυσικά δεν ζαλίζουν.

Η εταιρεία δεν έχει δώσει πολλά στοιχεία στην δημοσιότητα, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι οι μπαταρίες μολύβδου-οξέος έχουν διάρκεια ζωής που δεν ξεπερνά τις 3 με 4 ώρες, ενώ η αυτονομία του περιορίζεται στα 50 χιλιόμετρα και η ανώτατη δυνατή ταχύτητα ίσα που αγγίζει τα 45 χλμ/ώρα.

Με τέτοια νούμερα είναι δύσκολο να φανταστούμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο να… συμμετέχει σε… αγώνες, αφού η χρήση του –τουλάχιστον αυτή την ώρα μέσα στην Κίνα- αφορά αποκλειστικά αστικά περιβάλλοντα μέσα στις πόλεις (θα ήταν ταμάμ για τους δρόμους της Αθήνας) όπου τα πλεονεκτήματα της εξευτελιστικά χαμηλής τιμής, του ελάχιστου κόστους συντήρησης και –φυσικά- του μεγέθους του υπερισχύουν έναντι των «κανονικών» Ι.Χ.

Τώρα όλοι βλέπουν πρωτιά: Οι πρώτες εικόνες από το εύρημα του Φωκά Ευαγγελινού που θα απογειώσει το «Ζάρι» στη Eurovision (Pics)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Τώρα όλοι βλέπουν πρωτιά: Οι πρώτες εικόνες από το εύρημα του Φωκά Ευαγγελινού που θα απογειώσει το «Ζάρι» στη Eurovisio

Ουσιαστικά η Κίνα αυτή την στιγμή πρωτοπορεί στον τομέα των περιβαλλοντικά φιλικών τροχοφόρων αφού υπάρχει σχετική απόφαση για απόσυρση όλων των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2035. Ως τώρα η απόκτηση ενός τέτοιου ή ακόμη και υβριδικού έρχεται με πολύ μεγάλο κόστος, πράγμα που αφήνει πολύ κόσμο εκτός αγοράς, κάτι που αναμένεται σταδιακά να αλλάξει.

Η Changli έρχεται να κάνει το πρώτο βήμα προσφέροντας στους πελάτες της δύο επιλογές μέχρι αυτή την στιγμή. Το «κλασικό» επιβατικό Grunt, το οποίο έχει μήκος 2,4 μέτρα, πλάτος 1,22 μέτρα και ύψος 1,63 μέτρα, ενώ το συνολικό βάρος της κατασκευής φτάνει τα 250 κιλά. Με αυτά τα νούμερα, σύμφωνα τουλάχιστον με την εταιρεία, μπορεί να φιλοξενήσει στο μπροστινό μέρος 2 ενήλικες και στο πίσω 2 παιδιά, ανάλογα βέβαια με τις… διαστάσεις και τα… κυβικά των επιβαινόντων! Υπάρχει και η «επαγγελματική» έκδοση Pak Yak, η οποία όμως είναι κάπως… τσουχτερή αφού για να την αποκτήσει κάποιος χρειάζεται να βάλει λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να καταβάλει περίπου 1.200 ευρώ.

Πιο ακριβή η βενζίνη από το αμάξι: Το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο είναι ταμάμ για τους δρόμους της Αθήνας (Pics)

Το mini ηλεκτρικό αυτοκίνητο τίθεται προς πώληση σε όλον τον κόσμο μέσω της ιστοσελίδας Alibaba και η εισαγωγή του είναι νόμιμη, με δύο υποσημειώσεις. Η πρώτη σχετίζεται με την τιμή. Γιατί ένα πράγμα είναι να το αγοράσεις και άλλο πράγμα το να το αποκτήσεις. Για να συμβεί αυτό και να το δεις να σου έρχεται του «κουτιού» στο σπίτι, πρέπει να υπολογίσουμε επιπλέον τέλη, δασμούς, φόρους εισαγόμενων προϊόντων και άλλα τέτοια συναφή που είναι πιθανό να ανεβάσουν το κόστος μέχρι τις 3.000 ευρώ, ανάλογα βέβαια και με τους νόμους κάθε χώρας. Το δεύτερο «αγκάθι» έχει να κάνει με την έκδοση άδειας. Για παράδειγμα, στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής δεν έχει ο ιδιοκτήτης ενός Changli δικαίωμα να βγει σε δημόσιο δρόμο, γεγονός που του δίνει status αντίστοιχο των αυτοκινούμενων οχημάτων που χρησιμοποιούν συνήθως ηλικιωμένοι ή άτομα με κινητικά προβλήματα.