Το θέμα των ημέρων, το Νο1 trend στα social media. Μια ιστορία για γέλια και για κλάματα. Από όπου σχεδόν κι αν προσεγγίσεις το ζήτημα με τους παλαιοχριστιανούς στην Ορεινή Κορινθία βρίσκεσαι αντιμέτωπος με τον παραλογισμό αυτού που αποκαλούμε «ελληνικό κράτος».
Εν αρχή, να ξεκαθαρίσουμε πως δεν αναφερόμαστε στο πώς επιλέγει ή θέλει να ζει ο καθένας. Αυτό προφανώς και (πρέπει να) είναι απολύτως σεβαστό. Το πράγμα αλλάζει όταν παίρνει στο λαιμό του αθώα μικρά παιδιά, όπως εν προκειμένω. Και κυρίως, όταν αποδεικνύεται πως επί σειρά ετών ο ένας από τα μέλη της κοινότητας ήταν ο απόλυτος «κηφήνας», ένας υποκριτής και γιαλαντζί «επαναστάτης».
Όπως το πιθανότερο έχετε ήδη πληροφορηθεί, ο 46χρονος πατέρας της οικογένειας ήταν δηλωμένος… τηλεργασία στην υπηρεσία καθαριότητας του δήμου Ερέτριας με μισθό άνω των 1.000 ευρώ το μήνα. Καθαρά. Για να καθαρίζει το τίποτα. Μια χαρά για «αρνητής τεχνολογίας», έτσι δεν είναι;
Θα ήμασταν πρόθυμοι ακόμα και να το παραβλέψουμε ή να το συγχωρέσουμε αν ήταν ένα λάθος του συστήματος, μια κακιά στιγμή. Δεν είναι, όμως. Εκεί έξω υπάρχουν πολλοί ακόμα «παλαιοχριστιανοί».
Πολλοί ακόμα δηλαδή αργόμισθοι, που πληρώνονται από το ελληνικό δημόσιο, από χρήματα δηλαδή που δίνουμε όλοι ως φορολογούμενοι, χωρίς να δουλεύουν, χωρίς να προσφέρουν το παραμικρό. Είτε επειδή «ξέρουν κάποιον που ξέρει κάποιον», είτε επειδή έχουν βρει κάποια τρύπα στο σύστημα, είτε απλά επειδή μπορούν.
Η μόνη ευχή που κάνουμε είναι να γίνει αυτή η σουρεαλιστική ιστορία με τον 46χρονο η αφορμή για να ξεψαχνίσουν επιτέλους οι αρμόδιες αρχές τους εργαζόμενους τους. Να δουν αν υπάρχουν και άλλοι που κάνουν κάτι παρόμοιο – που υπάρχουν. Να μπει ένα τέλος ή έστω να μειωθεί κατά πολύ αυτή η ασυδοσία.
Το δημόσιο χρήμα είναι πολύτιμο και κάθε άλλο παρά άφθονο ώστε να σπαταλιέται δεξιά-αριστερά. Και ναι, προφανώς και πετιούνται πολλά περισσότερα λεφτά σε άλλα πράγματα, που δεν θα έπρεπε. Μόνο που τα πάντα έχουν τη σημασία τους σε τέτοια δεδομένα. Μικρά και μεγάλα. Όλα δίνουν τόνο, όλα δημιουργούν πλαίσιο. Αν αδιαφορείς στο ένα, θα αδιαφορείς και στο άλλο, το πιο πιθανό.
Γι’ αυτό επίσης και το θέμα με τους παλαιοχριστιανούς δεν αποτελεί «παραπλάνηση της κοινής γνώμης» όπως είπαν πολλοί στα social media. Λέγοντας πως είναι κάτι που τα ΜΜΕ «σήκωσαν» ψηλά μόνο και μόνο επειδή είναι «πουλημένα» και επειδή στόχο είχαν να αλλάξει η ατζέντα της επικαιρότητας.
Να μετατοπιστεί δηλαδή το ενδιαφέρον του κόσμου από άλλα πιο σημαντικά ζητήματα, όπως η ψήφιση του νομοσχεδίου για το γάμο των ομοφύλων ζευγαριών, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, οι αγροτικές κινητοποιήσεις, οι βαριές χρεώσεις στο σύστημα υγείας που θέτουν εν αμφιβόλω τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του.
Δεν είναι ή το ένα ή το άλλο. Αν είναι κάτι λάθος δεν σημαίνει πως πρέπει να το αφήσουμε να περάσει έτσι επειδή υπάρχουν άλλα… πιο λάθος. Αυτό κάποια στιγμή πρέπει να το αντιληφθούμε. Αν και εφόσον αυτό συμβεί, τότε θα έχουμε κάνει ένα τεράστιο βήμα προς τα μπρος, ως κοινωνία, ως πολίτες.