Αναρτήθηκε από τον ίδιο τον υπουργό Υγείας στον λογαριασμό που διατηρεί στο Χ, πρώην Twitter, εκεί δηλαδή όπου ο Άδωνις Γεωργιάδης διοχετεύει ένα κομμάτι του χρόνου και της ενέργειάς του. Και φυσικά, όπως σχεδόν οτιδήποτε άλλο φέρει την δική του «υπογραφή», προκάλεσε ποικίλες και αντικρουόμενες αντιδράσεις.
Όπως σχεδόν… είθισται σε ανάλογες περιπτώσεις, είναι σχετικά εύκολο να διακρίνεις στα σχόλια τους… προκάτ χειροκροτητές από την μία πλευρά αλλά και τους… επαγγελματίες αντιφρονούντες από την άλλη. Δηλαδή εκείνους τους ανθρώπους με φανερή ή όχι, αλλά σίγουρα ξεκάθαρη κομματική «ταυτότητα» που θα έπαιρναν θέση υπέρ ή κατά αποκλειστικά με βάση αυτό το στοιχείο. Θα αδιαφορούσαν, με λίγα λόγια, για το περιεχόμενο και θα επιδοκίμαζαν ή θα αποδοκίμαζαν το πρόσωπο και όχι όσα λέει.
Στο μυαλό του γράφοντος η παραπάνω συνθήκη είναι δεδομένη και αφορά ένα μεγάλο μέρος των πολιτών. Πριν σπεύσουμε να πάρουμε θέση (συνήθως χωρίς να κατέχουμε ούτε τα βασικά επί ορισμένων θεμάτων) για κάτι που γράφτηκε ή ακούστηκε, αναρωτιόμαστε «ποιος το είπε;». Αν αυτός ο τύπος είναι της αρεσκείας μας, τότε σκίζουμε τα… ρούχα μας με βεβαιότητα για το ότι έχει δίκιο, ενώ αν -ω μη γένοιτο- συνειδητοποιήσουμε ότι ανήκει στους… άλλους, αποσύρουμε την εμπιστοσύνη μας και στεκόμαστε απέναντί του.
Το επίμαχο βίντεο
Στα σχόλια για το βίντεο, λοιπόν, διάρκειας 1 λεπτού και 23 δευτερολέπτων το οποίο ανέβασε ο υπουργός, υπάρχουν προφανώς και αρκετοί εκπρόσωποι αυτών των δύο όψεων του ίδιου νομίσματος. Ας δοκιμάσουμε να τους απομονώσουμε και ξεκαθαρίζοντας ότι κανείς δεν είναι 100% αντικειμενικός, άρα ούτε εμείς, ας προσπαθήσουμε να δούμε την αλήθεια. Για τι ακριβώς πανηγυρίζει ο Άδωνις Γεωργιάδης;
https://x.com/AdonisGeorgiadi/status/1956983252083724656
Η εύκολη απάντηση είναι ότι το κάνει για τους 40.000 ανθρώπους που μέσα σε ένα μήνα έχουν ήδη κάνει χρήση του τηλεφωνικού αριθμού 1566. Τη νέα, όπως μας πληροφορεί, ενιαία γραμμή για όλα τα θέματα υγείας.
Ωστόσο ακόμη και ο ίδιος ο υπουργός αυτό το στοιχείο το αφήνει για το τέλος. Χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου του οποίου σου επιτρέπει να γράψεις το Χ για να διαφημίσει, όχι τα προτερήματα και την ευκολία της διαδικασίας, αλλά για να τονίσει δύο στοιχεία που υπήρξαν από παλιά τα αγαπημένα του. Τον εαυτό του και τους πολιτικούς αντιπάλους του.
Το μήνυμα Γεωργιάδη
Γράφει, λοιπόν, ο υπουργός στο παρακάτω κείμενο το οποίο σας μεταφέρουμε αυτούσιο:
«Οι δυνατότητες που παρέχει πλέον η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι απίστευτες. Σε μία μικρή ομάδα νέων ταλαντούχων παιδιών ζήτησα να μου φτιάξουν ένα βίντεο, λίγο περιπεκτικό (σ.σ εδώ του ξέφυγε η ορθογραφία, αλλά ουδείς άσφαλτος που έλεγε και η Άντζελα Δημητρίου), για το 1566 (την νέα ενιαία δωρεάν τηλεφωνική γραμμή για όλα τα θέματα της Υγείας). Τους έδωσα το σενάριο (δικό μου 100% όπως θα διαπιστώσετε) και μέσα σε λίγες ώρες μου παρέδωσαν αυτό το -κατά την γνώμη μου- εξαιρετικό βίντεο. Κάποτε για να το φτιάξουμε αυτό θα θέλαμε, γύρισμα, κάμερες, μακιγιάζ, ηθοποιούς κλπ τώρα μέσω ενός υπολογιστή ή οποιαδήποτε ιδέα παίρνει εύκολα «σάρκα και οστά».
Το βίντεο που θα δείτε είναι λοιπόν όλο προϊόν τεχνητής νοημοσύνης, σενάριο δικό μου και δημιουργία των παιδιών.
Θα ήθελα την γνώμη σας πραγματικά για αυτό… και μήν ξεχνάτε, 1566 ο δωρεάν για όλους τηλεφωνικός αριθμός για τα θέματα της Υγείας λειτουργεί, έχει ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 40.000 ανθρώπους σε ένα μήνα και οι δυνατότητες του συνεχώς μεγαλώνουν. Από την άλλη εβδομάδα αρχίζουν να συνδέονται και τα τηλεφωνικά ραντεβού για τα Νοσοκομεία, έως τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν συνδεθεί όλα!».
Κάμερα, φώτα, πάμε!
Όπως βλέπετε, είναι τόσο περήφανος για το τελικό αποτέλεσμα που σπεύδει -και μάλιστα δύο φορές- να μας πει ότι το σενάριο είναι δικό του. Κι επειδή προφανώς έχει απόλυτη επίγνωση του τι λέει και σε ποιους απευθύνεται, σπεύδει να συμπληρώσει πως από το περιεχόμενο γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι εκείνος είναι ο master mind πίσω από αυτό το μικρό έπος.
Κάτι που αληθεύει 100% (κατ’ αντιστοιχία με τα πνευματικά δικαιώματα του σεναριακού πονήματός του) αφού νιώθει την ανάγκη να αναφερθεί μειωτικά σε πολιτικούς αντιπάλους, σκιαγραφώντας τους, φωτογραφίζοντάς τους και αφήνοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη να κάνει την υπόλοιπη δουλειά, αφού –φυσικά- δεν τους κατονομάζει. Αρκείται στα «κύριος Τσίπας», «Άλεξ» και άλλα τέτοια…
Στην πραγματικότητα για να προωθήσει κάτι που όπως και να το κάνουμε είναι καλό και θετικό για πολλούς πολίτες, καταφεύγει σε μικρότητες που καπελώνουν το ίδιο το δικό του έργο. Και αυτό είναι ξεκάθαρο θέμα προτεραιοτήτων όπως φαίνεται. Το βασικό δεν είναι να δείξουμε τι φτιάχνουμε εμείς, αλλά κυρίως να κράξουμε τους άλλους.
Για να είμαστε δίκαιοι, πάντως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το πολιτικό παιχνίδι παίζεται έτσι και για να παραμείνουμε στο μονοπάτι της αλήθειας, δεν είναι μόνο τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που επιχειρούν τέτοιου τύπου κιτρινισμούς. Και οι… απέναντι μια χαρά τα έχουν πάει κατά καιρούς στο αντίστοιχο πεδίο. Εκείνο που θα έπρεπε να προκαλεί ανησυχία ή έστω ενδοιασμούς είναι άλλο.
Η ΑΙ στην υπηρεσία της προπαγάνδας
Η εξουσία και όσοι την λιγουρεύονται πάντα θα αναζητά τρόπους για να προπαγανδίσει. Και προφανώς οι ανεξάντλητες δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης έχει τεθεί ήδη (και) στην δική της υπηρεσία. Από έναν πολιτικό και μάλιστα με το status ενός υπουργού, ίσως να περίμενε κανείς να είναι λιγάκι πιο φειδωλός στους χαρακτηρισμούς του μέσω των οποίων αποθεώνει το νέο εργαλείο.
Ενδεχομένως να όφειλε, σε μια αποστροφή του γραπτού λόγου του έστω, να κάνει και μια απλή αναφορά και στους δυνητικούς κινδύνους της αλόγιστης χρήσης της. Αλλά, είπαμε, στον περιορισμένο χώρο του Χ, βασικές προτεραιότητες ήταν η ανύψωση του δικού του «εγώ» και η καταβαράθρωση του… Τσίπα κι ενός κυρίου που από το ξεκούμπωτο πουκάμισο και το τσιγάρο στο χέρι αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ο Πολλάκης.
Το ότι το βίντεο δεν χρειάστηκε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, κάμερες, μακιγιάζ κτλ είναι μια άλλη παράμετρος. Σε ό,τι αφορά την ίδια την διαφήμιση ή την προπαγάνδα, αν προτιμάτε, δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές. Τα ίδια θα έλεγαν βάσει σεναρίου και πραγματικοί άνθρωποι που θα είχαν πληρωθεί για αυτή τη δουλειά. Η διαφορά, λοιπόν, δεν είναι στο μήνυμα. Η διαφορά είναι στο ότι για αυτό το αποτέλεσμα κανείς από τους παραπάνω δεν πήρε φράγκο.
Είναι απολύτως αντιληπτό πως με το πέρασμα των χρόνων και τις αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία ορισμένα επαγγέλματα φθίνουν και τελικά χάνονται. Ο αντίλογος λέει (και έχει εν μέρει δίκιο) πως παράλληλα δημιουργούνται νέα, σε αυτόν τον κόσμο που όποιος δεν προλαβαίνει τα τρένα των αλλαγών μένει πίσω. Υπουργέ μου, όμως, αν μου επιτρέπεις την οικειότητα, είναι λίγο… κάπως να εκφράζεις την χαρά σου για αυτό το γεγονός, με την ίδια άνεση που θα το κάνει ο… εργοδότης μου όταν για τέτοιου τύπου κείμενα όπως αυτό που διαβάζετε τώρα, δεν θα πλήρωνε ούτε σεντ στον γράφοντα, αλλά θα… καθάριζε με ένα botάκι.
