250 προϊόντα, σπαρτιατικό ντεκόρ: Η «νέα Aldi» με τις χαμηλές τιμές ανοίγει το πρώτο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
EXTRAS

250 προϊόντα, σπαρτιατικό ντεκόρ: Η «νέα Aldi» με τις χαμηλές τιμές ανοίγει το πρώτο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Η ρωσική εταιρία ετοιμάζεται για γερό μπάσιμο στην ελληνική αγορά, έχοντας μάθει από το πάθημα της Aldi

Η είδηση έκανε το γύρο του διαδικτύου εδώ και έναν περίπου χρόνο, όμως πλέον είναι γεγονός. Η ρωσική εκπτωτική αλυσίδα MERE είναι έτοιμη για απόβαση στη χώρα μας.

Το πρώτο κατάστημά της θα ανοίξει στην Τρίπολη και σειρά θα πάρουν η Λάρισα και ο Λαγκάδας, στη Θεσσαλονίκη, ενώ σε ότι αφορά την Αττική σε εξέλιξη είναι η διαδικασία αναζήτησης των κατάλληλων χώρων.

Με motto «Χαμηλό κόστος κάθε μέρα» η ρωσική αλυσίδα υπόσχεται τιμές 20-40% χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό και αυτό θα επιτευχθεί βάσει ενός know how, που έχει αναπτυχθεί εδώ και 12 χρόνια: «σπαρτιάτικο» ντεκόρ χωρίς οτιδήποτε περιττό, λιτές συσκευασίες προϊόντων, εξαιρετικά περιορισμένος αριθμός κωδικών και χρέωση μόλις 17% επί της τιμής που αγοράζει από τους προμηθευτές.

Το target group της Mere είναι κατά βάση οι λεγόμενοι price hunters (κυνηγοί τιμών), κάτι που δεν την έχει εμποδίσει να ανοίξει σε αυτά τα 12 χρόνια περίπου 1800 καταστήματα στη Ρωσία (!) και να εξάγει τη δραστηριότητά της σε πολλές χώρες, όπως οι Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Καζακστάν και Κίνα.

Επόμενοι στόχοι επέκτασης για την αλυσίδα του ομίλου, Torgservis, που εδρεύει στην πόλη Κράσνιογιαρσκ της Σιβηρίας, είναι οι Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο. Τα καταστήματα της αλυσίδας θα είναι μεταξύ 650 και 1.100 τ.μ., θα διακρίνονται από ξύλινες παλέτες, χαρτόκουτα, τεράστια ψυγεία και μεταλλικά ράφια βαρέως τύπου, θα περιλαμβάνουν μόνο 250 κωδικούς προϊόντων και σε πρώτη φάση ανάμεσα σε αυτούς δεν θα είναι φρέσκα οπωροκηπευτικά και νωπά κρέατα και ψάρια.

Προκειμένου οι τιμές να κρατηθούν χαμηλά στους προμηθευτές, δεν επιβάλλονται κόστη εισόδου, εκπτώσεις εκ των υστέρων, κόστη προβολής ή πιστωτικές υποχρεώσεις. Σε ό,τι αφορά τις πληρωμές, οι προμηθευτές πληρώνονται κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της, ενώ η ελάχιστη ποσότητα αγοράς που παίρνει από κάθε προμηθευτή η MERE ανέρχεται σε μία παλέτα. Από την άλλη ωστόσο, εάν τα προϊόντα δεν πουληθούν, η αλυσίδα τα επιστρέφει στον προμηθευτή, ο οποίος σε αυτή την περίπτωση επιβαρύνεται και με τα έξοδα μεταφοράς.

Η ονομασία «MERE» είναι το σήμα της ρωσικής αλυσίδας Svetofor για τις αγορές εκτός Ρωσίας. H Svetofor (σημαίνει φωτεινός σηματοδότης στα ρώσικα) είναι ο μεγαλύτερος hard discounter στη Ρωσία, με έσοδα που φθάνουν το 1,4 δισ. ευρώ. Μεγαλομέτοχος του ομίλου, σε ποσοστό 92,5%, είναι η γερμανικής προέλευσης οικογένεια Σνάιντερ. Από το 1994 έως το 2004 η ρωσική οικογένεια ασχολήθηκε με το χονδρεμπόριο μπύρας και άλλων ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Το 2004, οι Σνάιντερ ίδρυσαν την αλυσίδα Napilnik, εμπορευόμενοι αλκοόλ, σνακ και τσιγάρα. Παρότι η κερδοφορία ήταν χαμηλή, το project θεωρήθηκε επιτυχές και πολλά υποσχόμενο. Όταν το 2008 ξέσπασε η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση, επιφέροντας μεγάλο πλήγμα στο ρούβλι, η αλυσίδα χρεοκόπησε.

Ωστόσο η κρίση εξελίχθηκε σε ευκαιρία για τους πολυμήχανους Σνάιντερ, οι οποίοι επινόησαν ως επιχειρηματικό μοντέλο την αρχή της «εξοικονόμησης σε οποιαδήποτε τιμή». Έτσι το 2009 άνοιξαν τον πρώτο τους hard discount κατάστημα με το όνομα Svetofor και από τότε δεν έχουν κοιτάξει ξανά πίσω.

Πάντως, η πολυεθνική εδώ και χρόνια Aldi, που διαθέτει πάνω από 1.600 καταστήματα ακόμα και στις ΗΠΑ, δεν «έπιασε» στην Ελλάδα. Ήρθε με τυμπανοκρουσίες λίγο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης και αποχώρησε μόλις ενάμιση χρόνο αργότερα, ανακοινώνοντας το καλοκαίρι του 2010 τη διακοπή λειτουργίας των 38 καταστημάτων της και το ναυάγιο για το σχέδιο δημιουργίας ενός δικτύου με πάνω από 240 καταστήματα.